| کد مطلب: ۱۰۹۵۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد

شریعتمداری، رسایی، ازغدی و ترقی سناریونویس هستند؟

«شنود» در اتاق اصلاح‌طلبان!

آرمان ملی– مطهره شفیعی:‌ دنیای سیاست عجیب و غریب است. حاضران در آن دم از اخلاق می‌زنند، اما زمانی‌که قرار به تقسیم قدرت شود، برای برخی مصلحت‌ به‌راحتی جایگزین واقعیت حتی دروغ می‌شود.

«شنود» در اتاق اصلاح‌طلبان!

مصلحتی که ممکن است که زندگی سیاسی و غیرسیاسی رقیب را به ازای به قدرت رسیدن اتها‌م زننده، با چالش‌های جدی مواجه کند. در سال‌های اخیر تخریب رقیب به‌نام مصلحت بیش از همه در جریان اصولگرایی به‌ویژه طیف دلواپس و تندروی آنها رواج داشت و نکته قابل تامل آنجاست زمانی این بداخلاقی‌های سیاسی صورت می‌گرفت که طیف اتهام‌زن در قدرت بود و هست. در کارنامه جریان اصولگرایی 4 نام بیش از همه در اتهام‌زنی به دیگران شنیده  شده که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

*شنود شریعتمداری قوی است

 حسین شریعتمداری، مدیرمسئول «کیهان» سال‌های سال است که در رسانه تحت مدیریتش به اصلاح‌طلبان و بعضا اصولگرایان میانه‌رو می‌تازد. به‌عنوان نمونه کیهان در 7 بهمن نوشت: «اخبار رسیده از محفل درون جریان اصلاحات حاکی است بسیاری از اصلاح‌طلبان معتدل نسبت به عملکرد آقای خاتمی‌ انتقاد دارند. این جماعت معتقدند خاتمی ‌مدت‌هاست اسیر رادیکال‌اندیشان و تندروها شده است. اگر چه از عمل به خردجمعی سخن می‌گوید، اما عملا در انحصار رادیکال‌هایی قرار گرفته است که وی را به اسارت رفتارهای تند و خصومت‌برانگیز خود درآورده‌اند. به‌گونه‌ای که در عمل به ماشین امضای این افراطی‌ها تبدیل شده است.» آیا کیهان در اتاق جلسات اصلاح‌طلبان شنود نصب کرده است که اینگونه به اذعان خود به ارایه جزئیات جلسه این طیف می‌پردازد؟ یا در روز دیگری این روزنامه نوشت: «اخبار رسیده از آرایش سیاسی انتخابات حاکی است ضلع سوم اصلاح‌طلبان و اعتدالیون که شخصیت‌های شناخته شده‌ای مانند اسحاق جهانگیری، روحانی، لاریجانی، خاتمی‌، ناطق‌نوری‌ و سیدحسن خمینی در رأس آن حضور دارند با عنوان تشکیل ائتلاف میانه‌روها میدان‌دار انتخابات در جمع اصلاح‌طلبان شده‌اند.» این ادعا قابل تامل است و هدف از انتشار آن کاملا روشن است. در روزهای اخیر طرح میان‌داری این بزرگان میانه‌رو و اصلاح‌طلب بارها مطرح شده است اما هنوز هیچیک از آنها اعلام آمادگی نکرده‌اند و احتمال دارد کیهان با درج این خبر درصدد ممانعت از حضور آنها باشد.

*رسایی خودش سناریونویس است

حمید رسایی هم دست کمی‌ از شریعتمداری ندارد و در اتهام‌زنی به اصلاح‌طلبان و میانه‌روها نقش پررنگی دارد. حمید رسایی گفته بود: «روحانی تابعیت بریتانیا را دارد، اما لاریجانی مانع از رسانه‌ای شدنش شد.» این ادعا از سوی دلواپسان دیگر جریان اصولگرایی هم مطرح شده است. چندی قبل حسن رحیم پورازغدی در استدلال‌های خود برای ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات خبرگان، مدعی شده بود که: «خبر اسناد تقلب او در رساله دکتری‌ منتشر شد و کسی پاسخ نداد. گفتند ایشان دوتابعیتی است یا پاسپورت بریتانیایی هم داشته، هیچ مرجع قانونی توضیح نداد. ده‌ها تخلف علنی و غیرعلنی اقتصادی و مدیریتی وی در ۸ سال حاکمیتش بر کشور، رسیدگی نشد.» برای نخستین‌بار بحث دوتابعیتی روحانی پس از انتشار لیست دوتابعیتی‌ها در مجلس  مطرح شد.  نمایندگان مجلس بر اساس فرضی تائید نشده ۴۶ نفر از جمله رئیس‌جمهور کشور را متهم به احتمال داشتن تابعیت دوگانه کرده‌اند. پس از آن حسام‌الدین آشنا مشاور روحانی نوشت: «  چگونه  کسی‌که عضو مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام است، بیست سال نماینده همان مجلس بوده 16 سال دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده است و دو بار شورای نگهبان صلاحیت او را احراز کرده، دو بار ملت ایران او را به ریاست جمهوری برگزیده است و دو بار مورد تنفیذ مقام معظم رهبری قرار گرفته چنین ناجوانمردانه تهمت بزنید و او را دارای تابعیتی غیر از وطن عزیزتر از جانش معرفی می‌کنید؟» از سوی دیگر  ظاهرا رسایی هم شنودی را در جلسات اصلاح‌طلبان کار گذاشته که از اظهارات این فعال سیاسی مشخص می‌شود شنود در رساندن صداها خوب عمل نمی‌کرده چرا که در غیر این صورت رسایی نمی‌گفت: «اصلاح‌طلبان روحانی را قبول ندارند و روحانی نیز سیاست، درایت و ریشه‌ای که‌ هاشمی‌ داشت را ندارد تا جایگزین‌ هاشمی‌ برای اصلاح‌طلبان باشد. اصلاح‌طلبان چون کسی را ندارند، سعی می‌کنند شخصی را برای این جایگاه بتراشند.»

*رحیم‌پور ازغذی مشوق ردصلاحیت روحانی

رحیم‌پور ازغدی هم دست بالایی در اتهام‌زنی دارد: «علیرضا اکبری در ستاد روحانی هم بوده. دور و بر روحانی از این آدم‌ها هنوز هم هستند، اگر خودش نباشد.» روزی هم رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه صداوسیما نتوانسته در این سال‌ها 50 هنرمند متعهد تربیت کند، برخی هنرمندان را زباله و معتاد خواند و تاکید کرد: اکثر هنرمندانی که در شبکه سه و نسیم برنامه می‌ساختند، در حوادث 1401 به اسلام توهین کردند. ازغدی با اشاره به گروهی از هنرمندان پیش از انقلاب، گفت: آنها پس از انقلاب عوض نشدند، بلکه عوضی شدند. این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین ضمن اشاره به سلوک پروانه معصومی، با اشاره به کتایون ریاحی، اظهارکرد: او و امثال او لباس‌هایشان را درآوردند. او خواستار ردصلاحیت روحانی هم شده و نوشته بود: «آقای حسن روحانی به‌عنوان (مجتهد عادل) برای خبرگان رهبری نامزد شده. ملت می‌خواهند تعریف شورای محترم نگهبان از (اجتهاد و عدالت) را در این موردخاص، از نزدیک ببینند.»

شنودی کار نمی‌کند

حمیدرضا ترقی از اعضای ارشد موتلفه هم گویا از جلسات اصلاح‌طلبان خبر دارد. او اخیرا گفته است: «به‌صورت طبیعی اصلاح‌طلبان لیست کاملی در دست دارند که اگر اینها با اعتدال ائتلاف کنند و با یکدیگر لیست بدهند طبیعتا ضرورت ائتلاف و وحدت در میان اصولگرایان افزایش پیدا می‌کند. افراد شاخصی از جریان اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شدند که طبیعتا مربوط به جریانی هستند که به‌دنبال تحریم انتخابات نبوده بلکه به‌دنبال حضور در عرصه انتخابات هستند.» پیش از آن هم گفته بود: «سران فتنه و اصلاحات در سایه اعتراض عملا به حضور در انتخابات و فعالیت جدید سفارش می‌کنند.»

منبع : آرمان ملی
نویسنده : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار