| کد مطلب: ۱۰۵۸۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد

مسئولان جامعه‌ساز

مسئولانی که جامعه‌ساز نیستند در فرآیند زمان جایگاه‌شان تقلیل پیدا کرده و ناخودآگاه تغییر و تبدیل به رئیس یک فرقه و گروه می‌شوند. بنابراین حکمرانانی که روش و منش حکمرانی‌شان، تمام جامعه را در بَر نمی‌گیرد، حکمرانان موفق و البته تاریخ ساز به حساب نمی‌آیند. چرا که دنیای امروز، دنیای تضادهاست.

مسئولان جامعه‌ساز

به گزارش آرمان ملی آنلاین، امید فراغت، روزنامه‌نگار نوشت: دنیای تکثرگرایی‌ست. جهان اکثریت است. دنیایی‌ست که اقلیت‌ها نیز به رسمیت شناخته می‌شوند. حکمرانانی که از داده‌های جهان و عقل جدید و همچنین از قدرت اجبار زمان، درک و شناخت صحیحی نداشتند ناخودآگاه در فضای رویارویی با جهان و عقل جدید قرار دارند! اکثریت جوامع و ملت‌ها، تحت تاثیر دنیا و عقل نو قرار دارند. بنابراین جزو شهروندانی هستند که با تئوری و نظریه می‌اندیشم، پس هستم، زیست چند وجهی دارند.

شهروندان دنیای جدید، هیچ تفاوتی بین ساختار درونی‌شان با ساختار درونی حکمرانان نمی‌بینند.. شهروندان دنیای جدید که به نوعی شهروندان جهانی نیز به حساب می‌آیند، مطلق‌گرا نیستند و سهل‌الوصول از هر نظریه‌ای که فرصت‌های متنوع برای‌شان تولید نکند، عبور می‌کنند! مدیرانی که درخت چنار، کاج، سرو و ... را به جای درخت میوه برای جوامع تئوریزه کنند در مقابل شهروندان جهانی شده امروز، محکوم به عقب‌نشینی هستند. چرا که شهروندان امروز، کارآمدی، توانمندی، کارایی و اثربخشی را از میوه‌ها و محصولات ملموسی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، متوجه می‌شوند.

اکثریت  جوامع امروز از قاعده و قواعد جهانی مستثنی نیستند. بنابراین با توجه به این‌که روح جهان یکی‌ست ناخودآگاه هر آن‌ چه که در جامعه جهانی و به ویژه جوامع توسعه‌یافته اتفاق افتاده است قاعدتا با تاخر زمانی در شرق هم رخ می‌دهد. پس آن‌ چه در قالب فاصله ملت و حکمرانان در جوامع  شرقی قابل مشاهده است مصداق‌های بسیار زیاد تاریخی دارد و به تعبیری در تجربه‌های تاریخی گذشته ممالک توسعه یافته قابل مشاهده است.

بنابراین لازم است حکمرانان با استفاده و البته استناد به تجربه‌های تاریخی، هزینه‌های هرگونه تغییر را کاهش بدهند. برای مثال آنانی که مدام دغدغه و نگران دین‌گریزی جوانان امروز ایران  هستند باید بدانند دین‌گریزی یک موضوع است اما خرافات گریزی، تحریف‌گریزی و ...یک واقعیت قابل تحسین است که محصول قدرت اجبار زمان و در همه تاریخ دیروز و البته تاریخ امروز به دلیل رشد آگاهی بشر، در حال اتفاق افتادن است!

از امید فراغت در آرمان ملی آنلاین بخوانید:

نویسنده : امید فراغت

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار