| کد مطلب: ۱۰۶۱۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد

آسیب‌هایی که در کمین است

گاهی دیدن و شنیدن بعضی از خبرها، انسان و مخصوصا نخبگان رشته‌های مختلف را به تعجب وادار می‌کند. اگر از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در هر مقوله‌ای کار به اهلش سپرده می‌شد؛ اینهمه زیان به جامعه تحمیل نمی‌شد. دهه اول را با دفاع از تعهد و بی‌توجهی به تخصص که البته پر بیراه نبود سپری شد. دهه دوم با قبول ضرورت تخصص در کنار تعهد اوضاع کم وبیش سامان گرفت.

آسیب‌هایی که در کمین است

به گزارش آرمان ملی آنلاین مجید ابهری، رفتارشناس اجتماعی نوشت: در هر دو دهه اینجانب و تعدادی از دوستان وهمفکران هم شاهد و هم مجری برنامه‌های مرتبط بودیم. برخی از عوامل ضد انقلاب با ظاهر و رفتارهای منافقانه در برخی از سازمان‌ها و مشاغل نفوذ نموده و کلاهی‌ها وکشمیری‌ها ووو؛ تعدادی از بهترین و شاخص‌ترین مریدان امام(ره) را به خاک وخون کشیده و نظام نوپا را از برخی از سرمایه‌های اصیل محروم  کردند. دهه‌های سوم و چهارم با سامان‌یابی سازمان‌های اطلاعاتی و جانفشانی تعدادی از این کبوتران خونین بال کشور وسازمان‌های قدرتمند امنیتی به برکت این خون‌های مقدس به جاده سلامت وسعادت افتادند.

صدالبته هنوز هم نمی‌توان آسوده خیال از دشمنی‌ها و خیانت‌ها از توطئه‌های منافقان و جاسوسان و ستون پنجم غافل شد. هر روز طرح و نقشه‌ای از اتاق‌های فکر ایادی خودفروخته به‌دست فرزندان متعهد کشور خنثی می‌شود. دشمن در هرلباس و باهر ماسک به قصد سنگ اندازی در مسیر ما و کند نمودن پیشرفت‌های اعجاب انگیز فرزندان ما دست به خیانت و جنایت می‌زند. پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی فرزندان ما درتمام رشته‌ها از علوم فضایی تا صنایع دریایی و مهندسی و پزشکی و صنایع نانو دشمنان را به ترس و تخریب کشانده‌اند.

آخرین سخن اینکه اصلی‌ترین نقطه برای نفوذ و تخریب را می‌توان در محورهای زیر جست‌وجو کرد: الف:واگذاری مشاغل و مسئولیت‌ها به افراد فاقد پیشینه یا متفاوت با شغل واگذاری اولین و اصلی‌ترین نقطه آسیب پذیر است. ب:واگذاری چند شغل و مسئولیت به افراد یا یک فرد. ج:کم رنگ نمودن پرسشگری یا مشاغل مختلف. امروز دیگر نمی‌توان فریاد  و بهانه کمبود نیروی متعهد یا متخصص را سرداده نیروهای اصیل را  به کنار راند.

و نکته پایانی اینکه به‌عنوان یک دانشجوی علوم انسانی و اجتماعی و معلمی با چهل سال سابقه کار و پژوهش در آسیب‌های اجتماعی و بیش از چند هزار مقاله و مصاحبه به همه دلسوزان به انقلاب اسلامی اعلام خطر می‌کنم اعتیاد، طلاق، خودفروشی، ازدواج سفید و... خطرناک‌تر از بمب اتم در انتظار ماست.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار