| کد مطلب: ۱۱۰۰۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد

پزشکیان : تعامل با دنیا را عوض کنیم / اصلاح طلبم اما از هر اصول‌گرایی، اصولگراترم

نماینده تبریز گفت:در جایی که گران می‌خریم و ارزان می‌فروشیم، رقابت بی‌معنی است؛ به همین دلیل باید نوع سیاست و تعاملمان با دنیا را عوض کنیم و نگاه خصمانه نداشته باشیم و طبق تاکید مقام معظم رهبری بر اساس مصلحت و حکمت رفتار کنیم تا فضا برای وارد کردن مواد اولیه و فروش محصولات توسط تولیدکنندگان فراهم شود. نباید تولیدکننده‌ها را به عنوان سرمایه‌دار و یا چپاولگر، معرفی و آن‌ها را با بخشنامه‌ها سردرگم کنیم. سرمایه‌گذاران باید از احترام و امنیت کافی برخوردار باشند

پزشکیان : تعامل با دنیا را عوض کنیم / اصلاح طلبم اما از هر اصول‌گرایی،  اصولگراترم

به گزارش آرمان ملی به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان در پاسخ به این سوال که برای افزایش مشارکت در انتخابات باید چه کرد و کاندیداها چه کاری می‌توانند، انجام دهند؟ گفت: برای این موضوع دیر کرده‌ایم. ادعا می‌کنم اصلاح‌طلبم، اما از هر اصول‌گرایی، اصولگراتر هستم و محکم‌تر از اوایل انقلاب و هر فرد مدعی تا کنون جدی بر سر اصولم ایستاده‌ام؛ برای اجرای سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری حتما باید در نگاه، علم و رفتارمان، تغییر ایجاد کنیم. به رئیس جمهور گفتم اگر جای شما بودم، از چهره‌های شاخص خواهش می‌کردم، ثبت‌نام کنند و از طرفی هم به شورای نگهبان می‌سپردم برایشان پرونده‌سازی نکند.وی افزود:الان نگاه دنیا به ما است تا ببینند مردم پای صندوق رای می‌آیند یا نه؟ وقتی حلقه کسانی که ثبتنام می‌کنند، کوچک شود، تعداد شرکت کننده‌ها هم کم می‌شود، ما حتی مذهبی‌ها را هم رد می‌کنیم، دیگر تکلیف بقیه مشخص است؟

پزشکیان گفت :

اصلی‌ترین چالش اقتصادی کشور، اجرا نشدن صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی و دستور مقام معظم رهبری در رابطه با تقویت بخش خصوصی و تعاونی‌هاست. میدان ندادن به بخش خصوصی و پشتیبانی نکردن از آن‌ها از یک طرف و ضعف در ارتباطات بین‌المللی و داد و ستد با دنیا و ضعف در اجرای قوانین FATF از طرف دیگر از جمله مهم‌ترین دلایل بروز مشکلات و چالش‌های اقتصادی در کشور به‌شمار می‌آیند.وی ادامه داد:با وجود کلی حمله به FATF چراغ خاموش رفتند و تعدادی را از لیست سیاه درآوردند، در صورتی که در دوره گذشته می‌توانستند این کار را بکنند و مشکلات را برطرف و معاملات را راحت‌تر کنند. امروز اغلب خرید و فروش‌های ما و حتی بازگشت پول به دست واسطه‌ها انجام می‌شود، باید توجه کنیم که خصوصی‌سازی و بسیاری از چالش‌های اقتصادی ما تا زمان متصل نشدن چرخه اقتصادمان به چرخه اقتصادی دنیا و درست شدن ارتباطات بین‌المللی، به این سادگی قابل حل شدن نیست. امروزه تولیدکنندگان ما محصولی را تولید و عرضه می‌کنند؛ اما بسیاری از ابزارها و دستگاه‌های مورد استفاده در کشور ما قدیمی‌ بوده و حتی از رده خارج شده‌اند. برای رقابت و ورود به بازارهای بین‌المللی باید ارتباطاتمان با دنیا را درست کنیم.

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار