| کد مطلب: ۱۰۹۷۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد

مصر: نقشی در طوفان الاقصی نداشتیم

وزارت امور خارجه مصر ادعای وزیر دارایی رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن این کشور در آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین را تکذیب و تأکید کرد که مصر به طور کامل بر مرزهایش کنترل دارد

مصر: نقشی در طوفان الاقصی نداشتیم

به گزارش آرمان ملی به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه مصر در این باره اعلام کرد: اظهارات وزیر دارایی «اسرائیل» در این باره به طور کامل مردود و غیر قابل قبول است و مصر، به طور کامل بر مرزهایش کنترل دارد.

وزارت امور خارجه مصر افزود: ادامه اظهارات بزالل اسموتریچ مبنی بر تمایل شدید وی به کشتار و ویرانی، مایه تأسف است.

وزارت امور خارجه مصر همچنین تأکید کرد که مصر همواره به توافق سازش با «اسرائیل» پایبند بوده است و تا زمانی که تل آویو به تعهداتش پایبند باشد، مصر نیز به آنها پایبند خواهد بود.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) در سخنانی ادعا کرد: مصر مسوولیت بزرگی را در قبال آنچه در هفتم اکتبر رخ داد بر عهده دارد و حماس از طریق این کشور مسلح شد.

اسموتریچ گفت: از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل می‌خواهم فشارهای واشنگتن را نادیده بگیرد و فردا هیاتی را برای مذاکرات بر سر دستیابی به توافق برای مبادله اسرا به قاهره نفرستد.

وی در انتقاد از مذاکرات غیر مستقیم با جنبش حماس با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا نیز تصریح کرد: مناسب‌ترین راه حل برای بازگشت اسرای اسرائیلی، ادامه عملیات نظامی در غزه است و رئیس شاباک باید به جای رفتن به مصر برای گفت‌وگو، به رفح فرستاده شود تا همه اعضای حماس را نابود کند.

اسموتریچ ادامه داد: رئیس موساد نیز به جای رفتن به قطر، باید برای از بین بردن رهبران حماس در سراسر جهان تلاش کند.

مصر فردا (سه‌شنبه) میزبان نشستی با حضور روسای دستگاه‌های اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی با هدف پیش بردن مذاکرات دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان حماس و این رژیم است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار