| کد مطلب: ۱۰۸۴۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد

تقی آزاد ارمکی: بحران ها از پستوها بیرون آمده اند

دکتر تقی آزاد ارمکی در گفت وگو با «آرمان ملی» با اشاره به امر سیاسی و ضعف آن در جامعه از نا امیدی و چالش آن نیز می گوید و اشاره می کند که بسیاری از مردم از گروههای چپ و راست بریده اند و در مورد علل کاهش امید نیز می گوید: این مسأله ریشه در رویکرد مدیران جامعه دارد که به جای اینکه بحران ها را حل کنند خود به شکل های مختلف بحران تولید می کنند.

 تقی آزاد ارمکی: بحران ها از پستوها بیرون آمده اند

به گزارش آرمان ملی آنلاین: امروز برخی از مدیران هرچیزی که به مردم می گویند مردم رویکرد دیگری در پیش می گیرند. این مسأله نشان می دهد که مردم اعتماد خود را نسبت به این مدیران از دست داده اند. در نتیجه مدیران جامعه باید رویکرد خود را اصلاح کنند.هنگامی که مدیران جامعه رویکرد خود را تغییر دهند و براساس دغدغه های مردم رفتار کنند اعتماد مردم نسبت به آنها بالا خواهد رفت و در نتیجه جامعه وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.بنده با افرادی که عنوان می کنند جامعه ایران در حال میرایی است موافق نیستم وبلکه معتقدم جامعه ایران در حال یک دگردیسی بنیادین است.به نظر من اتفاقات بزرگی در جامعه ایران در حال رخ دادن است که ریشه یکی از این اتفاقات در خانواده ایرانی است.

ساحت دیگری که دچار دگردیسی شده ساحت سیاسی است. امروز جریان های چپ و راست برای مردم مبارزه نمی کنند و بلکه برای اهداف خودمبارزه می کنند.به نظر  من بسیاری از  مردم از جریان های سیاسی بریده اند و امید خود را نسبت به آنها از دست داده اند.جامعه با بلوغی که به دست آورده نسبت به امر سیاسی بی اعتنا شده است.به نظر می رسد جامعه حوزه سیاسی را از زندگی خود بیرون کرده است.

به همین دلیل نیز اغلب چهره های راست و چپ سیاسی منتقد وضعیت  موجود جامعه شده اند. نکته جالب این است که متدین ترین افراد جامعه نیز نسبت به وضعیت جامعه به خصوص در ساحت دین انتقاد دارند.ما دیروز جامعه را نادیده گرفتیم و بیشتر انرژی خود را معطوف به امر سیاسی کردیم. با این وجود امروز جامعه خود را پیدا کرده و از لایه های پنهان بیرون آمده و خود را آشکار کرده است.

جامعه ما انقلاب کرد که مشکلات پنهان جامعه بیرون بیاید تا بتواند آن را اصلاح کند. با این وجود پس از انقلاب دوباره مشکلات جامعه به لایه های پنهان رانده شد.ما دیروز تعارض های قومیتی را پنهان کردیم،نابرابری اجتماعی و تفاوت های فرهنگی را پنهان کردیم، خرافه ها و فسادها را پنهان کردیم. این در حالی است که امروز همه این مسائل از پستوها و لایه های پنهان بیرون آمده و خود را آشکار کرده است. امروز که مشکلات از لایه های پنهان بیرون آمده ما باید برای آن راه چاره پیدا کنیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار