| کد مطلب: ۱۰۵۷۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد

امام جمعه اردبیل:

اگر ایران نسل جدید پهپادهایش را به روسیه بدهد چند روزه اوکراین زیر و رو می‌شود

آیت الله عاملی: اگر ایران موشک‌های پیشرفته، نسل‌ جدید پهپادی و سلاح های ناشناخته خود را به روسیه بدهد اوکراین در عرض چند روز زیر و رو شده و سرنوشت جنگ کاملاً مشخص می گردد .

اگر ایران نسل جدید پهپادهایش را به روسیه بدهد چند روزه اوکراین زیر و رو می‌شود

به گزارش آرمان‌ملی‌آنلاین، آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل در تحلیل چرایی تغییر مثبت رویکردهای بین المللی به ایران گفت:  کارها در سطح بین المللی بسیار خوب پیش می‌رود اما چند وزیر ضعیف در داخل کشور دستاوردهای عظیم را بر باد می دهند انتظار از دولت محترم و مجلس عنایت جدی به مشکلات معیشتی است.

 سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه دوم این هفته نماز جمعه با اشاره به موارد مثبتی از رویکردهای بین المللی در رابطه با ایران اظهار داشت: اخیراً در خصوص ایران در عرصه بین‌المللی اتفاقاتی بسیار مهم و امیدوارکننده رخ داده است از جمله: یک؛ آژانس هسته‌ای برای چندمین بار گزارش مثبت در خصوص ایران منتشر کرد با اینکه ایران ۲۴ برابر حدی که برجام اجازه می دهد اقدام به غنی سازی کرده است و همه می دانیم که آژانس بدون رضایت آمریکا و اروپا اقدام به دادن چنین امتیاز بزرگی به ایران نمی کند.

 به گزارش عصر ایران؛ وی ادامه داد: دو، آژانش اعلام کرد که ادعای اسرائیل در خصوص مراکز جدید هسته‌ای در ایران دروغ بوده و پرونده این ادعاها بسته می شود! این اعلان نیز بسیار مهم است و محال است بدون اذن آمریکا و اروپا باشد مخصوصاً اینکه این اعلان ضربه وحشتناکی به اسرائیل بود چون اسرائیل با این ادعاها فضای بسیار نگران کننده برای غربی‌ها درست کرده بود عادت اسرائیل این است که همیشه در آستانه توافق اخبار جعلی  بسیار نگران کننده با هدف ایران هراسی منتشر و زمنیه توافق را از بین می برد با بیانیه اخیر آژانس  همه این سم پاشی ها منتفی شد.

سه، کره جنوبی اعلام کرد که می‌خواهد ۶ میلیارد دلار ثروت بلوکه شده ایران را آزاد کند این اقدام نیز قطعاً بدون اذن آمریکا ممکن نیست مخصوصاً اینکه کره ای ها بدون اطلاع آمریکا هیچ ساکنی را حرکت نمی دهند.

آیت الله عاملی افزود: چهار، اسرائیل چند هفته پیش اعلام کرد که می خواهد به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند اما می‌خواهد با آمریکا مشترکاً حمله را شروع کند و لذا آمریکا را برای حمله مشترک دعوت کرد حتی مانور مشترکی نیز برگزار کردند و گفتند این مانور تمرین حمله به ایران است اما این هفته آمریکا با صراحت و قاطعیت دعوت اسرائیل را رد کرد و گفت تنها راه برای مهار ایران راه دیپلماسی است این اعلان نیز بسیار مهم است چون نشان می‌دهد که آمریکا اعتقاد دارد اسرائیل حتی به همراهی آمریکا حریف قدرت نظامی ایران نمی‌شود.

پنج، آمریکا در برابر برقراری توافق بین ایران و هم‌پیمانان مهم آمریکا در منطقه مثل عربستان سکوت کرد در حالی که قطعاً قادر بود جلوی موفقیت را بگیرد؛

و شش، اجازه دسترسی ایران به ۶/۷ میلیارد دلار از منابع ایران در صندوق بین‌المللی پول که واقعا حیرت آور است.

خطیب جمعه اردبیل در تبیین موارد شش گانه فوق تصریح کرد: این شش مطلب نشانه های مهمی از تحولات بزرگ در آینده در خصوص ایران است علت این چرخش سه امر مهم است اول اینکه متوجه شدند که زیرساخت های امنیتی ایران بسیار قوی تر و محکم تر از آن است که برای آنها جای پایی در آن پیدا شود در حوادث اخیر با تمام توان آمدند ولی با خفت تمام برگشتند؛

دوم، گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول برای آنها تکان دهنده بود آنها با این گزارش فهمیدند که ایران با تحریم، خاضع، منقاد و تسلیم نخواهد شد تبدیل شدن ایران به دومین صادرکننده نفت برای آنها شوک بزرگ و ضربه دردناک به سیستم تحریم بود.

وی افزود: صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش چشم انداز اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۳  خآمی گوید تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۲۲به مقدار ۱۴۱ میلیارد دلار افزایش یافته و اقتصاد ایران را در این سال به عنوان بیست و دومین اقتصاد بزرگ دنیا معرفی کرده است رتبه ۲۲ در میان ۱۹۳ کشور آن هم در تحت شدید ترین تحریم تاریخ خیلی معنا دار است و اگر تحریم نبود قطعاً ایران دارای رتبه تک رقمی می شد.

وی گفت: صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده که تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۲۳ به مقدار ۹۵ میلیارد دلار نسبت به سال قبل آن افزایش پیدا خواهد کرد غربی ها به این نتیجه رسیدند که اضافه کردن تحریم ها مقاومت چهار دهه ایران  را به یک مقاومت اسطوره‌ای تبدیل و سایر دولت های تحت یوغ  را جری می‌کند.

آیت الله عاملی اضافه کرد: سوم اینکه آنها از طرق بسیار دقیق تشخیص دادند که ایران به غیر از پهبادهای تحویلی به روسیه که قبل از جنگ فروخته بود سلاحی به روسیه ارسال نکرده و اگر ایران موشک‌های پیشرفته و نسل‌های جدید پهپادی خود و سلاح های ناشناخته خود را در اختیار روسیه قرار دهد اوکراین در عرض چند روز زیر و رو شده و سرنوشت جنگ کاملاً مشخص می گردد .

خطیب نماز جمعه اردبیل ادامه داد: حاصل کلام این است که کارها در سطح بین المللی بسیار خوب پیش می‌رود اما چند وزیر ضعیف در داخل کشور دستاوردهای عظیم را بر باد می دهند انتظار از دولت محترم و مجلس عنایت جدی به مشکلات معیشتی است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار