| کد مطلب: ۱۰۶۹۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد

«صدای پای آب» با یاد سهراب سپهری در تهران برپا شد

نمایشگاه گروهی هنرمندان و اساتید هنرهای تجسمی با عنوان «صدای پای آب» همزمان با سالروز تولد سهراب سپهری در گالری خانه دوست برپا شد.

«صدای پای آب» با یاد سهراب سپهری در تهران برپا شد

طوفان ارفع مدیر هنری نمایشگاه «صدای پای آب» درباره برپایی این نمایشگاه به خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهارداشت: ۱۴ مهرماه سالروز تولد سهراب سپهری شاعر، نویسنده و هنرمند نقاش فقید است که به این مناسبت جمعی از هنرمندان با برپایی نمایشگاه «صدای پای آب»، یاد و خاطره این هنرمند فقید کشورمان را گرامی داشتند.

وی گفت: در این نمایشگاه ۳۱ اثر هنری شامل چهار اثر حجمی و ۲۷ نقاشی از سوی ۲۷ هنرمند شاخص و اساتید دانشگاه؛ امیر اسپهانی، طوفان ارفع، علی بابایی، رضا براتی، غزل بیات، بنفشه جهانگیری، سمیه چراغعلی، زهره حسنی، هومن درخشنده، بارانه رئیسی، لیلا زمانی، شادی سعیدی، سامان شادانلو (ایلخان)، پژمان شکیب، المیرا شکرپور، امیرحسین صدیق، علی عسکری، رضا عنصری، لیلا قهرمانی، عسل قهرمانی، پوریا مرزبان، مسیحا ماندگار، پرویز معزز، نگار مهرآوران، بهداد نجفی، میترا نصرآزادانی و فائزه هاجری به نمایش گذاشته شده است.

ارفع افزود: این آثار در قالب تکنیک‌های مدرن هنری و در سبک آزاد فارغ از محدودیت هنری در کنار هم چیدمان شده‌اند که به نوعی بنا داشتیم تا هنرمندان در سالروز تولد سپهری تجربه کاری خود را به اشتراک بگذارند. در نمایشگاه گروهی «صدای پای آب» نیز چینش آثار براساس رنگبندی، فرم و سایز با سلیقه خاصی مدنظر قرار گرفته است.

نمایشگاه‌گردان «صدای پای آب» بیان کرد: آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه بیشتر از مجموعه شخصی این هنرمندان انتخاب شده است، برپایی نمایشگاه «صدای پای آب» ضمن معرفی هنرمندان و دیده شدن آثار آنان می‌تواند حس خوب و لذت خاطر ماندگاری را به همراه داشته باشد.

ارفع اظهارداشت: این نمایشگاه تا ۲۶ مهرماه ساعت ۱۴ تا ۲۰ در گالری خانه دوست واقع در خیابان بهار شمالی، نبش کارگر، پلاک ۲۴۵، طبقه چهارم، واحد ۱۲ میزبان علاقه‌مندان است. اختتامیه این نمایشگاه ساعت ۱۶ تا ۲۰ است.

همچنین لیلا قهرمانی مدیر موسسه گالری خانه دوست نیز گفت: این گالری همزمان با سالروز تولد سهراب سپهری آغاز به کار کرده است و با توجه به اینکه نام گالری «خانه دوست» از شعر این شاعر برگرفته شده است به طور قطع هدف ما این بود که فضای دوستانه را برای فعالیت هنرمندان فراهم کنیم تا این محیط را خانه خود بدانند.

قهرمانی بیان کرد: قصد ما از برپایی نمایشگاه «صدای آب» همزمان با سالروز تولد سهراب سپهری این بود که تاثیر بسزایی در ارتقای فرهنگ و هنر این مرز و بوم داشته باشیم. همزمان با این افتتاحیه چهره‌های مختلفی از جمله امید زندگانی، امیرحسین صدیق و خشایار راد نیز حضور داشتند.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار