| کد مطلب: ۱۰۶۳۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد

دولت‌ها و چالش انتخاب مدیران

کارشناسان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در حوزه‌های مختلف نظرات متفاوتی درباره عملکرد دولت دارند و اصولا برای یک کار تیمی که در اصطلاح بحث دولت مطرح است باید مدیرانی کارآمد، توانمند و مدیرانی که بتوانند به صورت زنجیر وار کارهایشان را در یک مسیر قرار بدهند و به تعبیری یک ریل گذاری باشد که هر وزیر و هر مدیری عملکرد خود را درز این ریل قرار دهد.

دولت‌ها  و چالش انتخاب مدیران

به گزارش آرمان ملی آنلاین، امیر رضا واعظی آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا نوشت: لذا انتخاب مدیر بسیار مورد اهمیت است و در تمامی دولت‌ها این چالش انتخاب مدیران بر مبنای شایسته سالاری را داشتیم .یعنی انتخاب‌هایی صورت گرفته که برای یک وزارتخانه از افرادی استفاده شده که تخصص در حوزه‌ دیگری داشتند و وزارتخانه‌ها متفاوت بوده است. در گذشته شاهد بودیم کسی که آموزش و پرورشی نبوده وزیر آموزش و پرورش شده است.

کسی که صنعتی نبوده وزیر صعنت شده و کسی اقتصادی نبوده یا به عنوان رئیس کل بانک مرکزی منصوب شده یا اینکه به وزارت اقتصاد رسیده است. این سیکل معیوب هنوز هم ادامه دارد. اما اگر بنااست که راه پیشرفت را طی کنیم راهی نداریم جز اینکه افراد مدیر ، مدبر و کارآمد را به کار بگیریم که در  عین حال عملکردشان منجر به این شود که در عین حال بهره وری آن سازمنان بالا برود. وقتی آمار بهره روی دولت بسیار ضعیف نشان می‌دهد که انتخاب مدیران به درستی صورت نگرفته است.

دولت اقای رئیسی هم از این موضوع مستثنی نبوده است مسلما اگر مسیر فعالیتی را به درستی شناسایی نکنیم قطعا وارد چاله‌هایی خواهیم شد که در آمدن از آن بسیار سخت و است و باید به سمتی برویم که بتوانیم در حوزه های مختلف پیشرفت‌هایی را داشته باشیم . همین اخیرا آماری در ارتباط با  بنزین مطرح شد که کفته می‌شود مصرف بنزین ظرف 2 سال 32 درصد افزایش پیدا کرده است. این نشان از این واقعیت است که ما تدبیری برای چگونگی مصرف بنزین و برنامه برای مصرف بنزین نداشتیم.

این چیزی نیست که ارمغان دولت اقای رئیسی باشد بلکه از گذشته این محاسبات انجام نگرفته و امروز هم ادامه دارد. لذا در سال 91 چیزی حدود 70 میلیون مصرف بنزین داشتیم که امروز به چیزی حدود 102 میلیون لیتر رسیده است. امروز چه اتفاقی می افتد و ما این سرمایه را چگونه از دست می‌دهیم. به هر صورت عملکرد دولت‌ها را باید بر اساس شایستگی‌های مدیرانشان اندازه بگیریم و هر اشکالی داریم به این باز می‌گردد که افراد در جایگاه خود ننشستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار