| کد مطلب: ۱۰۷۶۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد

مسئولان کمپ‌های غیرمجاز، دیپلم یا زیردیپلم هستند!

مدیرکل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه متقاضیان تاسیس کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۵ باید روانپزشک، پزشک، کارشناس ارشد روانشناسی، پرستاری یا مددکاری باشند، گفت: یکی از مشکلات اساسی این است که متقاضیانی با این تحصیلات وجود ندارد.

مسئولان کمپ‌های غیرمجاز، دیپلم یا زیردیپلم هستند!

مهران کریمیان در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان که امروز (۲۴ آبان‌ماه) برگزار شد، در خصوص صدور مجوز برای مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ غیرمجاز در حال فعالیت، اظهار کرد: راه‌اندازی مراکز ماده ۱۵ بر اساس دستورالعمل‌های ملی و ابلاغی کشور انجام می‌شود و متقاضیان تاسیس این مراکز باید روانپزشک، پزشک، کارشناس ارشد روانشناسی، پرستاری یا مددکاری باشند. متقاضیان راه‌اندازی کمپ‌های ماده ۱۵ باید بهزیستی مراجعه کنند و ما آمادگی همکاری را داریم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بیشتر افرادی که کمپ‌های غیرمجاز دارند یا پیگیر راه‌اندازی این مراکز هستند، دیپلم یا زیردیپلم هستند و یکی از مشکلات اساسی این است که متقاضیانی با این تحصیلات وجود ندارد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به مشکلات مراکز ماده ۱۵ در شهرها گفت: مشکل دیگر در این زمینه در بحث مکان راه‌اندازی این مراکز است و در هر محله‌ای که این مراکز ایجاد می‌شوند، مردم معترض می‌شوند.

کریمیان بیان کرد: با توجه به اتفاقی که در گیلان رخ داد، در دو هفته گذشته دستورالعمل‌های سختگیرانه‌تری در حال ابلاغ است و باید نظارت‌ها سخت‌تر شود تا این مراکز به شدت نظارت و کنترل شوند. بنابراین در صدور مجوز برای مراکز غیرمجاز با مشکل مواجه هستیم.

مدیر کل بهزیستی خوزستان گفت: ۶۹ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی نیز در خوزستان با مجوز این اداره‌کل در حال فعالیت هستند که دو مرکز از این تعداد ویژه بانوان هستند. هر مرکز نیز امکان پذیرش ۳۰ معتاد را دارد.

کریمیان بیان کرد: در پی بازدیدهای امسال از مراکز اقامتی تاکنون، ۴۰ مورد تذکر داده شده است. فرآیند این گونه است که در صورت مشاهده نقص یا تخلف، ابتدا توسط تیم شهرستان تذکر داده می‌شود و اگر نقص رفع شد به کار ادامه می‌دهند و در غیر این صورت توسط کمیسیون استانی مجددا بازدید انجام و اخطار استانی داده می‌شود. در فرآیند دو ماهه به مرکز برای رفع نقایص مهلت داده می‌شود و اگر نقایص رفع نشوند، نسبت به تعطیلی مرکز متخلف اقدام می‌شود.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ هزار و ۵۶۰ نفر از خدمات این مراکز شبانه‌روزی و کمپ‌های اعتیاد در خوزستان استفاده کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: حدود ۵۰ مرکز غیرمجاز شناسایی شده و لیست این مراکز در اختیار اداره اماکن قرار داده شده است و این اداره به این مراکز اخطار یا تذکر ۲۰ روزه برای اقدام برای گرفتن مجوز داده است که اگر در این مدت مجوز لازم را اخذ نکنند، نسبت به پلمب این مراکز اقدام می‌شود.

 

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار