| کد مطلب: ۱۱۰۷۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد

طالبان از ایران تشکر کرد

سخنگوی وزارت امور مهاجرین و بازگشتگان حکومت سرپرست افغانستان، از میزبانی مهاجرین افغان، توسط جمهوری اسلامی ایران به نیکی یاد کرد و گفت: ما برای مدتی دیگر هم خواهان این میزبانی خوب همسایه‌ مسلمان خویش هستیم.

طالبان از ایران تشکر کرد

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از  ایرنا؛  عبدالمطلب حقانی سخنگوی وزارت امور مهاجرین و بازگشتگان حکومت سرپرست افغانستان روز دوشنبه ۶ فروردین،  گفت: افغانستان و جمهوری اسلامی ایران علاوه بر روابط خوب دیپلماتیک و اصول بین‌المللی، دارای مشترکات فراوان دینی و فرهنگی نیز هستند، بنابراین این دو کشور مسلمان و همسایه، حقوقی نیز در برابر یمدیگر دارند.

حقانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته به خوبی از میلیون‌ها مهاجر افغان میزبانی کرد، اظهار داشت: ما از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که برای مدتی دیگر هم حضور مهاجرین افغان را تحمل کرده و در برابر آنها صبر و حوصله داشته باشد تا زمینه بازگشت عزت‌مندانه آنها به کشور مساعد شوند.

سخنگوی وزارت امور مهاجرین و بازگشتگان حکومت سرپرست افغانستان تاکید: یک بار دیگر از میزبانی خوب جمهوری اسلامی ایران از مهاجرین افغان تشکر می‌کنیم.

در سال گذشته بیش از ۱ میلیون ۵۰۰ هزار مهاجر به افغانستان بازگشتند.

سخنگوی وزارت امور مهاجرین و بازگشتگان دولت سرپرست افغانستان درباره بازگشت مهاجرین افغان در سال گذشته گفت: از ماه فروردین تا ماه اسفند سال ۱۴۰۲ بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مهاجر افغان از کشورهای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به صورت داوطلبانه و اجباری به افغانستان بازگشته اند.

حقانی تصریح کرد: از یک و نیم میلیون مهاجر بازگشته، بیش از ۸۰۰ هزار نفر از جمهوری اسلامی ایران و بیش از ۷۰۰ هزار نفر به صورت اجباری از پاکستان بازگشته اند.

در بیش از چهار دهه جنگ و ناآرامی ناشی از اشغال افغانستان، میلیون‌ها افغانستانی به جمهوری اسلامی ایران و پاکستان و همچنین صدها هزار تن دیگر به کشورهای غربی مهاجرت کرده اند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار