| کد مطلب: ۱۰۶۰۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد

با چالش مدیریتی مواجه هستیم

عده‌ای مدعی‌اند که آمارهای دولت غلط است و آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار با هم مغایرت دارد. لذا بیشتر بر روی این موضوعات سیاه‌نمایی می‌کنند. در صورتی که موضوع تناقض آماری به طور جزء بین بانک مرکزی و مرکز آمار تنها در این دولت نیست و در تمام ادوار دولت‌ها شاهد این تناقضات نسبی در آمار بوده و خواهیم بود. مگر اینکه سیستم آمارگیری تغییر کند و شرایط فرمول‌هایی که داریم را تغییر دهیم تا به واقعیتی برسیم.

با چالش مدیریتی مواجه هستیم

به گزارش آرمان ملی آنلاین امیررضا واعظی آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا نوشت: حال پرسش اینجاست کسانی که به آمارهای ارائه شده اشکال وارد می‌کنند آمارهای خود را از کجا می‌آورند و بر اساس چه معیاری مطرح و قضاوت می‌کنند؟ یک سری کارها وجود دارد که زمان بر است و نیاز به زمان دارد. ثبات قیمت چیزی نیست که فکر کنیم به یک باره انجام می‌شود. در اقتصادی که 80 تا 85 درصد آن دولتی است هر اتفاقی متصور است.

برای اقتصاد دولتی نسخه پیچیدن به این سادگی نیست. ضمن اینکه باید در حوزه اقتصادی افراد حاذق را داشته باشیم. مثلا در حوزه صنعت، کشاورزی و حوزه‌های مختلفی که در تولید ثروت کشور نقش ایفا می‌کنند باید مدیران توانمندی روی کار باشند. همه جور منابع و امکانات در کشور داریم، اما یکی از چالش‌هایی که همواره داشتیم چالش مدیریتی بوده است. به عبارت دیگر هر جریانی که دولت را در اختیار داشته سعی کرده افراد خود را داشته باشد و این فرشته‌های نجات را در دولت خود ببیند. همین امر نیز باعث شده تا امروز با چالش‌های مختلف مواجه باشیم.

مگر دولت می‌تواند حجم اقتصاد به این بزرگی را نظارت کند. حتی اگر با تمام دستگاه‌ها نیز هماهنگ کند بازهم نظارت، کار سختی است. نظارت زمانی آسان‌تر می‌شود که طبق قانون اساسی که می‌گوید اقتصاد ایران مبتنی بر اقتصاد دولتی، خصوصی و تعاونی است. اگر این را محقق کرده بودیم نظارت دست خود سیستم‌های مردم می‌بود. در حالی که الان باید نظارت‌ها؛ نظارت‌های قهری باشد. در این شرایط می‌خواهیم کدام بخش از اقتصاد کشور را درست کنیم؟ اساسا اقتصاد چیزی نیست که بخواهیم به طور موضوعی به آن بپردازیم. یک اشکال اساسی که وجود دارد این است که هر مشکلی که در حوزه اقتصاد است را می‌خواهیم موضوعی حل کنیم.

در حالی که وقتی بخواهید موضوعی حل کنید هزینه‌بر و زمان‌برخواهد بود و باچالش مواجه خواهید شد . باید برای اقتصاد در حوزه‌های کشاورزی ، صنعت ، دانش بنیان‌ها و.... هدف گذاری کرده باشید. در حالی که دولت‌ها هیچ اعتنایی به برنامه‌های پنج‌ساله نمی‌کنند و کشور را در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی سلیقه‌ای اداره می‌کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار