| کد مطلب: ۱۰۵۸۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد

بررسی عملکرد دو ساله دولت

حدود دو سال است که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد. نگاهی به کارنامه دولت در طول این مدت بیانگر آن است که دولت سیزدهم هر چند توفیقات خوبی در سیاست خارجه خصوصا برقراری رابطه با کشورهای منطقه داشته است اما در امور اقتصادی نتوانسته است موفقیت چندانی به دست آورد.

بررسی عملکرد دو ساله دولت

به گزارش آرمان ملی آنلاین، علی قنبری، اقتصاددان نوشت: در امور اقتصادی وضعیت اقتصاد در مقایسه با دولت قبل بدتر شده ، فقر افزایش یافته و سفره‌های مردم کوچکتر شده است. بر اساس برخی آمارها خط فقر به حدود 30 میلیون تومان رسیده است و کمتر خانواده‌ای می‌تواند حتی در مجموع چنین درآمدی داشته باشد. از این رو  باید گفت دولت موفقیت چندانی در  اقتصاد نداشته است. دولت نتوانسته تا این لحظه بر برخی مسائل هم همانند مسائل به وجود آمده در پرونده هسته‌ای فائق آید. اگر دولت بتواند در این زمینه توفیقی به دست آورد آنگاه در کنار توفیق دولت در بهبود رابطه با کشورهای همسایه در مجموع می توان گفت دولت در سیاست خارجه موفق عمل کرده است.

دولت سیزدهم قول داد که سالانه یک میلیون واحد مسکن بسازد. بررسی عملکرد دولت در این زمینه نشان می‌دهد که دولت نتوانسته است تعدادی قابل ذکری  خانه سازی کند و اکثر واحدهایی که  تحت عنوان دستاورد دولت  افتتاح شده عموما در دولت‌های قبلی احداث شده و در این دولت تکمیل شده است. از این منظر می‌توان مدعی بود که دولت در یکی از کلیدی ترین وعده های خود که اقتصادی است موفق عمل نکرده است. از سوی دیگر کنترل ارز در بازار،  کنترل قیمت طلا  و کنترل نرخ سکه  از جمله وعده‌هایی بود که دولت  داد  اما بررسی روند  بازارها خود  نشانگر  عملکرد دولت است.

امروز کار به جایی رسیده که مردم به صورت معمولی در انتظار افزایش نرخ کالاهای مختلف خصوصا کالاهای مورد نیاز روزنه خود هستند. از سوی دیگر  سرمایه گذاری نیز  افت کرده است و با توجه به  مهاجرت خصوصا مهاجرات نخبگان باید به خروج سرمایه در کشور نیز اذعان داشت.

نویسنده : علی قنبری

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار