| کد مطلب: ۱۰۶۳۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد

225 هزار دانش‌آموز در محرومیت شدید به سر می‌برند

سرپرست دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش از برگزاری اردوی تشکیلاتی دانش آموزی برای ۱۳۰۰ دانش آموز عشایری خبر داد. حال آنکه تعداد این دانش آموزان حدود 225 هزار نفر است.

225 هزار دانش‌آموز در محرومیت شدید به سر می‌برند

به گزارش آرمان ملی آنلاین٬ علی تیرگیر اظهار کرد: ما در ۲۶ استان بیش از ۲۲۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز داریم که در مدارس عشایری مشغول به تحصیل هستند.

به نوشته ایسنا٬ وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های سالیانه ما برگزاری اردوی دانش آموزی برای دانش آموزان عشایری است که این اردو تنها اردوی تشکیلاتی دانش‌آموزی محسوب می‌شود و شامل بخش‌های مختلف در ساحات مختلف است.

تیرگیر با بیان اینکه امسال بیست و دومین دوره اردو یاد شده با رویکردی متفاوت نسبت به سال قبل و در مشهد مقدس برگزار شد، ادامه داد: این اردو ۱۷ تا ۲۷ تیر ۱۴۰۲ در مشهد برگزار شد. امسال میزبان ۱۳۰۰ دانش آموز متشکل از ۶۵۰ دانش آموز دختر و ۶۵۰ دانش آموز پسر بودیم. این دانش آموزان در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و پرورشی در مدارس عشایری خود برتر بودند و وجه تمایزی نسبت به سایر دانش آموزان داشتند از جمله آنکه زیارت اولی بودند.

به گفته سرپرست دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش، اردوی یاد شده در دو بخش یکی برای دختران و دیگری برای پسران طی چهار الی پنج روز برگزار شده است و در آن ۱۰ برنامه ذیل ساحت‌های نظام تعلیم و تربیت تعریف شده بوده است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد ما در این اردو تمام ساحتی بود، افزود: ما شش ساحت در نظام تعلیم و تربیت داریم. از سوی دیگر برآیند اهداف بالادستی نظام تعلیم و تربیت از جمله سند تحول بنیادین نیز تربیت تمام ساحتی است. از این رو ما در ساحات مختلف برای این اردو برنامه تعریف کردیم تا دانش آموزان از آن بهره مند شوند. انسجام ملی، تقویت هویت ملی، ایجاد روحیه خودباوری و امید به آینده در بین دانش آموزان نیز از جمله اهداف ما برای برگزاری این اردو بود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار