| کد مطلب: ۱۰۳۶۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد

بازگشت «آقــای خــاص» به تیم‌ملــی

آرمان‌ملي: «محمد بنا»؛ سرمربي تيم‌ملي کشتي‌فرنگي پس از چند روز غيبت در تمرينات و براي چندمين مرتبه به اردوي تيم‌ملي بازگشت.

قهر

پس از بازگشت فرنگي‌کاران ايران از جام تورليخانوف قزاقستان، «محمد بنا» در اردوي تيم‌ملي کشتي‌فرنگي حاضر نشده است. اردوي تيم‌ملي کشتي‌فرنگي در کمپ تيم‌هاي ملي کشتي آغاز، اما «بنا» غايب اردو و تلفن‌همراه وي نيز از دسترس خارج شده است. ايسنا نوشت: پيگيري‌ها از فدراسيون کشتي حاکي است که «بنا» اعلام کرده، ديگر خسته شده و قصدي براي ادامه همکاري با تيم‌ملي کشتي‌فرنگي ندارد. البته ظاهرا «بنا» اختلافي با مسئولان فدراسيون کشتي و عليرضا دبير با توجه به حمايت‌هاي همه‌جانبه از تيم‌ملي کشتي‌فرنگي ندارد اما به‌دليل برخي مسائل، عنوان کرده قصدي براي ادامه سرمربيگري تيم‌ملي ندارد. عدم حضور «بنا» در اردوي تيم‌ملي در شرايطي است که وي پيش از اين بارها ضمن تمجيد از حمايت‌هاي فدراسيون کشتي، بر برنامه‌ريزي براي حضور پرقدرت در المپيک پاريس خبر داده بود. حسن حسين‌زاده؛ مربي تيم‌ملي کشتي‌فرنگي جوانان درباره قهر «محمد بنا» از کشتي فرنگي گفت: همه ما هدف اصلي‌مان سربلندي و پيشرفت کشتي‌فرنگي است و در تلاش هستيم يک حاشيه امن براي کشتي‌فرنگي به‌وجود بيايد تا بتوانيم به‌دور از حواشي و اختلافات کار کنيم و در المپيک پاريس خوش‌رنگ‌ترين مدال‌ها را کسب کنيم. من خودم در تيم‌ملي کشتي فرنگي جوانان هستم و خوشبختانه تيم شرايط خوبي دارد؛ ما 5 مرحله اردو برگزار کرديم و تمرينات را مرتب پيگيري مي‌کنيم. يک هماهنگي خوبي هم بين تيم‌ملي کشتي بزرگسالان و تيم‌ملي جوانان به‌وجود آمده است و اين يک اتفاق ويژه‌ است. به‌هرحال همه کشتي‌گيران مي‌آيند و مي‌روند، اما آن چيزي که اهميت دارد کشتي‌فرنگي و سربلندي اين رشته است. من بارها به شاگردانم هم گفتم آموزش در کشتي‌فرنگي خيلي سخت است؛ ضمن اينکه در کشتي‌فرنگي ما زياد نيستيم. قطعا حضور فردي مثل «محمد بنا» که سال‌ها در کشتي‌فرنگي بوده و افتخارات زيادي کسب کرده به همه کشتي‌گيران انگيزه مي‌دهد. وي ادامه داد: من واقعا نمي‌دانم چه اتفاقي افتاده که «بنا» در اردوي تيم‌ملي حاضر نشده است.

سابقه

از همان ابتداي کار که محمدرضا طالقاني؛ رئيس وقت فدراسيون باني حضور «بنا» در تيم‌ملي کشتي‌فرنگي شد، اختلافات او با حسن بابک موجب چند مرتبه قهر و آشتي‌اش در تيم‌ملي کشتي‌فرنگي شد. او از پيکارهاي جهاني 2005 در مجارستان به‌عنوان سرمربي تيم‌ملي انتخاب شد اما پيش از المپيک پکن به‌دليل برخي اختلافات از تيم‌ملي رفت و رضا سيم‌خواه سرمربي شد. ايرنا نوشت: بعداز المپيک، مرحوم محمدرضا يزداني‌خرم رئيس وقت فدارسيون يکبار ديگر به سراغ بنا رفت و در پيکارهاي جهاني 2009، 2010، 2011 و المپيک 2012 بهترين سال‌هاي کشتي‌فرنگي و موفقيت‌هاي اين رشته با هدايت او رقم خورد. البته او يکبار ديگر هم پيش از المپيک لندن به‌دليل آنچه که خود دخالت در کارش عنوان کرده بود اردو را ترک کرد، اما بازهم به تيم‌ملي برگشت و تاريخي‌ترين نتيجه کشتي ايران را در المپيک به ثبت رساند. او بعداز لندن و البته به‌طور جدي از سرمربيگري تيم‌ملي کناره‌گيري کرد، اما در خلال سال‌هاي 2013 به تيم‌ملي برگشت و بعداز پيکارهاي قهرماني سال 2014 آسيا باز دوباره عطاي کار را به لقايش بخشيد به‌طوري‌که اين قهر تا بازي‌هاي المپيک 2016 ريو ادامه داشت و او بعداز پيکارهاي جهاني سال 2015 و يکسال قبل از المپيک سرمربي تيم‌ملي شد. هر چند در خلال همين يکسال نيز رسول خادم و ساير مسئولان فدراسيون و اعضاي شوراي فني تيم‌هاي ملي مراقب بودند تا اتفاق غيرمنتظره‌اي رخ ندهد اما موضوع مسابقات انتخابي و برخي انتقادات نزديک بود دوباره منجر به قهر بنا شود که اين اتفاق رخ نداد و اما نتايج المپيک ريو ضعيف بود. اين امر به‌زعم برخي کارشناسان سبب شد بنا از تيم‌ملي دوباره کناره‌گيري کند. آقاي خاص تا سال 2018 سمتي در فدراسيون نداشت و او بعد از استعفا رسول خادم از رياست فدراسيون از سوي حميد بني‌تميم سرپرست وقت فدارسيون سرمربي تيم‌ملي شد و بعداز آن نيز مورد حمايت عليرضا دبير قرار گرفت. حضور عليرضا دبير سبب شد اقدامات سازنده و بازسازي خانه‌هاي کشتي در دستور کار قرار گيرد و شرايط اردوهاي تيم‌ملي به شکل مطلوبي برگزار شد و اتفاقا محمد بنا از مربياني بود که دبير، رئيس فدراسيون او را قبول داشته و همواره از او حمايت کرده است. محمد بنا نيز در چند سال گذشته ضمن ابراز رضايت از شرايط اردوهاي تيم‌ملي، از اقدامات رئيس فدراسيون حمايت کرده و به نظر نمي‌رسيد که اختلاف چنداني و جدي بين او و عليرضا دبير وجود داشته باشد. اما در اواسط اسفند سال گذشته او يکبار ديگر از تيم‌ملي رفت و مشکلات خارج از فدراسيون و مسائل شخصي مهم‌ترين دليل رفتن او اعلام شد؛ بعداز مدتي و با وساطت حميد سوريان و ساير مسئولان فدراسيون به تيم‌ملي بازگشت. البته نبايد از فشار سنگيني که در چند ماه قبل از آن برخي شاگردان سابق او و کارشناسان به‌دليل ناشفاف‌بودن انتخابي تيم‌ملي مطرح کرده بودند، گذشت.

حمايت؟

جلسه هيات‌رئيسه فدراسيون کشتي صبح روز سه‌شنبه با حضور عليرضا دبير رئيس فدراسيون کشتي برگزار شد. اعضاي هيات‌رئيسه فدراسيون کشتي در اين جلسه، بازگشت محمد بنا، سرمربي تيم‌ملي کشتي‌فرنگي و تلاش دبير براي متقاعدکردن بنا براي ادامه فعاليت در تيم‌ملي کشتي فرنگي را خواستار شدند. عليرضا دبير نيز ضمن اعلام حمايت کامل از بازگشت بنا تاکيدکرده که «بنا» را به لحاظ فني و اخلاقي کاملا قبول دارد و با همه توان سعي مي‌کند زمينه بازگشت او به تيم‌ملي را فراهم کند. رئيس فدراسيون کشتي همچنين ضمن اشاره به حمايت همه‌جانبه فدراسيون، از اين پس نيز از برنامه‌هاي بنا حمايت خواهد کرد.

بازگشت

علي محمدي، مدير تيم‌هاي ملي کشتي‌فرنگي اظهارکرد: محمد بنا در اردوي تيم‌ملي حاضر و فعاليت خود را از سر گرفت. وي در پاسخ به اين سوال که با اين اوصاف، محمد بنا به فعاليت خود در تيم‌ملي کشتي‌فرنگي ادامه مي‌دهد، گفت: بله. مشکلي در اين باره وجود ندارد و ايشان مثل هميشه به فعاليت خود ادامه مي‌دهد و تمرينات تيم‌ملي با حضور او ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار