| کد مطلب: ۱۰۵۵۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد

کوتاه

نامه به مخبر برای جلوگیری از افزایش قیمت بلیت هواپیما
عضو هیات رئیسه مجلس از ارسال نامه به مخبر معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد تنظیم بازار برای جلوگیری از افزایش دوبرابری قیمت بلیت هواپیما خبر داد. محسن دهنوی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «برای جلوگیری از افزایش دوبرابری قیمت بلیت هواپیما‌ها به مخبر به عنوان رئیس ستاد تنظیم بازار نامه نوشتم. طعم ۴۰ هزار میلیارد تومان بنزین یارانه‌ای زیر دهن ایرلاین‌ها مزه کرده و قیمت‌های گران فعلی را می‌خواهند نجومی کنند. چراغ سبز به این زیاده‌خواهی، موج تورم را به سونامی تبدیل می‌کند.»

ورود کمیسیون اصل نود
به وضعیت بازار خودرو
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از جلسه این کمیسیون برای تعیین تکلیف ثبت نام خودروهای وارداتی خبر داد. حجت‌الاسلام نصرا... پژمان‌فر در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «برای شفاف سازی و تعیین تکلیف ثبت نام خودروهای وارداتی، عدم ثبت نام طرح جوانی جمعیت و خودروهای فرسوده در هفته جاری کلیه مدیران میز خودرو و وزارت صمت و محیط زیست جهت ارائه گزارش به کمیسیون اصل نود خواهند آمد.»

مجهزشدن ناوشکن‌های ارتش
به موشک ابومهدی
فرمانده نیروی دریایی ارتش از تجهیز ناوشکن‌های این نیرو به موشک‌های کروز ابومهدی خبرداد. امیر دریادار ایرانی با بیان این‌که «ناوشکن‌های مجهز به موشک‌های کروز ابومهدی به‌زودی رونمایی می‌شود» گفت: میزان تخریب و برد موشک کروز ابومهدی قابل توجه است و بردهای بالاتر را در دستور کار داریم ضمن آن که این موشک قابلیت بالایی عملیات در محیط جنگ الکترونیک دارد. وی سال گذشته از عزم این نیرو برای تجهیز ناوشکن‌های نداجا به موشک‌های کروز خبرداده بود. موشک کروز ابومهدی از تولیدات صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با برد بیش از هزار کیلومتر است که می‌تواند هر هدفی را منهدم کند.

ملاک عمل خدمتگزاری است
نه کارت بسیج
رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد: بسیج در گام دوم بسیج همه مردم است یعنی معطوف به کارت بسیج در پایگاه‌ها نیست. هر کس دلش برای انقلاب بتپد و خدمت به مردم و محرومین را دغدغه بداند بسیجی است خواه کارت بسیج داشته باشد یا نه. سردار زهرایی گفت: ملاک عمل خدمتگزاری است نه کارت بسیج. وی با انتقاد از این‌که «برخی سیاسون و اقتصادیون دوست دارند خودشان را پدر گروه جهادی معرفی کنند گفت: این دقیقا نقطه مقابل فرمایش رهبر انقلاب است. وی تصریح کرد: مهر هیچ آدم اقتصادی و سیاسی نباید بر جریان جهادی بخورد. گروه‌های جهادی حتما باید به دولت همانند مردم خدمت کنند ولی دولتی نمی‌شوند.

برگزاری نشست ایران، روسیه ترکیه و سوریه روز چهارشنبه
وزیر امورخارجه ترکیه در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی ترک تصریح کرد که نشست چهارجانبه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه روز دهم ماه مه (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه) در مسکو برگزار خواهد شد. مولود چاووش اوغلو در ادامه گفت: اما با توجه به همراهی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران با رئیس جمهور در سفر به کشورهای آفریقایی مشخص نیست چه کسی از تهران در این نشست حضور می‌یابد. این نشست با هدف نزدیک‌تر کردن روابط آنکارا و دمشق که به دلیل حضور نیروهای ترکیه در شمال سوریه با برخی تنش‌ها مواجه بوده است، برگزار می‌شود. وزیران دفاع و روسای اطلاعات ترکیه، روسیه و سوریه دسامبر گذشته در مسکو ملاقات و توافق کردند که این جلسات را برای تضمین ثبات در سوریه و منطقه گسترده‌تر ادامه دهند. ایران نیز در این گفت‌وگوها حضور داشت و ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که آنکارا «از مشارکت ایران در این روند خرسند خواهد بود.»

سوئد جانشین سفیر ایران را احضار کرد
وزارت امور خارجه سوئد در بیانیه‌ای از احضار جانشین سفیر ایران در این کشور در واکنش به اجرای حکم سرکرده گروهک تروریستی حرکة‌النضال خبر داد. وزارت امور خارجه سوئد با انتشار بیانیه‌ای که در وبگاه آن منتشر شده است، اعلام کرد که جانشین سفیر ایران در این کشور را برای اعتراض به اجرای حکم اعدام حبیب فرج‌ا...چعب، ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال و طراح اصلی حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۷ که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان شد، احضار کرده است. در این بیانیه مطرح شد که مراتب «محکومیت شدید» اجرای حکم اعدام به جانشین سفیر اعلام شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار