| کد مطلب: ۱۰۶۳۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد

پابند الکترونیکی بر پای 10 هزار زندانی ایرانی | 30 هزار پابند دیگر در اختیار سازمان زندان‌ها

به گفته مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان، این نهاد از سال ۹۵ برای بهره‌برداری از پابند الکترونیک ورود کرد و اکنون بیش از ۱۰ هزار زندانی با پابند الکترونیک دوران محکومیت خود را خارج از زندان‌ها سپری می‌کنند.

پابند الکترونیکی بر پای 10 هزار زندانی ایرانی | 30 هزار پابند دیگر در اختیار سازمان زندان‌ها

به گزارش آرمان ملی آنلاین، رحیم مطهرنژاد با بیان اینکه تا اسفند ۱۴۰۱ تعداد ۱۲ هزار پابند به بهره‌برداری رسید، گفت: اکنون تعداد تولید پابند الکترونیک به ۴۰ هزار دستگاه رسیده است و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ۳۰ هزار پابند با قابلیت بهره‌برداری در اختیار دارد و از قضات می‌خواهیم در صدور احکام به مجازات‌های جایگزین حبس و استفاده از پابند توجه داشته باشند.

به نوشته ایرنا وی افزود: در یکی از زندان‌های استان قزوین، طرح آزمایشی استفاده از پابند الکترونیک در مرحله بازداشت نیز در حال اجرا است و این اقدام موجب می‌شود تا متهم پیش از ورود به زندان بتواند مشکلات خود را با طرف شکایت حل کند و از ورود وی به زندان جلوگیری می‌شود؛ این طرح مورد حمایت مقامات قضائی استان قزوین است و امیدوراریم در استان‌های دیگر نیز مورد استقبال قرار گیرد.

مطهر نژاد ادامه داد: علاوه بر پابند الکترونیک، طرح استفاده از دستبند الکترونیک نیز به سازمان زندان‌ها پیشنهاد شده است تا در یک زندان به صورت آزمایشی اجرا شود. مقدمات این طرح انجام شده تا برای ۵۰۰ زندانی به صورت آزمایشی استفاده از دستبند الکترونیک را به بهره‌برداری برسانیم البته اجرای آن به حمایت مالی نیاز دارد. طرح دیگری که توسط شرکت توسعه خدمات الکترونیک حامی عدالت در حال پیگیری است، مربوط به نصب ردیاب و توقیف الکترونیک خودروها است.

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار