| کد مطلب: ۱۰۸۵۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد

کمال الدین پیرموذن در گفت و گو با «آرمان ملی‌آنلاین»:

تا مجلس درتحقیق و تفحص کوتاهی می‌کند، فسادها ادامه خواهد داشت/ رئیسی پای معرفی ریز و درشت ها در فساد چای بایستد

کمال الدین پیرموذن در ارتباط با فساد چای گفت: شخص رئیس جمهور باید دست به کار شود و در شناسایی تمامی افرادی که در این زمینه دست داشته‌اند، مشارکت کند.

تا مجلس درتحقیق و تفحص کوتاهی می‌کند، فسادها ادامه خواهد داشت/ رئیسی پای معرفی ریز و درشت ها در فساد چای بایستد

آرمان ملی آنلاین: فساد چای دبش روی همه فسادها در ایران را سفید کرده است. هرچند دولت مدعی است که خود این فساد را کشف کرده و به دستگاه قضا اعلام کرده اما سوالات زیادی در مورد تخصیص ارز در این سطح به یک وارد کننده چای وجود دارد. از جمله اینکه چرا درحالی که میزان ارز برای واردات چای معلوم بوده،  حدود 3 هزار میلیارد در اختیار یک فرد با یک برند خاص قرار گرفته است تا چای وارد کند؟ آیا امضا کنندگان و ذی حسابان  به تخصیص غیر قانونی ارز پی نبرده بودند؟ «آرمان‌ملی» در این ارتباط با کمال الدین پیرموذن نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به گفت و گو پرداخته است. این نماینده سابق مجلس در ارتباط با فساد چای گفت: در جریان رسیدگی به فساد چای نیاز است همه غافلین نسبت به این اختلاس، به دادگاه کشیده شوند. امروز در اثر این فسادها دیگر سرمایه اجتماعی درکشور وجود ندارد و دستگاه قضا می‌تواند با فساد تمامی افرادی که حتی با کوتاهی خود در این زمینه تقصیر دارند، شکاف بین مردم و دولت را ترمیم کند.

*وظیفه دولت در مبارزه با فساد

 کمال الدین پیرموذن دراین ارتباط تاکیدکرد: شخص رئیس جمهور باید دست به کار شود و در شناسایی تمامی افرادی که در این زمینه دست داشته اند مشارکت کند. از بالاترین فردی که دستورتخصیص این ارزها را داده تا دون پایه ترین فرد در این رابطه باید به دستگاه قضا معرفی شوند.

*دریغ از یک استعفا

 این فعال سیاسی اعتدالگرا در ادامه افزود: دریکی از بیمارستان‌های خصوصی آلمان اشتباها خون بیمار  اچ آی وی  دار به یک بیمار دیگر تزریق شد و برای جبران این اشتباه وزیر بهداشت استعفا کرد. متاسفانه فرهنگ استعفا و عذرخواهی در این کشور وجود ندارد و همین موضوع باعث ریزش اعتماد عمومی در جامعه شده است.

* اثر فساد بر مشارکت سیاسی مردم

 وی با تاکید بر اینکه ایجاد این فسادها باعث دلسردی مردم می شود؛ تسریع کرد: تا زمانی که این فسادها وجود دارد و خاوری ها فرار می‌کنند و زمینه‌های ایجاد فساد وجود دارد، شاهد باز تولید فساد و دلسردی مردم به انتخابات و مشارکت در امور حکمرانی خواهیم بود لذا در این زمینه همه مسببین باید مواخذه بود تا شکاف‌های ترمیم شود.

*چرا فسادها تکرار می شوند؟

 پیرموذن گفت: نهاد‌هایی که در مورد فسادها و کاهش آن می تواند اثرگذار باشند یکی قوه مقننه است و دوم قوه قضائیه. قوه مقننه که در این دوره متاسفانه تحقیق و تفحص چندانی انجام نداده است. در نتیجه قانون‌گریزان عملا هیچ ناظری در برابر خود نمی بینند. قوه قضائیه البته در اینجا باید وظیفه خود را  به صورت توامان انجام دهد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار