| کد مطلب: ۱۱۱۴۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد

همزمان با روز ملی خلیج فارس؛

پایش حرا کاری های شرکت نفت ستاره خلیج فارس در سواحل خلیج فارس

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس به همراه مدیرکل منابع طبیعی استان هرمزگان در روز خلیج فارس و سالروز افتتاح فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس ضمن حضور در سواحل خلیج فارس به پایش وضعیت جنگل کاری حرا که توسط شرکت نفت ستاره خلیج فارس اجرایی شده است، پرداختند.

پایش حرا کاری های شرکت نفت ستاره خلیج فارس در سواحل خلیج فارس

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی و بین الملل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: ما در رابطه با پویش مردمی و کاشت یک میلیارد درخت در ۴ سال با این رویکرد که سالانه هر نفر کاشت سه درخت را انجام دهد کاشت درخت ها را آغاز کردیم.

وی افزود: ما در راستای مسئولیت های اجتماعی خودمان این کار را انجام داده که در این راه منابع طبیعی دو عرصه را در اختیار ما گذاشت که یکی از آن ها در شرق شهر بندرعباس و دیگری هم در ناحیه غرب و در گچین است که قسمت غرب را با حضور وزیر کشور آقای وحیدی و استاندار و مقامات محلی استانی، در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ شروع کردیم.

وی با اشاره به کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال حرا در این مناطق تصریح کرد: امروز دهم اردیبهشت ماه، روز خلیج فارس و مصادف با سالروز افتتاح فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس را فرصت مناسبتی دانستیم که در سواحل نیلگون خلیج فارس حضور پیدا کنیم و به پایش جنگل کاری ای که طی ماه های گذشته اجرایی کرده بودیم بپردازیم.

جعفرپور در خصوص اهمیت کاشت این درخت ها خاطرنشان کرد: این کار به جوامع جانوری دریایی و ساحلی این منطقه کمک می‌کند و برای تخم‌ریزی گونه های دریایی بسیار مهم است. همچنین برای انواع پرنده ها نیز حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس بیان کرد: امیدواریم این مکان در آینده به مکانی سبز تبدیل شده و نهال‌های آن به خوبی رشد کرده و به باربری مطلوب برسند.

وی ادامه داد: از نظر بنده این مکان با سواحلی که یک منظرش به سمت جزیره هرمز و طرف دیگر آن پر از درخت و جنگل‌های حرا باشد، می‌تواند از لحاظ توریستی بسیار زیبا باشد و این یک پویش هوشمندانه‌ است که مردم از لحاظ فرهنگی با این آموزه‌های زیست محیطی آشنا شوند.

جعفرپور گفت: با وجود یک سری از حمایت‌های مالی ما این کار در اصل یک پویش مردمی است که خود مردم کمک کرده و ما بسیار خوشنود و از مردم و جوامع محلی که این‌گونه با فرهنگ در همچون کارهای بزرگی مشارکت می‌کنند، سپاسگزاریم

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس ضمن تشکر از حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در این پایش، افزود: ما نمی‌خواهیم که این کارها نمادین باشد بلکه می‌خواهیم جنگل‌هایی را داشته باشیم که ماندگار باشند و نظارت‌های لازم نیز از سوی اداره کل منابع طبیعی صورت پذیرد و در صورت وجود مشکل ما دوباره کمک به احیا آن خواهیم کرد.

 وی با اشاره به اینکه دوم اردیبهشت هم روز زمین پاک بوده، افزود: وظیفه همه ما انسان‌ها این است که همان‌طور که خداوند این زمین را پاک و منزه در اختیارمان گذاشته، ما نیز این نعمت‌ها را حفظ کرده و اگر جایی انسان مداخله کرده و آسیب رسانده ما با اعتقادی که داریم بیایم آن‌ها را اصلاح کرده و به حالت قبل بازگردانیم.

جعفر پور ادامه داد: مصرف سوخت‌های فسیلی آن‌چنان زیاد است که هرچه درخت کاشته شود باز هم آثاری که در گرمایش زمین و مسائلی که به وجود آمده برای سال‌های سال پایدار و مانا خواهد بود ولی خدا را شکر دنیا در مسیری است که با اینکه در حال حاضر تقریباً ۶۵ درصد انرژی دنیا از طریق سوخت‌های فسیلی است اما تا ۲۵ سال آینده دنیا از طریق استفاده از انرژی خورشیدی خواهد رفت و تقریباً فقط ۱۰ درصد انرژی دنیا از طریق سوخت‌های فسیلی استفاده و بقیه‌ از طریق انرژی‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدید پذیر استفاده خواهد شد.

وی در پایان گفت: امیدواریم که با کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی زمینی بهتر و قابل زیست تر داشته باشیم و با طبیعت آشتی کنیم و همه صنایع و صاحبان صنایع و کسانی که می‌توانند تأثیرگذار باشند بتوانند اثرات خود را در رابطه با احیای جنگل‌ها و احیای زمین داشته و اثرات مخربی که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده را اصلاح کنند و با محیط‌زیست صلح و آشتی کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز ضمن تشکر از حضور مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس و مجموعه اقداماتی که در راستای توسعه فضای سبز استان داشته‌اند، گفت: بسیار خرسندیم در روز خلیج فارس ما در منطقه‌ای قرار داریم که در این منطقه به منظور تثبیت تولید اکسیژن و بالا بردن ظرفیت دریا از نظر محیط‌زیست آبزیان و تخم ریزی آن ها، همچنین سر سبزی خلیج فارس و دریای عمان حرا کاری انجام شده است.

موسوی افزود: نفت ستاره خلیج فارس با انعقاد قرارداد با پیمانکاران و جوامع محلی دو کار مهم را انجام داده است که از جمله آن ها توانمندسازی جوامع محلی و مردمی سازی که شعار دولت است انجام شده و بحث دیگر توسعه فضای سبز استان است که در راستای تعهداتی که صنایع داشته اند همکاری شایانی را با داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: در همین‌جا لازم می‌دانم از مهندس جعفرپور و همکارانشان که در بحث توسعه فضای سبز استان با ما همکاری داشته اند تشکر ویژه‌ای داشته باشم و امیدوارم این کار که در راستای پویش مردمی مقام معظم رهبری و فرمایش ریاست جمهوری است ادامه داشته باشد؛ چرا که ایشان در هفته منابع طبیعی نیز تأکید کردند که هر ایرانی سه درخت که خوشبختانه این کار عملیاتی شده است.

موسوی بیان کرد: در سال گذشته در اداره کل منابع طبیعی هرمزگان 6 میلیون و 500 هزار نهال تولید شده که 30 میلیون از آن ها حرا بوده و شرکت نفت ستاره خلیج فارس مشارکت بسیار خوبی در تولید و کاشت آن ها داشته است. امیدواریم بتوانیم با ادامه این روند در مکان‌های مستعد سواحل سرسبزی داشته باشیم و همچنین با بالا بردن ظرفیت دریا کمک به بحث اقتصاد دریا محور داشته باشیم چرا که کاشت حرا عملاً در ظرفیت دریا و همچنین اقتصاد جوامع محلی تأثیر خواهد داشت و همچنین با این کار بحث مردمی سازی و تولید و کشت برای جوامع محلی که در راستای سیاست های دولت است نیز انجام می‌شود.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار