| کد مطلب: ۱۰۶۴۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد

جای خالی مدیر دلسوز رسانه در روز خبرنگار | قلم حسین عبداللهی جز برای مردم ننوشت

روز خبرنگار رسید؛ تنها روزی در سال که به‌نام اهالی خبر است. خبرنگارانی که در غم‌ و شادی مردم با آنها شریک بودند و سعی کردند صدایشان را به گوش مسئولان برسانند. امروز روزی است که جای خالی برخی افراد بیش از همیشه احساس می‌شود، آنانی که عمرشان را بدون هیچ چشمداشتی در مسیر اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به جامعه صرف کردند که مرحوم حسین عبداللهی از جمله آنان بود.

جای خالی مدیر دلسوز رسانه در روز خبرنگار | قلم حسین عبداللهی جز برای مردم ننوشت

به گزارش آرمان ملی آنلاین، او متولد سال ۱۳۵۰ بود و در دهه ۷۰ فعالیت مطبوعاتی خود را با حضور در نشریات مختلف آغاز کرد. در دهه ۸۰ سردبیری روزنامه «صدای عدالت» را برعهده داشت و در سال ۸۸ روزنامه «آرمان امروز» را راه‌اندازی کرد و در سال ۹۰ نیز صاحب امتیازی روزنامه «آرمان ملی» را برعهده گرفت. در نهایت در فروردین 1401 و در حالی‌که تنها 50 سال داشت، درگذشت.

صدای مردم بود

 حسین عبداللهی صدای مردم بود و درد آنها را درد خود می‌دانست. حسین عبداللهی معتقد بود: «اگر دولت قرار است در زمینه مبارزه با فساد توفیقی حاصل کند، جز با دادن آزادی بیشتر به رسانه‌ها، پذیرش نقد و انتقاد و  حمایت  از رسانه‌هایی که به نوعی خطر می‌کنند، میسر نیست. بنابراین اگر قرار است رسانه‌ها مواردی را درباره صاحبان ثروت و قدرت افشا کنند که دست بلندی در نفوذ در جاهای مختلف دارند، نیاز به حمایت است. اگر قرار است مبارزه با فساد به سرانجام برسد، رهگذر اصلی آن از طریق رسانه در چارچوب‌های قانونی است و نه در چارچوب‌های سلیقه‌ای.»

میهن‌دوستی ویژگی بارز مرحوم عبداللهی

میهن‌دوستی او مثال‌زدنی و دغدغه او بازگرداندن مرجعیت خبر به داخل کشور بود. مرحوم عبداللهی می‌گفت: «باید یک تصمیم حاکمیتی صوت گیرد و آزادی‌های بیشتری به رسانه‌ها داده شود تا نگاه به سمت رسانه‌هایی نرود که دوست نیستند، بر اساس منافع ملی ما تصمیم نمی‌گیرند و دنبال اهداف خودشان هستند تا با تشویق به شورش و تخریب و تهدید کردن مردم، اینگونه نشان دهند که همه چیز به بن‌بست رسیده است؛ اگر می‌خواهید نگاه‌ها به آن سمت نرود، باید  فضای بیشتری به رسانه‌ها داده شود و این  فضا به گونه‌ای باشد که پس از انتشار مطالب، خبرنگاران و مسئولان رسانه‌ها بدانند که حاشیه امنی دارند.» مرحوم عبداللهی تاکید داشت که «مرجعیت رسانه‌ای ما نباید خارج باشد و این اتفاق برای رسانه‌های کشور خطرناک است.» 

با قلم زیست

حسین عبداللهی تلاش می‌کرد شرایطی مهیا شود تا خبرنگاران در فضایی آرام و به دور از تنش به فعالیت خود که همان آگا‌ه‌سازی جامعه بود، بپردازند. مصطفی کواکبیان فعال رسانه‌ای درباره مرحوم عبداللهی می‌گوید: «او یک روزنامه‌نگار متعهد بود که درد مردم را داشت و برای نظام و انقلاب اسلامی، بسیار دغدغه‌مند بود. قلم ارزشمند است چون ماندگار است و خود خداوند سبحان با همین قلم به مردم تعلیم و آگاهی می‌دهد و اگر قلم نباشد آگاهی نیست؛ اینکه گفته شده قلم علما از خون شهید با ارزش‌تر است، از آموزه‌های دینی ماست، البته منظور از علما فقط کسانی نیست که لباس روحانیت دارند بلکه منظور کسانی است که آگاه و عالم هستند و جامعه را آگاه می‌کنند. حسین عبداللهی اهل قلم بود و چه زمانی‌که روزنامه «آرمان ملی» را مدیریت می‌کرد و چه زمانی‌که روزنامه «ایمان» را، همواره دغدغه آگاهی‌بخشی صحیح به مردم داشت.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار