| کد مطلب: ۱۰۷۸۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد

18 دیپلمات فرانسوی خواستار پایان جنگ غزه شدند

۱۸ تن از دیپلمات‌های ارشد سابق فرانسه با ارسال نامه‌ای به روزنامه پرشمارگان لوموند، خواستار شتاب گرفتن روند منتهی به پایان جنگ اسرائیل و حماس شدند

18 دیپلمات فرانسوی خواستار  پایان جنگ غزه شدند

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از  ایرنا؛18 تن از سفیران سابق جمهوری فرانسه با ارسال نامه‌ای به روزنامه پرشمارگان لوموند، خواستار شتاب گرفتن روند منتهی به پایان جنگ رژیم اسرائیل و حماس شدند و نسبت به مخدوش شدن اعتبار کشورشان در خاورمیانه ابراز تاسف کردند.

روزنامه لوموند روز شنبه با انتشار این نامه، به نقل از سفیران یاد شده نوشت: باید برای تمدید آتش‌بس [میان حماس و رژیم صهونیستی] هر کاری انجام داد تا به آتش‌بس واقعی تبدیل شود.

نویسندگان این نامه که زمانی از دیپلمات‌های ارشد فرانسه در نقاط مختلف جهان بودند، قربانیان جنگ در غزه را غیرنظامیان دانسته و تاکید دارند که حل این بحران نیازمند راه‌حل سیاسی بر اساس قوانین بین‌المللی است.

در این گزارش با دشوار ارزیابی کردن راستی‌آزمایی بیانیه‌ها، اظهارات و آمارهای دو طرف درگیر جنگ و نقشی که شبکه‌های اجتماعی ایفا می‌کنند، بار دیگر بر بر این اصل که جمعیت غیرنظامی قربانیان اصلی این درگیری هستند، تاکید شده است.

لوموند در ادامه این گزارش حفظ آتش‌بس را یک هدف فوری و در دسترس ارزیابی و به نقل از نویسندگان این نامه اضافه می‌کند: باید همه چیز برای تمدید این آتش‌بس انجام شود تا به آزادی کامل اسیران منجر و به آتش‌بس واقعی تبدیل شود.

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار