| کد مطلب: ۱۰۷۵۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد

دو پیشنهاد روی میز حماس

با میانجیگری قطر و تأیید آمریکا، مذاکرات آزادی اسرای در غزه در برابر اعلام آتش‌بس موقت روی میز بوده و فعلا دو پیشنهاد مطرح شده است.

دو پیشنهاد روی میز حماس

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از اکو ایران؛ مذاکرات بین حماس و اسرائیل با هدف تضمین آزادی اسیران در دست حماس، در جریان است. گفته شده که حماس حدود ۲۴۰ نفر را اسیر کرده که کمتر از نیمی از آنها غیرنظامی بوده و شامل اتباع اسرائیلی و خارجی می‌شوند.

به نوشته نیویورک تایمز، در حالی حاضر دو پیشنهاد مطرح شده است. اولین پیشنهاد شامل آزادی گروه کوچکی، متشکل از ۱۰ تا ۲۰ اسیر غیرنظامی در ازای یک آتش‌بس بشردوستانه موقت است. این امر می‌تواند به ورود کمک‌ها به غزه و خروج اسرای آزادشده از این منطقه، کمک کند. دو طرف به شرایط توافق پایبند باشند، ممکن است که به مذاکرات آتی برای آزادی تعداد بیشتری از اسرا منجر شود.

پیشنهاد دوم خواهان آزادی حدود ۱۰۰ اسیر غیرنظامی است. در مقابل آن، حماس از اسرائیل می‌خواهد حملات نظامی را متوقف کرده، تأمین سوخت و تدارکات برای بیمارستان‌های غزه را افزایش دهد و زنان و کودکان فلسطینی که در حال حاضر در اسرائیل زندانی هستند را آزاد کند. با این حال، اسرائیل درباره آزادی زندانیان فلسطینی ابراز تردید کرده است.

قطر که روابط خود با رهبری حماس را حفظ کرده، نقش میانجی را در تسهیل مذاکرات بر عهده گرفته است. مقامات ارشد ایالات متحده نیز در حمایت از این تلاش‌ها مشارکت دارند. نمایندگان آمریکا ایده آتش‌بس برای آزادی اسرا و ارائه کمک‌ها را تأیید کرده‌اند.

در این مرحله، حماس حاضر به بررسی آزادی سربازان یا عوامل اسیر اسرائیلی نیست. این گروه اعلام کرده که اکثریت ۱۳۰ تا ۱۴۰ پرسنل نظامی اسرائیل را در اختیار داشته، اما آن‌ها را تا آینده‌ای نزدیک آزاد نخواهند کرد. حماس همچنین به مذاکره‌کنندگان قطری گفت که آن‌ها مستقیماً نهایتا ۲۰ اسیر غیرنظامی در اختیار داشته و و سایر اسرا توسط دیگر گروه‌های غزه بازداشت شده‌اند. دستگاه اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا نسبت به صحت این اظهارات تردید دارند.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار