| کد مطلب: ۱۰۸۷۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد

اتهام نماینده ردصلاحیت‌شده چه بود؟!

یک نماینده مجلس که پیش از این در هیات‌های اجرایی انتخابات، صلاحیت وی احراز نشده بود، گفت که به جلسه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دعوت شده و به سوالات در مسائل مختلف از جمله مسائل امنیت ملی کشور و دخالت در مسائل اجرایی کشور که به وی نسبت داده شده بود، پاسخ داده است.

اتهام نماینده ردصلاحیت‌شده چه بود؟!

یکی از نمایندگان مجلس که پیش از این در هیات‌های اجرایی انتخابات، صلاحیت وی احراز نشده بود، گفته که به جلسه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دعوت شده و به سوالات مطرح شده در مسائل مختلف از جمله مسائل امنیت ملی کشور و دخالت در مسائل اجرایی کشور که به وی نسبت داده شده بود، پاسخ داده است.

علی اصغر عنابستانی نیز در تشریح این موضوع با بیان اینکه بررسی پرونده نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در هیات اجرایی انتخابات رد صلاحیت در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات آغاز شده است، گفت: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات درباره احراز یا عدم احراز، تایید یا رد صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس نظر خود را اعلام می‌کنند.

نماینده سبزوار در مجلس افزود: بر اساس حساسیت‌هایی که برای برخی از نمایندگان مجلس در جامعه وجود دارد، مطلع شدم که بین شورای نگهبان و هیات‌های نظارت بر انتخابات در استان‌ها توافقی شده است، مبنی بر اینکه درباره نمایندگان فعلی در مجلس به جای هیات‌های استانی، مجموعه هیات مرکزی بر انتخابات و شورای نگهبان پرونده‌ها را بررسی کنند و در صورت لزوم، نمایندگان در جلسات مصاحبه حاضر شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پس از هماهنگی با هیات نظارت مرکزی بر انتخابات و هیات نظارت‌های استانی، نظرات کارشناسی شده هیات نظارت به صورت دقیق، مستدل، قانونی با حواشی کمتری در حال بررسی و انجام است.

وی تاکید کرد: این موضوع اقدام مناسبی است که هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس انجام داده است. البته شنیده می‌شود درباره برخی از پرونده‌هایی که از سوی هیات نظارت استانی به هیات مرکزی ارسال شده است، از نمایندگان توضیحات لازم خواسته شده است. این موضوع نشان می‌دهد که هیات مرکزی نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان با دقت و وسواس مناسب کار را پیش می‌برند تا حقی از هیچ فردی تضییع نشود و هم اینکه برای انتخاب همه سلایق حاضر شوند.

 

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار