افزایش «طول عمر» با پیاد‌ه‌روی

دانشمندان می‌گویند: روزانه ۵ کیلومتر پیاده‌روی ساده، به میزان قابل‌توجهی در افزایش طول عمر موثر است. داشتن رژیم غذایی مناسب، سبک زندگی سالم و تحرک کافی راز افزایش طول عمر است. پیاده‌روی یکی از فعالیت‌های سبک است که باعث استقامت بدن، سوختن کالری اضافی، حفظ سلامتی قلب و بهبود سلامت روحی می‌شود. دانشمندان دریافتند افرادی که روزانه ۵ کیلومتر پیاده‌روی معمولی انجام می‌دهند، بدن خود را در برابر ابتلا به بیماری‌های جدی بیمه کرده و کمتر احتمال دارد که در یکدهه آینده زندگی خود جان خود را از دست بدهند. محققان می‌گویند پیاده‌روی باعث بهبود عملکرد قلبی‌وعروقی، بهبود کیفیت خواب، و ارتقای سلامت روانی می‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه