| کد مطلب: ۱۰۳۴۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد

کمک به سلامت روده با «کاسنی»

کاسني گياهي است که چندين گونه کِشتي و وحشي از آن وجود دارد. محققان معتقدند که فيبر موجود در ريشه کاسني داراي فوايد متعددي براي سلامتي است. از آنجا که اينولين موجود در فيبر ريشه کاسني بدون هضم از بدن عبور و باکتري‌هاي روده را تغذيه مي‌کند، ممکن است هضم سالم را هم تقويت کند. مطالعات نشان مي‌دهند که اينولين مي‌تواند يبوست را برطرف کند. در مطالعه‌اي روي 16 نفر با مشکل دفع، مصرف روزانه 10 گرم اينولين کاسني تعداد دفعات دفع را به‌طور متوسط از 4 به 5 بار در هفته افزايش داد. مطالعات هم با تمرکز بر مکمل‌هاي اينولين بوده‌اند.

متخصصان اظهارکرده‌اند که شرايط غيرقابل پيش‌بيني زندگي در دوران کوويد و تاثيري که روي برنامه منظم روزانه افراد داشته منجر به ايجاد مشکلاتي شده است. تحقيقات زيادي درباره تاثير عفونت ناشي از کوويد بر مغز انجام‌ شده است. زندگي در شرايط همه‌گيري کرونا، به‌خودي‌خود بر عملکرد و سلامت مغز تاثير داشته است. تحقيقات بسياري درباره تاثير طولاني‌مدت ابتلا به کوويد و کوويدطولاني انجام‌شده است؛ اما بسياري از افراد که به اين ويروس مبتلا نشده‌اند معتقدند 2 سال زندگي با محدوديت‌ها تاثير فراواني روي آنها گذاشته است.

مطالعات نشان مي‌دهد در جوانان داراي شاخص توده‌بدني بالا، علائم سفتي شريان وجود دارند که يک فاکتور پرخطر براي بيماري قلبي‌وعروقي است. «جوزف.کيندلر»، گفت: «هرچه شريان‌ها سفت‌تر باشند، خون سريع‌تر از رگ‌هاي خوني حرکت مي‌کند که مي‌تواند براي سيستم قلبي ما مضر باشد و بر آن فشار وارد کند.» مطالعات در مورد خطرات قلبي‌عروقي در جوانان محدود است، اما محققان معتقدند تغييرات منفي در سيستم قلبي‌وعروقي که منجر به بيماري و حملات قلبي مي‌شود، احتمالا از دوران کودکي و نوجواني شروع مي‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار