| کد مطلب: ۱۱۰۶۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد

حشمت مهاجرانی: فوتبال‌مان را به امان خدا رها کرده‌ایم!

حشمت مهاجرانی، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: مشکلات تشکیلاتی و ساختاری به فوتبال ما ضربه زد.

حشمت مهاجرانی: فوتبال‌مان را به امان خدا رها کرده‌ایم!

به گزارش آرمان ملی آنلاین؛ حشمت مهاجرانی در گفت‌وگو با برنا، در خصوص شرایط فوتبال ایران در سالی که پشت سرگذاشتیم صحبت‌هایی را مطرح کرد که ماحصل آن را می‌توانید در زیر بخوانید:

*ارزیابی‌تان از عملکرد  فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ چیست؟

متاسفانه فوتبال ما در سالی که گذشت شرایط خوبی را سپری نکرد. ما نه تنها در تیم بزرگسالان بلکه در رده‌های پایه هم نتایج خوبی را کسب نکردیم و نتوانستیم عناوین قابل قبولی را به دست آوریم. در این سال تیم‌های رده‌های پایین فوتبال هم مانند تیم بزرگسالان شرایط خوبی نداشتند تا در مجموع بتوانیم بگوییم فوتبال ما در سال ۱۴۰۲  سال خوبی را سپری نکرد.

*فکر می‌کنید علت اصلی این ناکامی‌ها در چه مواردی بود؟

عدم برنامه‌ریزی و تشکیلات خوب در فوتبال لطمات جبران ناپذیری را به فوتبال ما وارد کرده است و من اعتقادم بر این است ناکامی ما در فوتبال در سال‌های اخیر ناشی از عدم برنامه ریزی و مدیریت لازماست. ما اگر برنامه ریزی داشتیم بدون شک در رده‌های مختلف می‌توانستیم اتفاقات بهتری را رقم بزنیم.

*نیروی انسانی تا چه حدی در این مساله دخیل است؟

ما از نظر نیروی انسانی مشکل خاصی نداریم. در این دوره از جام  ملت‌ها ما یکی از غنی‌ترین نیرو‌های انسانی را در اختیار داشتیم اما نتوانستیم از این نقطه قوت برای کسب نتایج خوب بهره لازم را ببریم. ما لیگ پویایی نداریم و از نظر آموزشی درآکادمی‌های فوتبال مشکل داریم و این مساله در نهات از نظر فنی به تیم ملی در رده‌های مختلف لطمه وارد می‌کند.

*به نظر شما ناکامی ایران در جام‌ ملت‌ها را هم باید به همین مسائل مرتبط دانست؟

حتما همینطور است. تیم ملی در زمینه تاکتیک پذیری مشکل داشت و این مساله به ندیدن آموزش صحیح برمی گردد. بازیکنان ما به سختی تاکتیک پذیرهستند، چون آموزش صحیح ندیده‌اند و در زمان آموزش فوتبال مراحل را به طور کامل طی نکرده‌اند. به اعتقاد من اگر با این مشکلات کارمان را ادامه دهیم و دنبال حل آنها نباشیم، فاصله ما با فوتبال روز آسیا و دنیا هر روز بیشتر می‌شود. در یک کلام بگویم ما در حال حاضر فوتبال‌مان را به امان خدا رها کرده ایم.

*از نظر شما راه برون رفت از این بحران چیست؟

باید در گام اول ضعف‌های مدیریتی، تشکیلاتی و برنامه ریزی‌ها را برطرف کنیم. به تازگی شنیده‌ام کمیته فنی با حضور مجید جلالی تشکیل شده است. به نظر من مجید جلالی تجربه لازم را دارد و می‌تواند در این مسیر به فوتبال ما در عرصه ملی کمک کند. این اتفاق می‌تواند قدم مثبتی برای حل مشکلات فوتبال ما باشد.

*شرایط حاکم بر لیگ چطور بود؟

متاسفانه لیگ ما هم پویایی لازم را ندارد. تیم ملی خوب از دل یک لیگ خوب و پویا بیرون می‌آید که لیگ ما از این شرایط برخوردار نیست و امیدوارم این مشکل هم خیلی زود حل شود تا بتوانیم از نیروی انسانی خوبی که در اختیار داریم در بهترین مسیر و شرایط استفاده کنیم.

*در سال ۱۴۰۳ چه آرزویی برای مردم ایران دارید؟

امیدوارم سال جدید سالی توام با سلامت و موفقیت برای همه مردم ایران باشد و هموطنانم در سراسر دنیا در آرامش کامل زندگی کنند و ورزش ایران به خصوص فوتبال در مسیر موفقیت و پیروزی‌های بین المللی قدم بردارد وبتوانیم نام فوتبال ایران را در آسیا و دنیا بر سر زبان‌ها بیاندازیم.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار