| کد مطلب: ۱۰۶۲۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد

ارجاع تنها ۵ درصد نوآموزان به سنجش تخصصی سلامت

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، گفت: معمولا بین ۵ تا ۶ درصد از نوآموزان که در فرآیند سنجش شرکت می‌کنند به سنجش تخصصی ارجاع داده می‌شوند و در این فرآیند هم کمتر از یک درصد بچه‌ها دارای معلولیت یا اختلال شدید تشخیص داده می‌شوند که نیاز به مداخله جدی دارند.

ارجاع تنها ۵ درصد نوآموزان به سنجش تخصصی سلامت

به گزارش آرمان ملی آنلاین، حمید طریفی حسینی با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز کلاس اولی در سال گذشته در کل کشور داشتیم، اظهار کرد: از نظر ما حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از کلاس اولی‌ها تقریبا تعیین تکلیف شده‌اند یعنی کار سنجش آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه پرونده سنجش مقدماتی ما تقریبا بسته شده است و خیلی مراجعات محددودی در سطح کشور داریم که کار سنجش آنها نیز در حال انجام است، توضیح داد: تعدادی از این نوآموزان کلاس اولی به سنجش تخصصی سلامت ارجاع داده شده‌اند که حدود ۸۰ درصد از تست‌های تخصصی این نوآموزان نیز انجام و ۲۰ درصد از تست‌های تخصصی باقی مانده  است. اگر این  تست‌های تخصصی هم انجام شود پرونده سنجش در بخش تخصصی هم کاملا بسته می‌شود. تلاش می‌کنیم تا انتهای مرداد ماه سنجش تخصصی ما انجام شود.

به گفته طریفی کار سنجش سلامت ۴۰ هزار الی ۵۰ هزار نفر در کل کشور باقی مانده‌ است که این افراد هم می‌تواند تا مردادماه برای انجام سنجش خود به پایگاه‌ها مراجعه کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پاسخ به اینکه چه تعداد از نوآموزانی که به سنجش تخصصی ارجاع داده شدند با مشکلات نیازمند مداخله جدی گزارش شدند؟، گفت: معمولا بین ۵ تا ۶ درصد از افرادی که در فرآیند سنجش شرکت می‌کنند به سنجش تخصصی ارجاع داده می‌شوند و در این فرآیند هم کمتر از یک درصد بچه‌ها دارای معلولیت یا اختلال شدید تشخیص داده می‌شوند که نیاز به مداخله جدی دارند. از این جهت هم نباید خانواده‌ها نگرانی داشته باشند چراکه ارجاع تخصصی از باب بررسی‌های دقیق‌تر و بیشتر برای تشخیص مشکل و جای دهی آموزشی درست برای دانش آموز اتفاق می‌افتد.

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار