| کد مطلب: ۱۰۹۱۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد

درخواست طالبان از ایران و پاکستان

سخنگوی وزارت خارجه‌ طالبان در افغانستان با ابراز نگرانی از حوادث اخیر در مرزهای مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از هر دو کشور همسایه خواست تا برای تثبیت صلح و امنیت منطقه‌ای تلاش کنند

درخواست طالبان از ایران و پاکستان

به گزارش آرمان ملی به نقل از ایرنا،عبدالقهار بلخی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان حوادث اخیر میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان را نگران کننده دانسته و دو کشور همسایه را به خویشتنداری فرا می خواند

وی افزود: با توجه به صلح و ثبات جدید در منطقه پس از جنگ‌های تحمیلی و بی‌ثباتی طولانی، هر دو طرف باید تلاش‌ها را به سمت تقویت بیشتر ثبات منطقه و حل و فصل اختلافات از طریق کانال‌های دیپلماتیک و گفت‌وگو هدایت کنند.

پیش از این ترکیه، چین و ژاپن نیز پس از رخدادهای مرزی بین ایران و پاکستان، از هر دو کشور خواستند تا خویشتنداری خود را حفظ کنند.

احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران تعداد کشته های حمله موشکی پاکستان به روستایی در نزدیکی مرز ایران را که همگی از اتباع خارجی بودند، ۹ نفر اعلام کرد.

سراوان از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز در کنفرانس مطبوعاتی خود بر تلاش‌های این‌ کشور برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در مقابله با چالش‌ تروریسم تاکید کرد و گفت: ایران کشور برادر ما است و پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی همسایه خود احترام می‌گذارد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز پنجشنبه حمله انجام شده توسط پاکستان به منطقه مرزی جمهوری اسلامی ایران را محکوم و تاکید کرد که بمنظور ابلاغ رسمی اعتراض و درخواست توضیح دولت پاکستان در این رابطه، کاردار سفارت این کشور در تهران در حال احضار به وزارت امورخارجه است.

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار