| کد مطلب: ۱۰۸۶۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد

پیام فرستادند که هنرمندان مهاجرت کنند؛ من نرفتم

دسترسی «چرخنده» به ایمیل بازیگران؟!

آرمان ملی- مطهره شفیعی: سلبریتی و صداوسیماگویی دو قطب مخالف هستند که نسبتی با هم ندارند. به‌واقع سلبریتی‌هایی هستند که بخشی از شهرت خود را مدیون صداوسیما هستند اما از این سازمان فاصله گرفتند و مسئولان رسانه ملی هم تنها تلاشی برای بازگرداندن آنها نکردند بلکه هر روز یک شرط جدید برایشان تعیین کرده و می‌کنند.

دسترسی «چرخنده» به ایمیل بازیگران؟!

*صداوسیما ابزار تبلیغ فراموش‌شدگان

جالب اینجاست که موضوع صداوسیما و سلبریتی‌ها به ابزار تبلیغ یا تریبون اظهارنظر برخی تبدیل شده است. مانند الهام چرخنده که ظاهر و پوشش او طی سال‌ها دچار تغییراتی شد. او در برنامه به «افق فلسطین» اتهاماتی را به همکاران سابق خود وارد کرد. به‌عنوان نمونه گفت: «برخی مجریان و هنرمندان روح هنرشان را فروختند و به شبکه‌های خارجی پیوستند، ایمیل‌های زیادی برای کسانی‌که مانده بودند فرستادند و این فرصت برای هنرمندان داخل کشور فراهم بود که بروند و در بهترین رسانه‌ها و سینماها کار کنند ولی ماندند.» مشخص نیست چه کشوری پذیرای چرخنده است که اینگونه از گرفتنش می‌گوید! چرخنده برخلاف انتظارها به شدت از همکارانش و اهالی سینما در موضوع جنگ غزه دفاع کرد و با روکردن بیانیه خانه هنرمندان و نام بردن از گروهی از هنرمندان نظیر رضا کیانیان، هانیه توسلی و لیلا حاتمی، پرسید که چرا صداوسیما به این بیانیه نپرداخته و آن را «آگراندیسمان» نکرده است؟! او در عین حال بدون نام از «اوج»، با تعبیر سازمان هنری رسانه‌ای، متلک به این مجموعه و عدم عمل به وظایفش در قبال هنرمندان داشت.

*«بلاک» پاسخ صریح به چرخنده

جالب اینجاست که او به‌رغم چنین اظهاراتی انتِظار دارد برایش فرش قرمز پهن کنند، اما اینگونه نیست. چرخنده بیان داشت: «همکارانم در سینما 10 سال بلاکم کرده بودند. سینما خانواده من است، دل آدم برای خانواده‌اش تنگ می‌شود؛ 10 سال گذشت و می‌خواستم زنگ بزنم ازدواج و بچه‌دارشدنشان را تبریک بگویم، ولی بلاک بودم! در این 10 سال، آن‌وری‌ها شوکه بودند و این‌وری‌ها به من شک داشتند! آمده‌ام بگویم الهام چرخنده بعدی را دریابید؛ چرخش «چرخنده» یک شبه نبود.»

*وقتی چرخنده بلا‌ک شد

برخی رفتارهای چرخنده مورد نقد است و همانطور که خودش اشاره کرد حتی همکارانش هم تمایلی به صحبت با او ندارد چه برسد به پیشنهاد بازیگری. او هم برای تایید خود به نقد همکارانش پرداخته است و یکشنبه گفته بود: «حرف من این است که چرا برخی از کسانی‌که ماندند، دیده نشدند و گوشه‌نشینی را برگزیدند؟ سازمان‌های هنری، فرهنگی و رسانه‌ای زیادی داریم که بودجه میلیاردی دارند و وظیفه‌شان، صیانت از هنر و جذب حداکثری هنرمندان و اهالی فرهنگ است؛ ممکن است هنرمندی تحت‌تاثیر جریانی، کلمه‌ای اشتباه نوشته باشد، چه کسی مسئول است با مهربانی و با ادبیات هنری و فرهنگی، او را جذب کند؟» البته او پیش از این هم بلاک شده بود. سال ۹۸ اظهار داشت: «به خون ثارا...(ع) من از طرف کسی نیامده‌ام و نان‌خور کسی جز اهل بیت(ع) نیستم و اگر بتوانم به تقویت باورهای دینی کمک کنم افتخار خواهم کرد و پس از تحول و تغییر پوشش و دیدگاهم بیش از ۷ سال است بایکوت سینما هستم.»

*نماینده مجلس مشابه چرخنده

البته الهام چرخنده تنها نیست و یک نماینده مجلس دیدگاه‌های مشابه او دارد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی سلبریتی بودن را به‌عنوان ارزش مطرح می‌کنیم، به‌صورت طبیعی جوانان فکر می‌کنند نخبگی اهمیت ندارد و به‌سمت بازی‌های دیده‌شدن و جلب توجه، چه به درست و چه به غلط می‌روند. مهرداد ویس‌کرمی با طرح این پرسش که معرفی الگو در چه زمان‌هایی می‌تواند به بهترین شکل انجام شود؟ گفت: الگوسازی زمانی‌که صداوسیما به‌عنوان رسانه ملی مخاطبان بیشتری دارد و به‌طور طبیعی اکثر مردم پای برنامه‌های صدا و سیما می‌نشینند بهتر انجام می‌شود، چرا که همیشه مخاطبان تلویزیون خیلی زیاد نیست، ولی در ایامی مثل عید نوروز یا شب یلدا و سایر اعیاد و مراسم‌های ملی مذهبی، مخاطبان صداوسیما زیادتر می‌شود .ویس‌کرمی تاکید کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم کشور که از بودجه بیت‌المال هم استفاده می‌کند و به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) می‌تواند یک دانشگاه باشد، صداوسیماست. نخبگان ما که بناست الگوی جوانان حال و آینده کشور باشند، در همین بستر باید معرفی شوند. اینکه نخبه‌ای را در همایشی محدود مورد تقدیر و معرفی قرار می‌دهیم، بُرد زیادی ندارد و قابل مقایسه با زمانی نیست که این افراد از یک برنامه پرمخاطب تلویزیونی، در بازه زمانی‌که اکثر مردم حوصله و وقت بیشتری برای تماشای برنامه‌های صداوسیما را دارند، معرفی می‌شوند.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار