| کد مطلب: ۱۰۶۰۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد

اتمام حجت رئیس ساترا با سریال‌های نمایش خانگی | آثار غیراخلاقی تولید شود، برخورد می‌کنیم

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) با انتقاد از برخی صحبت‌ها در مورد ضرورت وجود این سازمان گفت: اجازه نخواهیم داد تولیدات غیراخلاقی در پلتفرم‌ها تولید و پخش شوند.

اتمام حجت رئیس ساترا با سریال‌های نمایش خانگی | آثار غیراخلاقی تولید شود، برخورد می‌کنیم

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان صدا و سیما، سعید مقیسه، رئیس ساترا حساب کسانی که می‌خواهند محتوای نامناسب تولید کنند را از بقیه جدا دانست و تاکید کرد: ما از تولیدکنندگان صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی که بخواهند محتوای سالم تولید کنند حمایت و حتی تبلیغ می‌کنیم و در غیر این صورت ما حافظ و مدافع حق مردم خواهیم بود و اجازه نخواهیم داد مباحث غیراخلاقی تولید و منتشر شود.

او در ادامه با اشاره به فرآیند تولید محتوای صوت و تصور فراگیر هم عنوان کرد: در این فرآیند، زنجیره‌های ارزش آفرینی مختلف و منقطع و موازی وجود دارد. از ایده تا طرح، از طرح تا تولید سینمایی و نمایش خانگی و فضای مجازی و ... تا برودکست تا محصولات جانبی همه یک زنجیره است. به نظرم یکی از مهمترین اهداف اتحادیه و مجامع می‌تواند کمک به هم‌افزایی و هم راستایی فعالیت‌ها زنجیره‌های ارزش آفرینی باشد. اگر زنجیره تولید محتوا را به یکدیگر متصل کنیم، باعث ارتقاء کارایی و اثربخشی تلاش در عرصه فرهنگ و هنر خواهد شد.

مقیسه در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اهمیت حوزه تنظیم گری هم تاکید کرد: در این مسیر نیاز به تنظیم‌گری و مقررات گذاری است. قانونمند کردن زیست بوم تولید محتوا در فضای مجازی لزوماً محدود کردن نیست بلکه راهگشای ارائه حمایت‌ها و تسهیلات و محتوای دولتی به بخش خصوصی است و همینطور زمینه‌ساز رشد پایدار برای همه فعالین صنعت در یک رقابت سالم است.

رئیس ساترا در پایان اظهار کرد: برای تنظیم گری این زیست بوم فرهنگی که نسبت به دیگر رسانه‌ها خطر پذیری بیشتری دارد. باید نکاتی از جمله گزینش هوشمندانه وهوشیارانه مردم توجه کرد؛ چراکه بیشتر پلتفرم‌ها در چهارچوب قوانین فعالیت می‌کنند و مردم باید گزینش نیکو داشته باشند. همچنین اگر در برنامه‌ای خطایی رخ داد، نمی‌شود کل آن سکو و پلتفرم را تعطیل کرد و باید مجازات و جرم با هم تناسب داشته باشد.

مقیسه با اشاره به این‌ نکته که حتی سکوهایی که به عملکرد ساترا انتقادهای جدی دارند، آنرا به کلی زیر سوال نمی‌برند و به ضرورت وجودش اذعان دارند هم توضیح داد: همه محتواهای بارگذاری شده در پیام رسان‌ها، رسانه‌ها و پلتفرم‌ها از قبل ممیزی و نظارت نمی‌شوند پس لزوم فعالیت ساترا با توجه به حساسیت رسانه مورد توجه است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار