| کد مطلب: ۱۰۷۱۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد

اهداف سفر ۵ روزه رئیس‌جمهور کره‌جنوبی به عربستان و قطر

معاون مشاور امنیت ملی کره جنوبی به تشریح اهداف سفر ۵ روزه رئیس‌جمهور این کشور به عربستان و قطر پرداخت.

اهداف سفر ۵ روزه رئیس‌جمهور کره‌جنوبی به عربستان و قطر

 دفتر «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی امروز پنجشنبه اعلام کرد که وی در روزهای اخیر سفری ۵ روزه به عربستان سعودی و قطر خواهد داشت تا روابط اقتصادی و امنیتی سئول به این کشورها را تقویت کرده، زمینه های جدید همکاری را فراتر از انرژی و ساخت و ساز بررسی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، به گفته «کیم تائه- هیو» (Kim Tae-hyo) معاون مشاور امنیت ملی کره جنوبی، «یون سوک یول» از شنبه تا سه شنبه هفته آتی به ریاض در عربستان سعودی سفر خواهد کرد و با محمد بن سلمان آل سعود ولیعهد و نخست وزیر عربستان دیدار خواهد کرد.

سفر رئیس جمهور کره جنوبی به عربستان در شرایطی انجام خواهد شد که محمد بن سلمان نوامبر سال گذشته میلادی از سئول دیدن کرده و با «یون سوک یول» دیدار کرده بود.

در جریان سفر سال گذشته محمد بن سلمان به کره جنوبی، دو کشور ۲۶ یادداشت تفاهم در طرح‌ های مرتبط با حوزه‌ های تجاری به ارزش ۲۹ میلیارد دلار امضا کردند.

بر اساس اعلام خبرگزاری یونهاپ، رئیس جمهور کره جنوبی از سه شنبه هفته آینده طی سفری رسمی به دوحه سفر و با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار می‌ کند.

«کیم تائه- هیو» در این ارتباط اضافه کرد: از آنجایی که عربستان و قطر دو شریک تجاری اصلی ما در خاورمیانه (غرب آسیا) و بازیگران کلیدی در سیاست و اقتصاد منطقه هستند، همکاری دوستانه با این کشورها برای اقتصاد و امنیت ملی ما ضروری است.

 

منبع : مهر

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار