| کد مطلب: ۱۰۶۲۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد

رضایی: اولویت باید با اصلاح ساختار بودجه و نظام بانکی باشد

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: اصلاح ساختار بودج، اصلاح ساختار نظام بانکی، سند تولید و اشتغال و رفع محرومیت از جمله مهمترین اولویت های این شورا است.

رضایی: اولویت باید با اصلاح ساختار بودجه و نظام بانکی باشد

به گزارش آرمان ملی آنلاین، محسن رضایی در نشست خبری امروز درباره ماموریت‌های شورا در حکم جدید و موضوعات جاری اظهار کرد: شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برای هماهنگی بیشتر در بین سه قوه در سطح ملی تشکیل شد که مقدمه هماهنگی در حوزه اقتصادی تعریف می‌شود و در همه دنیا از جمله اروپا، آمریکا و کشورهایی مانند چین این هماهنگی یک اصل مهم است. از سوی دیگر در همه این کشورها پیشرفت راه مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: مهمترین وظیفه این شورا این است که اقتصاد را در عمل به اولویت اول کشور تبدیل کند و زمانی این اتفاق رخ دهد که سه قوه با هماهنگی از اقدامات موازی و بعضا متناقض جلوگیری کرده و هم افزایی کنند.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ادامه داد: بیش از پنج میلیون نفر روی زمین‌هایی اسکان دارند که هنوز تعیین تکلیف نشدند و این مسأله نیاز به شورای عالی هماهنگی اقتصادی ندارد و کافی است به هماهنگی اوقاف و شهرداری‌ها تعیین تکلیف زمین‌های اوقافی در دولت تصویب شود.

رضایی با بیان اینکه البته رییس شورا رییس جمهور بوده و محور اصلی دولت است که به گفته مقام معظم رهبری دیگر قوا باید با قوه مجریه هماهنگ باشند، گفت: محورهای کار در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا دو نوع تصمیم می‌گیرد. یک، مسائل اضطراری یا محرمانه در شرایط تحریمی است که حداکثر یک ساله است و همزمان با این نوع تصمیمات لایحه آن برای تصویب به مجلس تقدیم می شود. دوم، گره گشایی از امور بنیادین اقتصادی است که دولت‌ها و مجالس نتوانستند آن را حل کنند.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اظهار کرد: بر این اساس چهار سند در حال انجام در این شورا است. اصلاح ساختار بودجه کشور که یکی از ام المشکلات کشور است. اصلاح ساختار نظام بانکی، سند راهبردی تولید و اشتغال و رفع محرومیت و رسیدگی به اقشار آسیب پذیر است چهار تصمیم مهم است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار