| کد مطلب: ۱۰۹۴۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد

تصویب کمک ۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای اوکراین

سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان، رئیس شورای اروپا از موافقت تمامی اعضای اتحادیه اروپا از جمله مجارستان برای ارسال کمک ۵۰ میلیارد یورویی به کی‌یف خبر داد.


تصویب کمک ۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای اوکراین

 گزارش آرمان ملی آنلاین و به نقل از ایسنا؛ رهبران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه تشکیل جلسه دادند تا درباره کمک به اوکراین گفت‌وگو و رایزنی کنند.طبق گزارش آسوشیتدپرس، اکثریت آن‌ها موافق هستند که «امنیت اروپا در خطر است» و خواستار ارسال کمک‌های مالی به کی‌یف هستند اما بارها مجارستان جلوی مسیر آن‌ها ایستادگی و مخالفت کرد؛ اما پست تازه رئیس شورای اروپا خبر از متقاعد شدن «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان می‌دهد. «شارل میشل» رئیس شورای اروپا در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به کلید واژه «اتحاد» نوشت: توافق کردیم.او در ادامه نوشت: تمامی ۲۷ رهبران اتحادیه اروپا با کمک ۵۰ میلیارد یورویی اضافی به اوکراین موافقت کردند.

رئیس شورای اروپا در ادامه نوشت: این توافق بودجه ثابت، بلندمدت و قابل پیش‌بینی را برای اوکراین به همراه دارد. اتحادیه اروپا رهبری و مسئولیت حمایت از اوکراین را برعهده می‌گیرد. ما می‌دانیم که چه چیزی در خطر است.مجارستان برخلاف بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارسال هرگونه سلاح مرگبار به اوکراین را رد کرده و بر یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برای این درگیری متمرکز است.این کشور همچنین از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بارها به شدت انتقاد و «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر آن، تحریم‌ها و محدودیت‌های مذکور را یک «شکست» توصیف کرده که صرفا بحران انرژی را بدتر می‌کند.

 

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار