| کد مطلب: ۱۱۱۲۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد

«آرمان ملی» غیبت این روزهای احمدی‌نژاد را بررسی می‌کند

سکوتی برای دیده شدن

آرمان ملی- حمید شجاعی: «احمدی‌نژاد کجاست؟ چه می‌کند؟ چه برنامه‌ای برای آینده دارد؟» این پرسش‌ها چندماهی است که مطرح می‌شود، اما به‌جای اینکه از خود او خبری به‌دست آید یاران و نزدیکان او درباره‌اش اظهارنظر می‌کنند. لذا اگر تا دیروز می‌نوشتیم که احمدی‌نژاد عاشق دوربین، دیده‌شدن و رفتن به صدر فهرست خبرهاست، اما سکوت طولانی‌مدت او در چند ماهه اخیر نشان می‌دهد که گویا مردبهاری رویکرد خود را نسبت به کنشگری سیاسی و اتخاذ موضع تغییر داده است و معلوم هم نیست که این سکوت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. احمدی‌نژادی که وقتی سال 84 از شهرداری تهران با شعارهای انقلابی و عدالت‌طلبانه برای ریاست جمهوری آمد، توانست چهره تازه‌ای از یک سیاستمدار انقلابی با رویکردها، مولفه‌ها و کار ویژه‌های خاص خود ارائه دهد.

سکوتی برای دیده شدن

 احمدی‌نژاد دیروز با شعارهای ضدصهیونیستی و همگرا با آزادیخواهان جهان صلح و عدالت جهانی را دنبال می‌کرد. اما احمدی‌نژاد امروز بر خلاف دیروز نقاب از چهره انداخته و رویکرد دیگری برگزیده است. گویی اینکه دیگر چهره دیروزی را پاسخگو نمی‌بیند و امروز در خصوص مسائل مختلف مواضع جدیدتری دارد. تغییر چشمگیری که احمدی‌نژاد  از گذشته تا کنون کرده این است که بسیار درصدد است نقش اپوزیسیون حاکمیت را برعهد بگیرد و با نظراتش مردم را با خود همراه کند و پایگاه اجتماعی خود را در جامعه گسترش دهد. جالب این است که دیگر روسای جمهور پیشین یا چهره‌های سیاسی با توجه به شرایط جامعه به کنشگری مشغولند و تلاش دارند در چارچوب‌های حاکمیت به کنتشگری سیاسی بپردازند. اما احمدی‌نژاد  تلاش می‌کند در همه امور خود را چهره‌ای منتقد و مردمی نشان دهد که از حکومت و قدرت فاصله گرفته و مطالبات جامعه را مطرح می‌کند. اما کیست که نداند احمدی‌نژاد عاشق قدرت است. حضور وی در ادوار انتخابات ریاست جمهوری پس از خود این معنا را بیان می‌کند. اما آنچه مشخص است او نمی‌خواهد مثل سایرین باشد. لذا رویه خاص خود را دنبال می‌کند و به رویه‌های مرسوم کاری ندارد و واکنشی هم به اتفاقات مختلف نشان نمی‌دهد.

* سکوتی برای دیده شدن؟!

 مرسوم است که در اتفاقات مهم داخلی و بین‌المللی مقامات و مسئولان با دادن پیام‌های جداگانه یا صحبت در محافل مواضع حمایتی خود را نسبت به آن اتفاقات اعلام می‌کنند. این رویه در مقامات و مسئولان سابق نیز وجود دارد و از روسای جمهور گرفته تا وزرا و چهره‌ای سیاسی نسبت به تحولات و اتفاقات مختلف واکنش نشان می‌دهند. در همین راستا شاید یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که ایران را درگیر خود کرد، ماجرای عملیات «طوفان‌الاقصی» حماس و پس از آن جنگ غزه و حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به مردم بی‌پناه غزه بود که جز مقامات رسمی روسای جمهور پیشین همچون سیدمحمد خاتمی و حسن روحانی نیز در آن واکشن نشان داده و صهیونیست‌ها را محکوم کردند اما محمود احمدی‌نژاد به‌عنوان رئیس‌جمهور  اسبق که سوابق اسرائیل‌ستیزی در دوران دولتش داشت در قبال جنایت صهیونیست‌ها لب فروبست و به این اتفاق واکنشی نشان نداد و از اتفاق بی‌تفاوت به گواتمالا سفر کرد. پس از آن نیز در ماجرای حادثه تروریستی کرمان که به عبارتی از صدر تا ذیل نظام همه چهره‌ها، مقامات و جریانات سیاسی به اعلام مواضع و واکنش پرداختند بازهم صدایی از احمدی‌نژاد  در محکوم کردن این جنایت برنخاست. اما بی‌خبری از او در انتخابات مجلس دوازدهم پایان یافت و رسانه‌ها از رای دادن احمدی‌نژاد در یک مدرسه آن هم در ساعات پایانی شب خبر دادند. در سال جدید نیز حادثه حمله تروریستی حمله رژیم‌صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اتفاقی بود که همه مسئولان فعلی و سابق و مقامات مختلف به آن واکنش نشان دادند، اما احمدی‌نژاد  به‌عنوان مرد همیشه غایب صحنه‌ها بازهم از اتخاذ موضع و محکوم کردن این حادثه تروریستی پرهیز کرد، اما کنون مهم‌ترین اتفاق سیاسی سال جدید تاکنون که تا سال‌ها نیز یکی از مهم‌ترین اتفاقات تلقی خواهد شد پاسخ ایران به حمله تروریستی اسرائیل در قالب عملیات «وعده صادق» بود که به‌واسطه آن پهپادها و موشک‌های بالستیک و کروز سپاه پاسداران به سمت مناطق اشغالی شلیک شدند و پایگاه نظامی- اطلاعاتی نواتیم در منطقه نقب در جنوب مناطق اشغالی را بمباران و منهدم کردند. عملیاتی به اذعان همگان قدرت نظامی ایران را به رخ کشید، سیلی محکمی به صهیونیست‌ها زد و عزت و غرور ملی را افزون کرد. در پی این عملیات غرورآفرین نیز بسیاری از مقامات فعلی و پیشین از جمله حسن روحانی، سیدحسن خمینی، علی لاریجانی و... پیام‌های جداگانه‌ای را صادر کردند. اما مرد منکر هولوکاست و اسرائیل همچنان به سکوت تامل‌برانگیز خود ادامه می‌دهد و مشخص نیست چه زمانی قرار است در خصوص چنینی اتفاقات و تحولاتی لب به سخن بگشاید. البته شاید هم بتوان از زاویه دیگری به ماجرا نگریست و آن اینکه احمدی‌نژاد با این سکوت خود درصدد دیده‌شدن و پرداختن به خود در رسانه‌ها باشد.

* جمهوری اسلامی توان و تدبیر لازم در برخورد با تجاوز و جنایت را دارد

رئیس دولت اصلاحات در جمع مشاوران خود اعلام کرد که پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود. وی ضمن تایید این اقدام و تمجید از آن افزود: این اقدام پاسخی بود به حمله تجاوزکارانه رژیم اشغالگر به کنسولگری ایران که منجر به شهادت سرداران رشید سپاه و تنی چند از هموطنان ما شده بود. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی که در جمع مشاوران خود سخن می‌گفت، افزود که عملیات پهپادی و موشکی ایران علیه اسرائیل با لحاظ همه جوانب امر در چارچوب مقررات روشن و مناسبات قانونی بین‌المللی صورت گرفت. وی عملیات ایران حاوی این پیام روشن بود که اسرائیل تصور نکند که هر جنایت و شرارت و عمل خلاف مقررات مسلم بین‌المللی انجام دهد و نهادهای بین‌المللی هم در مقابل آن به وظیفه قانونی خود عمل نکنند، بی‌پاسخ می‌ماند. رئیس‌جمهور اسبق کشورمان با بیان اینکه حفظ امنیت و ثبات منطقه و تنش‌زدایی از اولویت‌های جمهوری اسلامی است، اظهارکرد: در عملیات ایران هدف قرارنگرفتن مناطق مسکونی و اقتصادی کاملا مراعات شد و پهپادها و به‌خصوص موشک‌های ایران از گنبدآهنین اسرائیل و پوشش چندلایه بازدارنده فوق‌العاده پرهزینه آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی و منطقه‌ای برای دفاع از اسرائیل عبور کردند، نشان داده شد که جمهوری اسلامی توان و تدبیر لازم در تأمین منافع خود و برخورد با تجاوز و جنایت را دارد. خاتمی در پایان اظهار امیدواری کرد که با قطع جنایت‌های رژیم اشغالگر و برقراری آتش‌بس، مردم مظلوم غزه از این وضعیت پررنج و عذاب رهایی یابند و منطقه که سخت نیازمند امنیت و پیشرفت است، روی آرامش را ببیند.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : حمید شجاعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار