| کد مطلب: ۱۰۵۵۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد

وزیر میراث فرهنگی: گردشگران خارجی به شدت قانون حجاب را رعایت می‌کنند

وزیر کشور: اوضاع خوب است و هیچ مشکلی نداریم

وزیر علوم: تمام زیبایی خلقت به تنوع آن است بر این اساس یکسان سازی پوشش ددانشگاه‌ها نخواهیم داشت. یک خبرگزاری مدعی شد که ساعتی ۳ تا ۵ دلار برای تردد دختران بی‌حجاب در تهران پرداخت می‌شود

آرمان ملی: بحث حجاب این روزها در همه موارد و زمینه‌ها و عرصه‌ها و همه سرویس‌های خبری راه پیدا کرده؛ از دانشگاه‌ها و وزارت علوم و بحث همسان سازی لباس دانشجویان تا اظهارات وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، درباره حجاب گردشگران و وزارت کشور در خصوص مروجان بی‌قانونی در فضای مجازی و تاکید بر اینکه همه باید وظایفشان را درباره حجاب انجام دهند، ‌گزارشی از طرح پلیس در برخورد و اعلام لیستی از اینکه چه کسانی احضار شده و چه جاهایی پلمب شده‌اند! و در کنارش اخباری از رسانه‌هایی مثل تسنیم با نوع خاصی از اخبار درباره پرداخت ساعتی ۳ تا ۵ دلار برای تردد دختران بی‌حجاب در تهران! خبرگزاری مذکور نوشته: «در کنار اقدامات سیاسی و امنیتی معمول، یکی از پروژه‌های معمول دشمن در این زمینه، عرفی‌سازی بی‌حجابی از طریق استخدام و اجیر کردن افرادی است که با پوشش‌های عجیب و غریب و تابوشکنانه در خیابان‌ها تردد می‌کنند تا نوع خاصی از پوشش مغایر با هنجارهای جامعه ایرانی عادی سازی شود.» و ادامه داده: «بر همین اساس کسب اطلاع از برخی مراجع انتظامی و امنیتی حاکیست که اخیراً چندین فرد دستگیر شده‌اند که به گفته خودشان صرفاً ماموریت داشته‌اند تا با دریافت دستمزد، با نوع پوشش به‌خصوصی که با هنجارهای ایرانی همخوانی ندارد در خیابان‌ها تردد کنند؛ یکی از این خانم‌ها که بازداشت شده در این باره گفته است: برای هر ساعت تردد با وضعیت تابوشکنانه در تهران به ما گفته بودند که مبلغ 3 تا 5 دلار به ما پرداخت می‌کنند.»
بیست و ششم فروردین بود که پلیس دور جدیدی از طرح عفاف و حجاب را آغاز کرد و طرحی را که سه حوزه معابر عمومی، خودرو‌ها و اماکن را پایش می‌کند ارائه کرد و سعی در اجرای آن داشت. تا حالا بسیاری از رستوران‌ها و فروشگاه‌های متعلق به افراد مشهور یا پلمب شده‌اند و یا اخطار گرفته‌اند. همچنین در روز‌های اخیر شماری از بازیگران زن نیز بدون حجاب در برخی مراسم‌ها حاضر شده‌اند که برای شماری از آن‌ها پرونده قضائی تشکیل شده. مرکز رسانه قوه قضائیه، در گزارشی در پی آنچه «اعمال و رفتار خارج از عرف و ارزش‌های اسلامی چند بازیگر سینما» خوانده بود، خبر داد که تعدادی از این چهره‌ها به دادسرا احضار شدند. این گزارش حاکی است طی هفته‌های گذشته کتایون ریاحی و پانته‌آ بهرام احضار شدند و طی روزهای اخیر هم افسانه بایگان و فاطمه معتمد‌آریا و رضا کیانیان احضار شدند. دادستان تهران تاکید کرد: برخی از چهره‌های احضار شده تا کنون به مقام قضائی مراجعه نکرده‌اند و درصورتی که در مهلت قانونی در دادسرا حضور نیابند جلب خواهند شد.

وزیر کشور چه گفت
فیلترینگ گسترده ماه‌های اخیر تقریبا دسترسی همه شهروندان را به فضای مجازی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرد با این حال، وزیر کشور هنوز هم معتقد است که افراد باید دقت کنند در فضای مجازی تلاش برای ترویج بی‌قانونی صورت نگیرد وگرنه به عنوان مروجان بی‌قانونی مورد برخورد قرار خواهند گرفت.
احمد وحیدی، تاکید کرده که «اوضاع امنیتی کشور بسیار خوب است و هیچ مشکلی نداریم و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بر اوضاع مسلط هستند.»
او در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفته که در جلسه هیات دولت تشکیل یک شهرستان و چند بخش جدید در کشور به تصویب رسید. همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: عمده بانوان متعهد به رعایت حجاب هستند و آن را ارزش و قانون می‌دانند. اما تعداد اندکی هستند که رعایت نمی‌کنند. با توصیه‌های صورت گرفته و کارهای انجام شده، امیدواریم وضعیت بهتری به وجود بیاید.
وحیدی با بیان اینکه همه بخش‌ها باید وظایف خود را انجام دهند، گفته: حجاب به عنوان یک ارزش عرفی، قانونی و الهی باید مدنظر قرار گیرد. هستند کسانی که تلاش می‌کنند که این ارزش مهم را نادیده بگیرند. ما این را کاملا رد می‌کنیم و توصیه می‌کنیم که تلاش برای ترویج بی‌قانونی و عدم رعایت قانون به هر زبان و هر گفته‌ای مردود است. این حرف‌ها از دیدگاه مسئولان مربوطه دور نخواهد ماند. معنایی ندارد که عده‌ای تلاش کنند که یک امر قانونی و ارزشی را که برای صیانت از خانواده، تحکیم خانواده و صیانت از هویت بانوان ما حائز اهمیت است را کنار بزنند. افراد باید در رفتار و گفته‌های خود دقت کنند در غیر اینصورت به عنوان مروج بی‌قانونی باید با آنها برخورد شود.

وزارت علوم چه واکنشی نشان داد؟
اما این روزها بحث‌هایی در مورد همسان سازی لباس دانشجویان برای جلوگیری از بی‌حجابی آن‌ها مطرح شده. حالا محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم با تاکید بر اینکه هیچ برنامه‌ای در راستای یکسان سازی پوشش در دانشگاه‌ها نداریم، گفته: تمام زیبایی خلقت به تنوع آن است بر این اساس یکسان سازی پوشش در دانشگاه‌ها نخواهیم داشت. او گفته ممکن است دانشگاه‌ها در راستای حجاب برنامه‌هایی داشته باشند، ولی ما نداریم. زلفی‌گل در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: خداوند رنگ‌ها، نژادها، قومیت‌ها و زبان‌های مختلف را خلق کرده و یکسان سازی در راستای خلقت خداوند هم وجود ندارد. بر این اساس ما نیز طرحی برای یکسان سازی پوشش در دانشگاه‌ها نخواهیم داشت.

وزارتخانه گردشگری چه می‌گوید؟
اما بشنوید از یک وزارتخانه دیگر که عزت ا... ضرغامی رئیس آن است؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفته: در مورد مسئله حجاب اتفاقا گردشگری خارجی به دلیل آنکه موضوع حجاب در قانون ما وجود دارد به شدت رعایت می‌کند و این بسیار جالب است و هیچ مشکلی از ناحیه گردشگران خارجی نداریم، گردشگران خارجی قانون ما را پذیرفته‌اند. ضرغامی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به این‌که گردشگران خارجی قانون ما را پذیرفته‌اند و ایران را می‌شناسند، عنوان کرده: گردشگران خارجی حتی بعضی جاها با حجاب سرشان به عنوان یک پدیده گردشگری، فرهنگی و اجتماعی برخورد می‌کنند. اگر جلوی مسجدی به آن‌ها چادر دهیم که سر کنند، به این کار علاقه‌مند هستند، آن چادر را می‌گیرند سر می‌کنند و یک عکس دسته جمعی می‌گیرند، پس گردشگر با حجاب هیچ مشکلی ندارد و ما از این جهت به هیچ وجه چالش نداریم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار