| کد مطلب: ۱۰۶۴۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد

آخر هفته با نمایشگاه «نقاشی‌نویسی صفر یک» امیر رجایی

نمایشگاه «نقاشی‌نویسی صفر یک» مجموعه آثار امیر رجایی، از فردا جمعه 20 مرداد ماه در گالری اکنون اصفهان افتتاح می‌شود.

آخر هفته با نمایشگاه «نقاشی‌نویسی صفر یک» امیر رجایی

به گزارش آرمان ملی آنلاین، در این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار هنری «امیر رجایی» به نمایش گذاشته شده است و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

امیر رجایی درباره آثار ارائه شده در این نمایشگاه می‌گوید: اولین مواجهه ی من با خط زمانی آغاز شد که پدر در برخورد با بد خطی من، راهکار را در همراهی خود برای بهتر نوشتن مشق مدرسه دید. با گذشت سالها خوش نویسی کردن، صرفا یک تجربه ی اجباری برای گذران دوران تحصیل و فخر فروشی در کلاس درس هنر بود تا اینکه خط از یک فضای تحمیلی به یک فضای تنهایی ورود کرد و به زبان بیان شخصی تبدیل شد این موضوع مصادف بود با تحصیل در رشته ی معماری در دانشگاه و تجربیات بعد از آن، حضور در فضای حرفه ایی کار معماری و در کنار آن گاه گاهی نقاشی های دیواری، بعد از این بود که خط،معماری و نقاشی دیواری ارتباطات نزدیکی را باهم نشان دادند. خط آن حالت ظریف و شکننده ی خود را برایم از دست داد. حالا دیوار های نامحدود این اجازه را میداد خطها قدرتمندتر و خارج از قاعده ی همیشگی بر بستری بزرگ نوشته شوند.

اکنون 2

وی با اشاره به این مطلب که  شروع اپیدمی کرونا خط و آن دیوارهای نامحدود، تنهایی بیشتری را برای من و واژگان خفته در ذهن من ایجاد نمود، گفت:  حالا دیوارها به کلافهای پارچه ایی قابل حمل تبدیل شد و واژگان یکی یکی بیدار شدند و بر بستر کلافها نقش بستند و نقاشی نویسی واژه ایی بود که آن روزها برای کارهایی که خلق میشد از ذهنم میگذشت، نقاشی هایی که دور از تعاریف  آکادمیک نقاشی و خوشنویسی روی کلافهای پارچه ایی یکی یکی نوشته میشد. تمام این تجربه ها این فرصت را بمن میداد که مفاهیم روزمرگیه زندگانی را واژه واژه به چالش کشم آن هم آنگونه که تا کنون، مفاهیم را تجربه و زیست کرده ام.

اکنون

نمایشگاه «نقاشی‌نویسی صفر یک» مجموعه آثار امیر رجایی، از فردا جمعه 20 مرداد ماه در گالری اکنون اصفهان افتتاح و تا 25 مرداد ماه در گالری اکنون اصفهان ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار