| کد مطلب: ۱۰۷۲۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد

شکایت از مهاجری و مدیری

صدا و سیما روی دور شکایت افتاد

رئیس 57 ساله صداوسیما این روزها چه می‌کند؟

صدا و سیما روی دور شکایت افتاد

پیمان جبلی در طی مدت مدیریتش بر صداوسیما نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت رضایت اقشار مختلف را جلب کند و ریزش مخاطبان ادامه داشت. جبلی در ظاهرا تمایلی به حاشیه‌آفرینی ندارد اما شرایط به نحوی پیش می‌رود که حاشیه با او همراه باشد که آخرین نمونه، شکایتش از محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا، روزنامه‌نگار و  مهم‌تر از همه همکار سابق صداوسیماست. برخی پس از این اقدامات جبلی به یاد مدیریت ضرغامی درصداوسیما افتادند که پس از خروج از جام جم رفتار دیگری از خود نشان داد. البته او مدتی  معاون رسانه‌ای دبیر شورای عالی امنیت ملی در زمان تصدی سعید جلیلی بود بنابراین برخی رفتارها از جانب او عجیب نیست، مانند میدان ندادن به  منتقدان و پخش برنامه‌هایی علیه اصلاح‌طلبان و... به‌نظر می‌رسد او مسیری را طی می‌کند تا در نهایت  خود را محق نمایندگی مجلس و حتی بالاتر یعنی ریاست جمهوری بداند مانند ضرغامی و جلیلی! شاید با توجه به اینکه وحید جلیلی قائم‌مقام فرهنگی و دبیر تحول صداوسیما است، جبلی تحت تاثیر دو برادر یعنی سعید و وحید جلیلی باشد!

 

*شکایت جبلی

محمد مهاجری روزنامه‌نگار اصولگرا روز گذشته در کانال تلگرامی خود از شکایت پیمان جبلی از خود خبر داد. وی در یادداشت خود به‌دلیل این شکایت اشاره نکرده اما خبرنگار اطلاعات در گفت‌وگوی کوتاهی با او کسب اطلاع کرد که دلیل شکایت رئیس صداوسیما محتوای چند توئیت در نقد عملکرد  پیمان جبلی بوده است. مهاجری گفت: بازپرس پرونده ابتدا شکایت جبلی را رد کرده و برای من قرار منع تعقیب صادر کرده اما از آنجا که طبق قانون جای اعتراض وجود داشته از این فرصت استفاده شده و پرونده مجددا به جریان افتاده است. مهاجری در ادامه گفت: هر شهروند طبق اصل هشتم قانون اساسی مکلف به امربه معروف و نهی‌ ازمنکر در مورد مسئولان کشور است و من در اجرای این تکلیف دینی و میهنی انتقاداتی را مطرح کرده‌ام. مهاجری اظهارکرد: به نقد خود علیه مسئولان کشور و به‌خصوص مدیریت صداوسیما ادامه خواهم داد و چون این مدیریت را در طراز نظام و انقلاب نمی دانم تا اصلاح امور ادامه خواهم داد.» این روزنامه‌نگار 7 آبان هم نوشت: «عقل سیاسی اقتضا می‌کند وقتی آقای جبلی رئیس صداوسیما از من به‌خاطر چند توییت انتقادی شکایت کرده و پرونده در دادسرا مفتوح است، درباره او چیزی ننویسم، اما این محافظه‌کاری‌ها جز ذلت نیست. شبکه افق چند شب است از چهره‌هایی دعوت می‌کند که اعتقادی به حضور آنان در سایر برنامه‌های صداوسیما ندارد، اما به ناچار و به‌زعم خود برای بازگرداندن  حایگاه رسانه ملی، به سمت افرادی رفته که در جامعه و نزد نخبگان، مخاطبان بسیار بیشتری نسبت به مهمانان همیشگی خود دارند. یک کار دیگر هم کرده و آن اینکه از مجری دیگری که اصلا گروه خونش به شبکه افق نمی‌خورد (خانم شریفی‌مقدم) بهره گرفته تا شاید شناسنامه این شبکه را تا حدی تغییر دهد. مشکل، اما همچنان جای دیگری است. آنجاست که مجری و مصاحبه گر در یک برنامه و خیلی از برنامه‌های دیگر هیچکاره است. حتی به پاسخ سوال‌هایی که می‌پرسد گوش نمی‌دهد، چون آن گوشی لعنتی که توی گوشش فرو کرده‌اند، به اتاق فرماندهی وصل است.»

 

*انتظار عذرخواهی هست؟

البته انتقادات مهاجری به صداوسیما زیاد است و ظاهرا جبلی همه را تحمل کرده تا در نهایت از او شکایت کند. مهاجری انتظار دارد جبلی به‌خاطر عملکرد صداوسیما عذرخواهی کند. یک‌بار جبلی این کار را کرد چنانکه یک مجری درباره سفر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت روحانی اظهاراتی داشت که جبلی اینچنین عذرخواهی کرد:«مطلب ناشایستی در یکی از برنامه‌های زنده سیما درباره وزیر اسبق بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفته شد که جای دفاع ندارد و بابت آن باید ابراز تاسف و اعتذار کرد. این نوع رفتارها مورد قبول نیست و با سیاست‌های تحولی رسانه ملی نسبتی ندارد. ان‌شاءا... برای کنترل بیشتر برنامه‌های زنده تدبیر جدی‌تری به عمل خواهد آمد.» اما تعلل در عذرخواهی سبب شد تا مهاجری بنویسد: «جناب آقای جبلی، ۱- اگر بلافاصله بعد از کار‌تان عذرخواهی می‌کردید ارزش داشت. ۲-  اتفاقا همه  حاشیه‌‌ها زیر سر همین سیاست تحول است که علم کرده‌اید. این تحول نتیجه‌ای جز  ریزش مخاطب ندارد و..» آیا اکنون جبلی انتظار عذرخواهی مهاجری را دارد؟

 

*یار جلیلی چه می‌کند؟

البته شکایت جبلی از مهاجری تنها شکایت صداوسیما نیست. اخیرا ناصر قدیر کاشانی، تهیه‌کننده برنامه «دورهمی» به‌صورت رسمی اسناد مربوط به شکایت سازمان صداوسیما از مهران مدیری را منتشر کرد. فارس نوشت: این اقدام تهیه‌کننده دورهمی پس از آن بود که اخیرا مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه شکایت از مدیری را تکذیب کرده بود. ستایشی روز 2 آبان سالجاری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پاسخ به سوالی درباره مهران مدیری مجری برنامه دورهمی، مبنی بر عدم پخش قسمت ششم برنامه و پرداخت ۶۰ میلیارد تومان توسط مدیری و صد میلیارد توسط تهیه‌کننده آن گفت: اگر اطلاع و مستندی دارید ارائه دهید و اگر مستندی نیست در این مقطع حساس در راستای حفظ و صیانت از امنیت روانی مردم اقدام کنید. پیش از این هم مدیرعامل صباایده و بنیانگذار آپارات و فیلیمو در توییتر خود خبر از شکایت صداوسیما و ابلاغ آن خبر داده بود. محمدجوادشکوری‌مقدم، در صفحه شخصی خود نوشته بود: حکم جدید کیفری بنده با شکایت شاکی همیشگی، سازمان صداوسیما از آپارات، صادر و ابلاغ شد. جبلی تهدید کرده بود که نه فقط آپارات که از هر پلتفرمی حق کپی‌رایت و پخش برنامه‌های تلویزیونی را رعایت نکند، شکایت می‌کند. در پاسخ این اظهارات بود که شکوری‌مقدم به وضعیت ریزش مخاطبان تلویزیونی اشاره کرد: «شما به سازمان مطبوع‌تان برسید ، تکرار بازپخش سریال‌هایش ۲ رقمی شده و تبلیغات هر شرکتی را که پخش می‌کند اثر معکوس و منفی می‌گذارد. فضای مجازی را بگذارید برای مردم بماند.»

 

 

 

 

منبع : آرمان ملی
خبرنگار : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار