| کد مطلب: ۱۰۷۵۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد

تقی آزاد ارمکی: دولت‌ها همواره در راستای تصاحب قدرت عمل کرده‌اند

دکتر تقی آزاد ارمکی در گفت‌وگو با «آرمان ملی»: دولت‌ها همواره در راستای تصاحب قدرت عمل کرده‌اند دکتر تقی آزاد ارمکی، جامعه شناس در گفت وگو با «آرمان ملی» ضمن اشاره به حوادث این روزهای خاورمیانه از حادثه خیز بودن ایران می‌گوید و ضمن نقد به دولت ها و گروه‌ها سیاسی آنهال مدرن نمی‌داند و می‌گوید: دولت‌ها در ایران مدرن نبوده‌اند. اغلب دولت‌ها در ایران همواره در راستای تصاحب قدرت عمل کرده‌اند تا اینکه به دنبال سامان‌دهی نظام اجتماعی،فرهنگی و سیاسی باشند.رضا شاه هنگامی که بر سر کارآمدبه دنبال این بود که ایران را از نظر مرز جغرافیایی منسجم کند. همین مسأله جابه جایی جمعیت را در ایران تشدید کرد.در چنین شرایطی ایلات و عشایر جابه جا شدند و ساختارهای جمعیتی شهرها و روستاها به هم خورد.در دوران جمهوری اسلامی نیز ما در مقوله توسعه به دنبال همسان سازی حرکت کردیم.در چنین شرایطی بدون منطق خاصی ثروت را بین مناطق مختلف کشور توزیع کردیم. دولت‌ها بیشتر اختلال آفرین بوده‌اند تا اهرمی برای ساماندهی سیاسی و اجتماعی.از سوی دیگر گروه های سیاسی و احزاب نیز کمکی به ساماندهی سیاسی در ایران نکرده اند.گ برخی گروه های سیاسی همواره تعارض آفرین بوده اند و بحران های طبیعی را به بحران های غیر طبیعی تبدیل کرده اند.به عنوان مثال اگر دیدگاه های گروه های سیاسی درباره قومیت ها در ایران را مورد بررسی قرار بدهیم متوجه می شویم که گروه های سیاسی به چه میزان به مسأله قومیت ها در ایران آسیب زده اند.10:4110:41 دکتر تقی آزاد ارمکی، جامعه شناس در گفت وگو با «آرمان ملی» ضمن اشاره به حوادث این روزهای خاورمیانه از حادثه خیز بودن ایران می‌گوید و ضمن نقد به دولت ها و گروه‌ها سیاسی آنهال مدرن نمی‌داند و می‌گوید:

تقی آزاد ارمکی: دولت‌ها همواره در راستای تصاحب قدرت عمل کرده‌اند

به گزارش آرمان ملی آنلاین، دولت‌ها در ایران مدرن نبوده‌اند. اغلب دولت‌ها در ایران همواره در راستای تصاحب قدرت عمل کرده‌اند تا اینکه به دنبال سامان‌دهی نظام اجتماعی،فرهنگی و سیاسی باشند.رضا شاه هنگامی که بر سر کارآمدبه دنبال این بود که ایران را از نظر مرز جغرافیایی منسجم کند. همین مسأله جابه جایی جمعیت را در ایران تشدید کرد.در چنین شرایطی ایلات و عشایر جابه جا شدند و ساختارهای جمعیتی شهرها و روستاها به هم خورد.

در دوران جمهوری اسلامی نیز ما در مقوله توسعه به دنبال همسان سازی حرکت کردیم.در چنین شرایطی بدون منطق خاصی ثروت را بین مناطق مختلف کشور توزیع کردیم. دولت‌ها بیشتر اختلال آفرین بوده‌اند تا اهرمی برای ساماندهی سیاسی و اجتماعی.از سوی  دیگر گروه های سیاسی و احزاب نیز کمکی به ساماندهی سیاسی در ایران نکرده اند.گ برخی گروه های سیاسی همواره تعارض آفرین بوده اند و بحران های طبیعی را به بحران های غیر طبیعی تبدیل کرده اند.به عنوان مثال اگر دیدگاه های گروه های سیاسی درباره قومیت ها در ایران را مورد بررسی قرار بدهیم متوجه می شویم که گروه های سیاسی به چه میزان به مسأله قومیت ها در ایران آسیب زده اند.

    

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار