| کد مطلب: ۱۰۶۶۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد

معاون آموزشی دانشگاه تهران از دلایل شخصی برای استعفای مدرسان دانشگاه‌ها یاد کرد / استاد اخراجی نداریم

آرمان ملی : بحث قطعه همکاری با اساتید دانشگاه‌های متفاوت در ایران این روزها از بحث‌های داغ حوزه آموزش محسوب می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران از دلایل شخصی برای استعفای مدرسان دانشگاه‌ها یاد کرد / استاد اخراجی نداریم

اساتیدی که چهره‌های شناخته شده‌ای هم در میان آن‌ها به چشم می‌خورد و عملی که نقد بسیاری کارشناسان را به لحاظ محدود کردن فضای دانشگاه‌ها در پی داشته است. اما روز گذشته، ایسنا در خبری از زبان معاون آموزشی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه این دانشگاه استاد اخراجی ندارد، گفت که ممکن است فردی به دلایل شخصی از ادامه همکاری با دانشگاه استعفا کند اما موردی مبنی بر اینکه ما فردی را به دلایلی اخراج کنیم یا خاتمه کار وی را اعلام کرده باشیم، نداریم.

محمود کمره‌ای ضمن بیان این مطلب به برنامه جذب هیات علمی در دانشگاه تهران اشاره کرد و توضیح داد: اعضای هیات علمی در این دانشگاه بر اساس آیین‌نامه وزارت علوم جذب می‌شوند، کسانی که بخواهند هیات علمی دانشگاه تهران شوند باید در فراخوانی که از سوی وزارت علوم اعلام می‌شود ثبت‌نام کنند و پس از طی مراحل لازم می‌توانند به عنوان هیات علمی وارد دانشگاه شوند.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه تهران: هر سال دو بار فراخوان جذب هیات علمی از سوی وزارت علوم اعلام می‌شود و تمامی متقاضیان جذب باید در این فراخوان ثبت نام کنند. پس از آن، پرونده آنها به دانشگاه‌ها ارجاع می‌شود و ما این پرونده‌ها را ابتدا در دانشگاه و پس از آن در دانشکده‌های تخصصی بررسی می‌کنیم و افراد واجد شرایط نهایتا توسط هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشگاه انتخاب و به عنوان هیات علمی معرفی می‌شوند.

کمره‌ای با بیان اینکه دانشگاه تهران نیاز زیادی به جذب هیات علمی دارد، گفت: ظرفیت مورد نیاز برای جذب هیات علمی در دانشگاه ما زیاد است اما میزانی که به ما مجوز جذب می‌دهند کمتر از میزان مورد نیازمان است. ضمن اینکه متقاضی برای جذب در دانشگاه تهران نیز زیاد است به طوری که سال گذشته ما در یک فراخوان ۳۲۷۰ نفر متقاضی داشتیم، این در حالی است که ظرفیت جذب ما در طول یک سال ۱۵۰ نفر است.

او گفت که در حال رایزنی با وزارت علوم هستیم تا ظرفیت جذب در دانشگاه را برای سال جاری افزایش دهد. ضمن اینکه باید به این نکته هم توجه کرد که سالانه حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر بازنشست می‌شوند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران بار دیگر توضیح داد که در این دانشگاه(تهران) جذب هیات علمی خارج از چارچوب مشخص، ضوابط علمی و فراخوان نداریم و همچنین تاکید کرد که موردی از اخراج هیات علمی در دانشگاه تهران هم نداریم.

بنا بر صحبت‌های او «اعضای هیات علمی دانشگاه ابتدا به صورت پیمانی وارد دانشگاه می‌شوند بعد از آن باید قرارداد آنها تمدید شود که البته آن هم شرایطی دارد که فرد باید صلاحیت‌های علمی و عمومی را کسب کند. صلاحیت عمومی را یک واحد در دانشگاه مورد بررسی قرار می‌دهد و اگر دلایلی داشته باشد را به واحد جذب ارائه می‌دهد و در آنجا بر مبنای صلاحیت علمی و عمومی وضعیت پذیرش فرد را مورد بررسی قرار می‌دهند.»

و در نهایت اینکه به گفته او در دانشگاه تهران به دلیل کمبود هیات علمی، از اساتید مدعو از دانشگاه‌های دیگر استفاده می‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار