| کد مطلب: ۱۰۵۶۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد

سفر ۲ فرمانده ارشد نظامی ایران به سیستان/ وضعیت مرز آرام است

سردار «قاسم رضایی» جانشین فرمانده کل انتظامی کشور و امیر «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران وارد منطقه سیستان شدند.

سفر ۲ فرمانده ارشد نظامی ایران به سیستان/ وضعیت مرز آرام است

به گزارش آرمان‌ملی‌آنلاین؛جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مرز در زابل  گفت: در مرز مشترک ایران و افغانستان چند باری است که از طرف حاکمان افغانستان اشتباه رخ می‌دهد و روز گذشته نیز اقدام تیراندازی بیجا اتفاق افتاد.

سردار قاسم رضایی روز یکشنبه در بدو ورود به شهرستان زابل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از طرف نیروهای مرزبانی اقدام متقابل نسبت به تیراندازی انجام شد، تصریح کرد: نیروهای مرزبانی این موضوع را مدیریت کردند و متاسفانه یکی از همکاران به شهادت رسید و ۲ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

وی تاکیدکرد: به کشورهای همسایه می گوییم که مرزهای ما مرزهای دوستی است و نباید اجازه دهیم اتفاق ناگواری پیش بیاید.

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت بسیار آرام است، اظهارداشت: شب گذشته هیچگونه تهاجمی اتفاق نیفتاده است و موضوع عصر دیروز فیصله پیدا کرد.

امیرحیدری: امنیت در مرزهای مشترک با افغانستان کاملا برقرار است

ایسنا نوشت، همچنین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز گفت :مرزهای مشترک با کشور افغانستان بطور کامل در کنترل نیروی زمینی ارتش هستند و در کنار ما برادران مرزبانی قرار دارند و امنیت بطور کامل برقرار است.

امیر حیدری افزود: بارها اشاره شد حضور ما در مرز به معنای اینکه خطری ما را تهدید می‌کند نیست بلکه به  جهت اشراف اطلاعاتی و امنیت است که در مرزها برقرار است.

وی اظهار کرد: در بحث برخورد با نوع تردد ممکن است گاها اختلافی بین دو مرزبان پیش افتد که موضوع مهمی نیست و کاملا در کنترل بوده است.

امیر حیدری خاطرنشان کرد: همرزمان ما در مرزبانی و نیروی زمینی کاملا در منطقه مسلط هستند، تا هر جا که کشور مقابل مرز مشترک با ما دارد مقررات بین المللی را احترام بگذارد احترام متقابل می بیند و حسن همجواری بجا می آوریم ولی اگر جایی احساس بشه طرف مقابل نمی‌خواهد به مقرارت تن بدهد با برخورد دیگری مواجه می شود.


 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار