| کد مطلب: ۱۰۶۵۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد

تغییر رویه حکمرانان

سوال این است که ضرورت تصویب لایحه عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی چیست؟ آیا در این مورد کمبود قانون وجود دارد؟ خوشبختانه اکثریت ملت ایران به دلیل اتصال به شبکه‌های اجتماعی و همچنین وصل شدن به خرد عمومی جامعه جهانی و باز آموزی آن چه که در تجربه‌های تاریخی گذشته، به درستی متوجه ادبیات قدرت شده‌اند و البته نیک می‌دانند که اصحاب قدرت با توجه به این‌که دستگاه تبلیغات رسمی را نیز در اختیار دارند، می‌توانند برای هر موضوع، منطقی بیاورند.

تغییر رویه حکمرانان

به گزارش آرمان ملی آنلاین، امید فراغت، روزنامه‌نگار نوشت: سال‌ها جوامع تحت تاثیر افکار و عقاید حکمرانان بود اما اکنون این رویه تغییر پیدا کرده و حکمرانان ناخودآگاه تحت تاثیر افکار و عقاید اکثریت شهروندان قرار گرفته‌اند. بنابراین واکنش‌های حکمرانان در این ایام، خود گواه کنش‌گری جامعه شده است. وقتی مسئولان در مقام واکنش قرار بگیرند قاعدتا ضریب خطاهای‌شان نیز بالا می‌رود. اصطلاحی در ورزش فوتبال وجود دارد و آن این‌ است تیمی که فقط دفاع می‌کند، بالاخره گل خواهد خورد!

تصور می‌شود مسئولان‌ جمهوری‌ اسلامی تحت تاثیر انبوهی از خواست و مطالباتِ جامعه امروز ایران قرار گرفته‌ و برخی احساس‌شان این است تصویب لایحه عفاف و حجاب به عنوان عاملی بازدارنده مطالبات دیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد! متاسفانه برخی از مسئولان هنوز نمی‌دانند که قد، قواره و مختصات جامعه امروز ایران با گذشته قابل مقایسه نیست! رشد و توسعه ذهنی و فکری اکثریت ملت قابل مشاهده شده است. بنابراین نحوه مواجهه با چنین جامعه‌ای، باید متناسب با ذائقه اکثریت ملت باشد.

در جوامعی که مُشت مدیرانشان برای جامعه باز می‌شود و جوامع با ماهیت شعارهای غیر معقول آشنا شده ناخودآگاه رابطه ملت- دولت‌ها بر اساس بی‌اعتمادی شکل می‌گیرد و به تعبیری ملت- دولت زیر یک سقف زندگی می‌کنند اما نسبت به هم دچار طلاق عاطفی هستند. اگر در جامعه‌ای چنین وضعیتی حاکم شود، پیشرفت و توسعه پایداری ایجاد نخواهد کرد. وقتی بذر آزادی و آگاهی در هر جوامعی کاشته شود و به تعبیری ذهن جوامع به خلافِ عادت‌های رایج، جلب شود قاعدتا چنین بذرهایی در زمان و مکان مناسب تبدیل به میوه خواهند شد.

آن‌چه که در تجربه‌های تاریخی واضح و مبرهن است اینکه تمام خواست و مطالبات جوامع، در فرآیند زمان تحقق پیدا کرده است که اگر محقق نمی‌شد، اکنون صحبت از از تفاوت جوامع توسعه‌یافته و جوامع توسعه‌نیافته نبود. حرف پایانی اینکه جامعه امروز ایران، تافته جدا بافته از تجربه‌های تاریخی نیست. پس لازم است حکمرانان با استناد به داده‌های تاریخی، قد کشیدن جامعه را به رسمیت بشناسند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار