| کد مطلب: ۱۰۵۵۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد

ادعای جدید زلنسکی: ایران پهباد و سلاح های جدیدی به روسیه فروخته است

زلنسکی مدعی شد اطلاعات دقیقی دارد که نشان می دهد ایران اخیرا دوباره به روسیه 1000 پهپاد و انواع سلاح های دیگر فروخته است.

ادعای جدید زلنسکی: ایران پهباد و سلاح های جدیدی به روسیه فروخته است

آرمان‌ملی‌آنلاین عصرایران نوشت،"ولودمیر زلنسکی" رییس جمهوری اوکراین که به ایتالیا سفر کرده است، در اظهاراتی مدعی فروش تسلیحات جدید از سوی ایران به روسیه شد.

به گزارش عصرایران، زلنسکی در مصاحبه ای با رسانه های ایتالیا مدعی شد اطلاعات دقیقی دارد که ایران اخیرا دوباره به روسیه پهپاد و سلاح های دیگر فروخته است.

زلنسکی که کشورش در بیش از یک سال گذشته بیش از 50 میلیارد دلار سلاح از کشورهای غربی دریافت کرده در این باره مدعی شد: ایران بیش از 1000 پهپاد و اخیرا "سلاح های دیگری" به فدراسیون روسیه فروخته است.

او گفت:" به لطف تحریم‌ها، تعداد موشک‌هایی که آنها [روس‌ها] تولید می‌کنند چندین برابر کاهش یافته است. با این حال، چالش‌هایی مانند ایران وجود دارد که بیش از 1000 پهپاد ساخت ایران و سلاح‌های دیگر را به آنها [روسیه] فروخته است. ما اطلاعات دقیقی داریم، آنها اخیرا این کار را انجام داده اند."

وی در عین حال از تصمیم ایتالیا برای ارایه سامانه های دفاع هوایی SAMP-T برای محافظت از اوکراینی ها تشکر کرد.

زلنسکی با انتقاد از برخی سیاستمداران ایتالیا که معتقدند به جای ارایه سلاح به اوکراین باید به این کشور کمک های بشردوستانه ارایه کرد، گفت سلاح در حال حاضر برای اوکراینی ها در حکم کمک دفاعی، محافظت و توانایی بقایشان در برابر تهاجم نظامی روسیه است.

او گفت: "پوتین مانند یک درنده است، او زمانی که برخی از کشورهای اتحادیه اروپا در زمینه کمک تسلیحاتی به اوکراین ضعیف عمل می کنند، این مساله را بسیار قوی و ملموس احساس می کند و شروع می کند کشورهای اتحادیه اروپا را در زمینه کمک تسلیحاتی به اوکراین به چنددستگی بکشاند."

رد  میانجیگری پاپ از سوی زلنسکی

زلنسکی در جریان سفر به ایتالیا با جورجا ملونی نخست وزیر ایتالیا دیدار کرد و پس از آن برای دیدار با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به واتیکان رفت.

او روز شنبه (دیروز) پس از دیدار با پاپ در واتیکان، در واکنش به پیشنهاد رهبر مذهبی کاتولیک های جهان برای میانجیگری به منظور خاتمه جنگ بین روسیه و اوکراین گفت: با کمال احترام، ما به میانجیگران نیازی نداریم، ما به صلحی عادلانه نیاز داریم."

وی افزود: "برای من ملاقات با ایشان مایه افتخار است اما او از موضع من آگاه است. جنگ در اوکراین است و طرح صلح باید اوکراینی باشد. شما نمی‌توانید با ولادیمیر پوتین میانجیگری کنید."

ادعای جدید زلنسکی: ایران سلاح های جدیدی به روسیه فروخته است

پاپ فرانسیس در بیش از یک سال گذشته از آغاز جنگ اوکراین بارها درخواست خود را برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین ارایه کرده و از روسیه خواسته است به طور یکجانبه عملیات نظامی خود در اوکراین را متوقف کند.

زلنسکی که درباره دیدارش با پاپ با تلویزیون ایتالیا مصاحبه می کرد در ادامه گفت که او در دیدار با عالی ترین مقام مذهب کاتولیک، از پاپ خواسته تا جنایات جنگی روسیه در اوکراین را محکوم کند و طرح صلح پیشنهادی خود را مطرح کرده است.

او گفت: من همچنین در مورد فرمول صلح خود به عنوان تنها الگوریتم موثر برای دستیابی به صلح عادلانه صحبت کردم.

یکی از مفاد طرح صلح 10 ماده ای زلنسکی، برگزاری دادگاه ویژه‌ای برای محاکمه جنایات جنگی روسیه است و نیز یک معماری امنیتی جدید برای منطقه اروپا - آتلانتیک با ضمانت‌هایی برای اوکراین پیشنهاد شده است.

در این طرح بازسازی زیرساخت‌های برق آسیب‌دیده اوکراین و تضمین امنیت بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در "زاپوریژیا" نیز گنجانده شده است.

این طرح یکجانبه در شرایطی که روسیه دست بالا را در معادلات جنگی در خاک اوکراین دارد، از نظر بسیاری از ناظران بسیار رویایی و غیر قابل دسترس است.

از نظر برخی ناظران  بی طرف، سیاست های جزم اندیشانه زلنسکی در برابر روسیه، نه تنها راهی به صلح ندارد بلکه یکی از عوامل موثر در تداوم جنگ در اوکراین است که این مساله نه به نفع اروپا و اوکراین و نه به نفع روسیه است و در نهایت تنها به نفع سیاست های ایالات متحده آمریکا است.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار