| کد مطلب: ۱۰۶۵۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد

بررسی حواشی پیرامون بازگشت سلبریتی‌ها به تلویزیون

رشیدپور به صدا و سیما نیامد اما شهبازی رفت | سر نخواستن تلویزیون دعواست

صداوسیما و مشخصا تلویزیون به جهت برخی رویکردهای رسانه‌ای که طی سال‌های گذشته داشته به قرائت بسیاری از کارشناسان با ریزش مخاطب مواجه شده و بخشی از جامعه نیز دیگر صداوسیما را به‌عنوان رسانه نخست برای کسب اطلاعات خود در نظر نمی‌گیرند و شاید گزافه نباشد اگر بگوییم که امروز فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توانسته جای تلویزیون را برای بسیاری از مردم پر کند. چه اینکه اگر نباشد برخی سریال‌ها، مسابقات ورزشی و برخی برنامه‌های ترکیبی این رسانه اساسا مخاطبان خود را از دست خواهد داد.

رشیدپور به صدا و سیما نیامد اما شهبازی رفت | سر نخواستن تلویزیون دعواست

 

به گزارش آرمان ملی آنلاین، به همین جهت و برای جذب مخاطب بیشتر چندی پیش خبرهایی مبنی بر بازگشت برخی سلبریتی‌ها به برنامه‌های صداوسیما منتشر شد و به‌طور مشخص از رضا رشیدپور و محمدرضا گلزار که تا پیش از این در تلویزیون برنامه‌‌های «حالا خورشید»، «سیم آخر» و «برنده باش» حضور داشتند مجددا برای کار دعوت شدند. این مساله نیز با استقبال‌‌هایی مواجه شد اما طی روزهای اخیر ویدئویی از محمدرضا شهبازی مجری برنامه پاورقی تلویزیون در فضای مجازی منتشر شد که طی آن اعلام کرد که از ادامه کار در این برنامه کناره‌گیری کرده است. وی در کانال تلگرامی خود نوشت: «از اجرای برنامه پاورقی کناره‌گیری کردم. دلایلش رو توی ویدئو توضیح دادم. خلاصه‌ش اینکه قرار نیست بسیجی فحش‌خور زمان فتنه و جنگ و... باشه و در عافیت، سلاح‌ورزی‌ها و رشیدپورها و آخوندی‌ها، در میدان اقتصاد و فرهنگ و سیاست جولان بدن.» همین اظهارات وی بود که موجب واکنش‌های بسیاری نسبت به وی در فضای مجازی شد. 

کناره‌گیری رشیدپور

پس از این اتفاق نیز روز گذشته رضا رشیدپور مجری باسابقه تلویزیون در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تلویزیون سرمایه‌ معنوی مردم و خانه‌ من است. هر قدر چراغش روشن و مخاطبش بیشتر باشد، دل من هم گرم‌تر خواهد شد. با کمال میل دوست دارم که برنامه‌های امیدبخش و مطالبه‌گر برای مردم نازنینم بسازم و اجرا کنم که وظیفه‌ من است و هیچ منتی بر گردن مخاطبان گرانمایه و ارجمند نیست. وی ادامه داد: «می‌دانم تعدادی از مدیران روشن‌بین تمام تلاششان را کرده‌اند تا من یکبار دیگر بتوانم خدمتگزار وطنم و مردم باشم و می‌فهمم که تا چه اندازه تزریق امید و نشاط در جامعه‌ امروز را ضروری می‌دانند. باعث افتخار من است که صدای بخشی از جامعه‌ رسانه‌ملی باشم و اصولا هویت رسانه‌ملی را در همین تکثر مردم‌محور می‌دانم. همه سلیقه‌ها و باورها در چارچوب امنیت و منافع ملی برنامه بسازند و مخاطب خودشان را داشته باشند. این چهره شاخص رسانه‌ای در ادامه نوشت: اما واقعیت آن است که در موقعیت حاضر احساس می‌کنم حضور من به جای آنکه سبب‌ساز نشاط یا امید باشد، دستمایه تشویش ذهن مخاطب و تشدید دوقطبی‌های غم‌انگیز خواهد شد. آفت بزرگ برای کشور عزیزمان همین حاشیه‌ها و دوقطبی‌سازی‌ها و... است. بنابراین ضمن تقدیر مجدد از مدیران گرامی به‌ویژه مدیران ارجمند شبکه سه سیما که صادقانه برای این رخداد تلاش کردند، همچنین قدردانی فراوان از همکاران بی‌نظیرم در شبکه سه و به‌ویژه مسابقه «سیم آخر»، توفیق این خدمتگزاری را به زمانی مناسب‌تر موکول می‌کنم.»

دسته‌بندی را رعایت می‌کنیم 

رئیس سازمان صداوسیما در واکنش به حضور برخی چهره‌ها در صداوسیما، بیان کرد: در اغتشاشاتی که سال گذشته اتفاق افتاد، متاسفانه برخی از چهره‌ها با سوءاستفاده از شهرت و محبوبیت خود به قوانین و ضوابط جامعه بی‌توجهی کردند و با جریان فتنه برانداز همراه شدند و رفتارهایی را از خود نشان دادند که نتیجه آن تحریم جامعه و شریک شدن در اتفاقات تلخی بود که شاهد آن بودیم. البته همچنان نیز شاید برخی از این افراد به مسیر خود ادامه دهند. پیمان جبلی گفت: برخی دیگر نیز تلاش کردند با اصلاح مواضع خود و موضع‌گیری‌های مناسب بعد از این جریانات، مسیر خود را اصلاح کنند. فلذا چهره‌ها و نوع رفتاری که در جریان فتنه سال گذشته داشتند، متفاوت است. طبیعتا بسیاری از چهره‌ها نیز وفاداری خود را به نظام، مردم، قوانین و انقلاب نشان دادند که به‌صورت طبیعی مورد احترام جامعه و مردم هستند. رئیس سازمان صداو سیما بیان کرد: ما در یکسال اخیر در برنامه‌هایی که در مناسبت‌های مختلف داشتیم مانند شب یلدا، شب تحویل سال نو، ایام ماه رمضان و ایام ماه محرم و سایر عرصه‌ها اثبات کردیم که نیاز به چهره‌های هنجارشکن و عنود و لجباز نداریم و عملا برنامه‌های خود را با چهره‌هایی که از محبوبیت خوبی برخوردار شدند، ادامه دادیم. جبلی تاکید کرد: هر زمان که رسانه‌ملی تصمیم بگیرد که از چهره‌ها استفاده کند، حتما این دسته‌بندی را رعایت خواهد کرد.

اطلاعیه صداوسیما

پس از حواشی پیرامون بازگشت برخی سلبریتی‌ها به تلویزیون؛ روابط عمومی سازمان صداوسیما در واکنش به نقدها و مطالبی که در روزهای اخیر درخصوص موضوع حضور برخی چهره‌های هنری و تلویزیونی در صداوسیما مطرح شده نکاتی را مطرح کرد. در اطلاعیه روابط عمومی سازمان صداوسیما آمده است: در این دوره با انسجام کامل و وحدت نظر و مدیریت، سلبریتی‌محوری، مجری‌محوری، تهیه‌کننده محوری و هرگونه محوریت پراکنده غیر منطبق با سیاست‌های رسانه‌ملی مردود و غیر قابل قبول است. ‌رویکرد رسانه‌ملی در این خصوص تأکید بر مدیریت منطقی و همکاری اصولی رسانه و چهره‌ها و تلاش جدی برای جلوگیری از تکرار آسیب‌های گذشته است. در این دوره تحولی رسانه‌ملی، از هر گونه ورود بی‌برنامه به موضوع سلبریتی‌ها پرهیز شده و بر رابطه تکاملی و تعاملی رسانه و سلبریتی تاکید می‌گردد. با احترام به برخی اختلاف سلیقه‌ها، در دو سال اخیر هماهنگی قابل قبولی در رسانه‌ملی در اجرای تحول وجود دارد و اختلاف سلیقه‌ها منجر به تناقض در سیاستگذاری نشده و نخواهد شد. رویش و ظهور ده‌ها برنامه‌، هنرمند، مجری و بازیگر در برنامه‌های مختلف همچون حسینیه معلی، پاورقی، محفل، بگوبخند، شیوه، مکث، سیدخندان، مدرسه تلویزیونی ایران و مجموعه‌های نمایشی فاخر گواه به ثمر رسیدن جوانه‌های تحول در این مدت کوتاه است.

خبرنگار : سهیل ثابت

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار