| کد مطلب: ۱۰۹۹۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد

آمار عجیب در پلی‌آف با هفت صعود متوالی

الهلال بزرگترین دشمن فوتبال ایران !

الهلال برای هفتمین بار پیاپی موفق شد در مراحل حذفی لیگ قهرمانان، برابر تیم‌های ایرانی به پیروزی برسد.

الهلال بزرگترین دشمن فوتبال ایران !

به گزارش آرمان ملی آنلاین، علی‌رغم انجام یک بازی شایسته، سپاهان درست به مانند بازی رفت، با نتیجه سه بر یک مغلوب الهلال شد تا از دور مسابقات کنار برود. زردپوشان تا پیش از اخراج سیاوش یزدانی با یک گل از میزبان خود پیش بودند، ولی باز هم 10 نفره شدن شاگردان مورایس، کار دست آنها داد.

شکست سپاهان مقابل الهلال، منجر به خلق رکوردی عجیب و غریب برای نماینده عربستان شد به نحوی که آنها توانستند برای هفتمین بار پیاپی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا از سد تیم‌های ایرانی عبور کرده و به مراحل بالاتر صعود کنند.

پس از آنکه ذوب آهن در نیمه نهایی لیگ قهرمانان سال 2010 توانست پیروزی یک بر صفر برابر الهلال را در دو بازی رفت و برگشت تکرار کرده و راهی فینال شود، این تیم سعودی هرگز در مسابقات حذفی مقابل تیم‌های ایرانی شکست نخورده است.

استارت این پیروزی‌ها از سال 2015 زده شد. پرسپولیس در بازی رفت از مرحله یک هشتم نهایی توانست با گل‌به‌خودی ثانیه‌های پایانی مدافع حریف یعنی دیاگو، الهلال را شکست دهد، اما آبی‌پوشان در بازی برگشت با گل‌های یوسف السالم، محمد الشلهوب و عبدالعزیز الدوسری سه بر صفر پیروز شده و راهی مرحله بعد شدند. الهلال در آن سال در بازی نیمه نهایی برابر شباب الاهلی امارات شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

دومین پیروزی الهلال برابر نمایندگان ایران در سال 2017 رقم خورد. آنها در هر دو بازی رفت و برگشت با نتیجه مشابه 2 بر یک استقلال خوزستان را شکست دادند. آبی‌های ریاض در همان سال و در بازی نیمه نهایی با پرسپولیس روبرو شدند که به لطف درخشش عمر خریبین و 4 گلی که او وارد دروازه بیرانوند کرد، الهلال در مجموع با نتیجه 6 بر 2 به پیروزی رسید ولی در بازی فینال با شکست مقابل اوراوا ردز دیاموند، نائب قهرمان شد.

چهارمین و پنجمین پیروزی الهلال برابر تیم‌های ایرانی در مراحل حذفی مقابل سرخابی‌ها بود و این تیم یک بار دیگر و در مراحل حذفی با دو تیم ایرانی روبرو شد. در سال 2021 این تیم در دور یک هشتم نهایی توانست در استادیوم خالی از تماشاگر الوصل امارات، با گل‌های گومیس و سالم الدوسری استقلال تهران را شکست دهد. آنها در دور بعد و در ریاض و در حضور تماشاگران خودی با نتیجه سه بر صفر و گل‌های سالم الدوسری و گومیس (2 گل) با نتیجه سه بر صفر پرسپولیس را مغلوب کنند. الهلال در آن سال و به لطف تک بازی بودن مسابقه فینال در ریاض، پوهانگ را شکست داد و قهرمان شد.

الهلال فصل قبل و در دیداری که در قطر برگزار شد موفق شد با تک گل موسی مارگا که در دقیقه 87 به ثمر رسید، به سختی فولاد بدون سرمربی را شکست داده و ضمن ثبت ششمین پیروزی متوالی برابر نمایندگان ایران در مراحل حذفی، به مرحله نیمه نهایی صعود کنند. این تیم با پیروزی 7 بر صفر برابر الدحیل راهی مسابقه فینال شد، ولی باز هم با شکست مقابل اوراوا ردز، دستش از رسیدن به جام قهرمانی کوتاه ماند.

و بالاخره اینکه هفتمین پیروزی الهلال در دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا برابر تیم‌های ایرانی شب گذشته به دست آمد و این تیم با پیروزی در هر دو بازی رفت و برگشت، در مجموع 6 بر 2 از سد سپاهان گذشت و به دور یک چهارم نهایی صعود کرد.

لازم به ذکر است که آخرین شکست الهلال مقابل تیم‌های ایرانی فارغ از مرحله برگزاری مسابقات به سال 2019 برمی‌گردد که استقلال توانست در دور گروهی با نتیجه 2 بر یک و با گل‌های علی کریمی و پژمان منتظری از سد حریف قدرتمند خود عبور کند.

 

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار