| کد مطلب: ۶۰۲۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد

فضای کار برای هنرمندانی که اظهار پشیمانی کرده‌اند فراهم است/ از هنرمندان تئاتر عذرخواهی می‌کنم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندانی که در حوزه فعالیت‌ها و جریانات خاصی بودند، اظهار ندامت و پشیمانی کردند، به آغوش مردم و جامعه بازگشتند، فضای کار را برای آنان فراهم می‌کنیم اما برای کسانی که همچنان سر ناسازگاری با آرمان‌های مردم ایران دارند، شرایط متفاوت است.

فضای کار برای هنرمندانی که اظهار پشیمانی کرده‌اند فراهم است/  از هنرمندان تئاتر عذرخواهی می‌کنم

ایرنا نوشت: محمدمهدی اسماعیلی شامگاه یکشنبه (۲۷ فروردین) در حاشیه آیین اختتامیه نهمین هفته هنر انقلاب اسلامی که در حوزه هنری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: خیلی خوشحالیم که امسال هفته هنر انقلاب اسلامی با شکوه و با معرفی چهره برگزیده به خوبی به انجام رسید، به همه برگزیدگان تبریک می‌گویم، ان شاءالله خداوند این جبهه انقلاب را هر سال با چهره های جدیدی منور کند و این اتفاق نشان می‌دهد که جبهه انقلاب با قوت، با زایش‌های جدیدی که اتفاق افتاده است، در همه حوزه‌ها رو به جلوست و بسیار مایه امیدواری است.

وی گفت: هر چقدر جلوتر می‌رویم، این اقتدار و قدرت حوزه هنری انقلاب اسلامی، بیشتر رخ نشان می‌دهد، در سال جاری و سال آینده شاهد اتفاق‌های بیشتری در این حوزه خواهیم بود.

ساخت ۲۰ فیلم سینمایی دفاع مقدس در دستور کار است. سال گذشته مجموعه فارابی، ۱۱ فیلم را به جشنواره فیلم فجر رساند. امسال در جشنواره فیلم فجر، یک اتفاق تاریخی در ساخت فیلم‌های تراز انقلاب اسلامی رخ خواهد داد

اسماعیلی در پاسخ به این سؤال که هنر چگونه می‌تواند به انقلاب اسلامی کمک کند؟ بیان کرد: هنر رسانه‌ترین زبان برای انتقال مفاهیم انقلاب ماست، چون انقلاب ما انقلاب فرهنگی است، حتما مفاهیم والایش با بهره‌مندی از زبان هنر بیشتر منتقل می‌شود، این چهل و چهار سال گذشته نشان داده است که هر کاری با زبان هنر ارائه شده است، با استقبال مردم مواجه شده و مانا شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سی‌ و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: این دوره از نمایشگاه کتاب، ۲۰ اردیبهشت امسال برگزار خواهد شد و همه مقدمات آن آماده شده است که بزرگترین جشنواره فرهنگی سال کشور استو امسال با شکوه بیشتری برگزار خواهد شد.

اسماعیلی در پاسخ به این سؤال که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته، از هدفگذاری ساخت ۲۰ فیلم سینمایی دفاع مقدس خبر داده بود، این روند چقدر محقق شده است، افزود: ما پنج محور را در این حوزه اعلام کردیم که همکارانمان در حال تولید هستند و کارهای پیش تولید در حال انجام است که در حوزه مباحث مربوط به فلسطین و جمعیت، تم‌های اصلی آنها هم امیدآفرینی است، سال گذشته مجموعه فارابی، ۱۱ فیلم را به جشنواره فیلم فجر رساند، امسال همه مجموعه‌ها در حال فعالیت هستند، امسال در جشنواره فیلم فجر، یک اتفاق تاریخی در ساخت فیلم‌های تراز انقلاب اسلامی رخ خواهد داد.

من از هنرمندان تئاتر عذرخواهی می‌کنم، در تلاش هستیم مشکلات این هنرمندان را پیگیری و حل کنیم

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه گفته شده در پی اتفاقات اخیر در کشور، نام تمامی هنرمندان از فهرست هنرمندان مشکل‌دار خارج شده اما در عمل این اتفاق رخ نداده است؟ اظهارداشت: آن کاری که همکاران ما گفتند، مربوط به بحث‌های قضائی است، بحث‌های صنفی و حرفه‌ای، مقررات خاص خودش را دارد و این مقررات هم طبق رویه‌ای است، کسانی که در حوزه فعالیت‌ها و جریانات خاصی بودند، اظهار ندامت و پشیمانی کردند، به آغوش مردم و جامعه بازگشتند، ما برای آنها تلاش می‌کنیم، فضای کار را فراهم کنیم اما برای کسانی که همچنان سر ناسازگاری با آرمان‌های مردم ایران دارند، شرایط متفاوت است، طبیعتا در حوزه فرهنگی هنری نیازمند حضور چهره‌هایی هستیم که با عشق و علاقه به مردم در عرصه حاضر باشند و با مردم ایران همراه باشند.

برای انیمیشن یک مجموعه خیلی خوب در این نهاد در حال تأسیس است، آماده حمایت از همه طرح‌های خوب حوزه انیمیشن هستیم و به سازمان سینمایی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مأموریت دادیم تا این موضوع را پیگیری کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نمایش فیلم‌های خارجی در سینماها بیان کرد: این برنامه در دستور کار همکارانمان است و در حال تدوین آیین‌نامه‌هایی در این حوزه هستند تا آثار فاخری متناسب با علایق مردم باشد اما فیلم‌های زیادی در نوبت اکران داریم که به زودی نوبت به اکران فیلم‌های خارجی نمی‌رسد.

اسماعیلی درباره حل نشدن مشکلات اهالی تئاتر بعد از برگزاری جشنواره فجر گفت: من از هنرمندان تئاتر عذرخواهی می‌کنم، در تلاش هستیم مشکلات این هنرمندان را پیگیری و حل کنیم.

وی همچنین درباره اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تولید انیمیشن اظهارداشت: برای انیمیشن یک مجموعه خیلی خوب در این نهاد در حال تأسیس است، آماده حمایت از همه طرح‌های خوب حوزه انیمیشن هستیم و به سازمان سینمایی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مأموریت دادیم تا این موضوع را پیگیری کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پرداخت نشدن یارانه‌های سوم و چهارم رسانه‌ها گفت: مذاکراتی در این حوزه با مسئولان مربوطه و سازمان برنامه و بودجه انجام شده است، این قول داده شده مطالبات باقیمانده به انجام برسد و تلاش ما این است همه بدهی‌های تئاتر، نشر و مطبوعات را پرداخت و مسائل را حل کنیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار