| کد مطلب: ۱۰۶۴۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد

جای خالی مرحوم حسین عبداللهی

با فرارسیدن روز خبرنگار جای خالی حسین عبداللهی که خیلی زود ترک این دنیا کرد و به دیدار معبود شتافت بیش از پیش حس می‌شود. البته بهترین کار در حال فعلی درخواست آرزوی رحمت و غفران الهی است. مرحوم عبداللهی جزو روزنامه‌نگاران مسلمان و متعهد عرصه رسانه بود.

جای خالی مرحوم حسین عبداللهی

به گزارش آرمان ملی آنلاین، غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: مرحوم حسین عبداللهی شاید یکی از جوان‌ترین مدیران مسئول روزنامه‌های اصلاح‌طلب بود که قاعدتا مورد عنایت طیف اصلاح‌طلب هم قرار داشت. چرا که روزنامه‌اش تندروی خاصی نداشت  که حتی جبهه مقابل را برنجاند.

آن مرحوم ارادت خاصی هم به مرحوم آیت‌الله هاشمی داشت و آیت‌الله هاشمی را نه به‌عنوان یک سیاستمدار که علاقه شخصی به ایشان داشته باشد بلکه به‌عنوان کسی‌که سخنانش بر اساس چند دهه تجربه می‌تواند نسخه شفابخشی برای خروج از بحران باشد، می‌دید. به همین جهت نیز همواره در روزنامه خود اخبار و عکس‌های قابل توجهی نیز از آیت‌الله هاشمی دیده می‌شد. در حدی که احساس می‌کرد باید کم لطفی برخی از رسانه‌ها در حق آیت‌الله هاشمی را جبران کند. به یاد دارم در دوره ریاست جمهوری آقای دکتر روحانی روزنامه ایران که ارگان مطبوعاتی دولت به شمار می‌رفت بر خلاف اینکه بسیاری معتقد بودند آن دولت؛ دولت مرحوم آیت‌الله هاشمی است و ایشان پدر خوانده دولت روحانی است کمتر عکس و خبری از مرحوم هاشمی کار می‌کرد.

اما حسین عبداللهی بار این ظرفیت را به دوش می‌کشید و حرف‌های آیت‌الله هاشمی را منعکس می‌کرد. مرحوم عبداللهی که مدیر مسئول روزنامه آرمان ملی بود بسیار اهل مشورت بود و به یاد دارم در جلساتی از برخی از کارشناسان قابل توجه برای بهبود کارکرد و عملکرد روزنامه خودش دعوت می‌کرد و از آنها مشورت می‌گرفت. در اینگونه جلسات نیز متواضعانه به حرف‌هایی که زده می‌شد گوش می‌کرد و سخنان مفید را دنبال می‌کرد. هر چند که این رویکرد در دیگر مدیران مسئول کمتر دیده شده که در مورد روال کار خود مشورتی بگیرند. آنها معمولا روشی را که در روزنامه‌های مختلف می‌بینیم  و نیازی به‌نام بردن نیست ادامه می‌دهند و همان روش را نیز مفید فایده می‌دانند.  ولی مرحوم عبداللهی با هوشمندی کامل عملکرد خود را در این عرصه چک می‌کرد  و دنبال این بود که تا حد امکان روزنامه‌ای کم نقص بیرون بیاورد.

البته نمی‌توان گفت بی‌نقص چون به هر حال از نظر برخی افراد نقایصی در روزنامه‌ها دیده می‌شود که می‌تواند برطرف شود. مرحوم عبداللهی خوش انصاف و باورمند به دین بود و اهل این بود که کشور بر اساس استفاده درست از ظرفیت رسانه سود ببرد. به‌خصوص بخش اجرایی نظام که دولت است و اگر هم انتقادهایی می‌شد در این جهت بود که مشکلات برطرف گردد؛ نه اینکه مشکلات بزرگنمایی شود و به شکل‌هایی در مقابل مشکلاتی که دولت دارد نوعی عقده‌گشایی صورت گیرد. تمام تلاش مرحوم عبداللهی این بود که بتواند در راستای هر چه بهتر شدن رسانه خود قدم بردارد و نشریه ایشان یکی از روزنامه‌هایی بود که دیده و خوانده می‌شد و هنوز هم به واسطه زحمات آن مرحوم روزنامه آرمان ملی در همان راه سابق قرار دارد و جایگاه خود را نزد مخاطبان و جامعه حفظ کرده است.

نشریه آن مرحوم مطالبش در صداوسیما نیز بازتاب داشت و خود من بارها در این نشریه مطلب می‌نوشتم. مرحوم عبداللهی دنبال به‌روزکردن نشریه خود بود و قاعدتا از ظرفیت خبرهای سیاسی و اجتماعی خوب استفاده می‌کرد. افسوس که اگر ایشان فرصت بیشتری پیدا می‌کرد و عمرش کفاف می‌داد قطعا با روزنامه‌ای متفاوت‌تر مواجه بودیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار