| کد مطلب: ۱۰۵۹۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد

​واقعیت‌های جامعه و سخنان رئیس جمهوری

آمار و ارقامی که آقای رئیس جمهور در ارتباط با وضعیت اقتصادی و سیاسی ارائه می‌کنند بازتاب مثبتی در بین مردم ندارد. البته نه همه مردم تعدادی که با آنها در تماس هستیم و با توجه به رسانه‌ها و فضای مجازی که مطالبی را می‌نویسند و مردم در جریان قرار می‌گیرند این ارقام و آمار با واقعیت موجود در جامعه همخوانی ندارد.

​واقعیت‌های جامعه و سخنان رئیس جمهوری

به گزارش آرمان ملی آنلاین، محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌ طلب نوشت: آقای رئیس جمهور  قبل از رای آوردن،  منتخب شدن و زمانی که فعالیت‌های تبلیغاتی داشتند قول‌هایی به مردم دادند، اما  تاکنون  نیامده‌اند روی این قول‌هایی که دادند نظر بدهند. یعنی بگویند من زمانی که با مردم صحبت می‌کردم تورم چقدر بود و اکنون چقدر است. قیمت سکه چقدر بود و الان چقدر است.

قیمت دلار چقدر بود و الان چقدر است. تعداد واحدهای مسکونی که برای مردم ساختند در برابر یک میلیونی که به مردم قول دادند چه میزان بوده است. اشتغالی که ایجاد کردند در مقابل یک میلیون وعده اشتغالی که دادند چقدر بوده است. چند نفر را در کجا  و کدام مشاغل سر کار بردند؟ وقتی اینها گفته نمی‌شود از طرف دیگر اعتمادی که باید بین مردم و دولتمردان حاکم باشد کمرنگ می‌شود و باور آن برای مردم سخت است. چون این حرف‌ها و مطالبی مطرح می‌ شود هیچ کدام در سفره مردم اثر نگذاشته است.

مثلا می‌گویند که نسبت به گذشته نفت بیشتری می‌فروشیم. خب اگر این ادعا صحیح است درآمد حاصل از فروش نفت کجاست؟ فروش نفت یک حرف است، اما برگشتن دلارهای آن به خزانه کشور حرف مهم‌تری است. هفته گذشته خبری را خواندم که ناراحت کننده بود که دو ونیم میلیارد دلار از فروش برق  و گاز به عراق با دستور آمریکا برای خرید کالاهای اساسی و برای پرداخت پول هتل حجاج ایرانی با درخواست ایران به کالاهای اساسی و عربستان داده شد. 

این واقعا درد است که گاز و برق کشور را بفروشیم و بعد از کشوری مثل عراق که همسایه ماست نتوانیم درآمد حاصل از آن را تحویل بگیریم و اگر قرار است تحویل گرفته شود با دستور آمریکا باشد. از 3 الی 4 ماه مانده به عید آمار افزایش قیمت مسکن را اعلام نکردند. آنها که در تهران مستاجرند می فهمند اما کسی که خانه دارد و در شمال تهران هم زندگی می‌کند سیر است و از درد شکم گرسنه افراد بی خبر است. از اینکه مردم در داخل بنگاه‌ها توان اجاره یک اتاق ندارند بی خبر است .

بنابراین چون سال به نام سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده  برخی به جای اینکه تورم را مهار کنند تلاش می‌کند که  آمار را منتشر نکنند. مهم‌تر از همه اینکه یکی از عوامل افزایش تورم خود دستگا‌ه‌های دولتی  هستند. یعنی هر آنچه توانستند از آب، برق، گاز، تلفن و... را  افزایش دادند.

نویسنده : محمدرضا خباز

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار