| کد مطلب: ۱۰۸۰۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد

فرانسه پرچمدار تحریم علیه اسرائیل

اروپایی‌ها قصد دارند در کنار تحریم رهبران حماس، علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی نیز تدابیر تنبیهی اتخاذ کنند.

فرانسه پرچمدار تحریم علیه اسرائیل

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از اکو ایران؛ فرانسه در روز چهارشنبه گفت که اتحادیه اروپا باید تحریم‌هایی را علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی که فلسطینی‌ها را در کرانه باختری هدف قرار داده‌اند، به عنوان یک گزینه در نظر بگیرد. این کشور همچنین از پیشرفت در مورد اعمال تحریم علیه فرماندهان حماس خبر داد. به نوشته رویترز، ارقام سازمان ملل نشان می‌دهد که از زمان حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل، و حمله متعاقب آن به غزه، حملات روزانه شهرک‌نشینان بیش از دو برابر شده است. بیش از ۲۰۰ فلسطینی در خشونت‌های امسال از جمله در حملات شهرک‌نشینان کشته شده‌اند. آن کلر لژاندر، سخنگوی وزارت امور خارجه در کنفرانس خبری هفتگی گفت: «ما معتقدیم که جامعه بین‌المللی برای پایان‌دادن به این اعمال خشونت‌آمیز که به شدت برای منطقه بی‌ثبات‌کننده بوده و به چشم‌انداز راه‌حل (به اصطلاح) دو کشور آسیب می‌رساند، نقشی ایفا می‌کند». او افزود که همه گزینه‌ها روی میز است؛ از جمله تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه افراد خشن. کرانه باختری در سال ۱۹۶۷ و در جریان جنگ خاورمیانه توسط اسرائیل به تصرف خود درآمد و از آن زمان، تحت اشغال نظامی بوده است؛ در حالی که شهرک‌های اسرائیلی در این منطقه به طور مداوم گسترش یافته‌اند. فلسطینی‌ها کرانه باختری را به عنوان بخشی از یک کشور مستقل آینده، شامل غزه و بیت‌المقدس شرقی می‌دانند.

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی گفت که پاریس طرفدار تحریم‌های اتحادیه اروپا است، اما هنوز بحثی در این اتحادیه در مورد این موضوع آغاز نشده است. ایالات متحده اعلام کرده که آماده است تا ممنوعیت صدور ویزا علیه «افراطی‌ها» که به غیرنظامیان کرانه باختری حمله می‌کنند را اعمال کند. یک دیپلمات اروپایی هشدار داد که در حالی که فرانسه مایل به پیشبرد این ایده است، برخی از اعضای بلوک قصد چنین قصدی ندارند. با این حال، این دیپلمات گفت که با توجه به مخالفت برخی کشورها با برخی اقدامات پیشنهادی علیه حماس، تلاش‌ها برای هدف قراردادن شهرک‌نشینان می‌تواند کسانی که مردد هستند را به متعادل‌بودن این رویکرد، متقاعد سازد.

لژاندر همچنین گفت که مذاکرات در بروکسل برای اعمال تحریم‌ها مانند مسدودسازی دارایی‌ها و ممنوعیت سفر علیه فرماندهان حماس در حال پیشرفت است. همچنین کار با متحدان اروپایی و سایر متحدان برای کاهش بودجه حماس ادامه دارد. فرانسه در ۱۳ نوامبر تحریم‌هایی را در سطح ملی علیه محمد ضیف، فرمانده نظامی حماس و مروان عیسی، معاونش اعمال کرد. دو دیپلمات گفتند که هدف این است که تا اواسط دسامبر آن‌ها را به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه کنند. به گفته این مقام، افراد دیگری نیز تحت بررسی قرار گرفتند، اما اسناد قانونی به زمان بیشتری نیاز دارد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار