| کد مطلب: ۱۰۸۴۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد

بهترین مهدکودک تهران، مهدکودکی در طبیعت!

کودکان ورود به یک محیط اجتماعی بزرگ‌تر را اولین بار، با حضور در مهدکودک تجربه می‌کنند. انتخاب یک مهدکودک خوب، جزو مهم‌ترین مسائلی است که والدین در ارتباط با فرزندانشان با آن رو به رو هستند.

بهترین مهدکودک تهران، مهدکودکی در طبیعت!

اگر مهدکودک را صرفا مرکزی برای نگه‌داری کودک بدانیم، شاید لزومی به سپردن کودک به مهدکودک وجود نداشته باشد. اما در واقع مهدکودک محیطی است که بچه‌ها گذراندن زمان دور از پدر و مادر و استقلال را تجربه می‌کنند. هم‌چنین این محیط، فرصت یادگیری مهارت‌های اجتماعی و عاطفی و تعامل کودک با دیگر کودکان را نیز فراهم می‌کند. با حضور در مهدکودک و قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف، کودک با نیازها و تجربیات جدیدی مواجه می‌شود که این مسائل به شناخت احساساتش و نحوه ابراز آن‌ها کمک می‌کند.

کودکان ورود به یک محیط اجتماعی بزرگ‌تر را اولین بار، با حضور در مهدکودک تجربه می‌کنند. انتخاب یک مهدکودک خوب، جزو مهم‌ترین مسائلی است که والدین در ارتباط با فرزندانشان با آن رو به رو هستند.

انتخاب مهد کودک خوب

یک مهدکودک خوب، دارای استانداردهایی است که افراد با سلیقه‌های مختلف می‌توانند بر روی این استانداردها توافق کنند. حفظ سلامت جسمی و روانی کودک، مهم‌ترین مطالبه‌ی خانواده‌ها از یک مهد کودک است که باید در یک محیط با استاندارد بالا ارائه شود. از جمله مهم‌ترین این ویژگی‌ها می‌توان به ایمن بودن فضا، مربیان و تسهیلگران با دانش و تجربه کافی در حوزه کودک، داشتن برنامه آموزشی مناسب که براساس فعالیت ها و علایق کودکان طرح ریزی شده باشد، بهبود ارتباط والدین با کودکان و داشتن یک محیط و فضای مناسب تفکیک شده برای فعالیت‌های مختلف مثل: فعالیت هنری، بازی‌های حرکتی، شناختی، استراحت و صرف غذا) اشاره کرد.

پرچین، مهد کودکی با فضای آزاد و طبیعی

 تغییر سبک زندگی و همه گیر شدن تکنولوژی و زندگی دیجیتال، همه ما و خصوصا بچه ها را از ارتباط با طبیعا=ت دور کرده است و ارتباط با طبیعت یک نیاز رشدی برای کودک به شمار می رود، بنابراین وجود فضایی که بتواند کودک و طبیعت را به هم نزدیک کند، یک تجربه منحصر به فرد برای کودکان به شمار می‌رود.

مهدکودک پرچین با رویکرد طبیعت‌گرا یکی از مجموعه‌های طبیعت‌گرا در ایران است که یک فضای آزاد طبیعی با وسعتی بالغ بر دوهزار متر را در اختیار کودکان قرار می‌دهد. مهد کودک پرچین، اولین مهدکودک در تهران با رویکرد یادگیری آزاد (hands-on learning یا active learning) شناخته می‌شود و بر تجربه کودکی اصیل تاکید دارد. در پرچین با حضور متخصصان حوزه یادگیری کودک و روان‌شناسی رشد، رویکرد یادگیری آزاد را که بر آزادی عمل، استقلال، شراکت و برابری کودکان تمرکز می‌کند، با شرایط فرهنگی و بومی کودکان ایران همگام کرد و به مجموعه‌ای تاثیرگذار در حیطه پرورش کودک تبدیل شد.

رویکرد پرچین

در نگاه پرچین کودکان با پیشینه‌ای نزدیک به طبیعت هستند و جدا کردن آن‌ها از طبیعت در شهرهای شلوغ و آپارتمان‌های کوچک، نمود فراموش‌کردن حقوق کودکان است. در پرچین بر این باوریم که دوره کودکی، مهم‌ترین دوره زندگی هر انسانی است زیرا در این دوره، کودک اولین تجربه‌ها و  مواجه با دنیای بیرون را پشت سر می‌گذارد و نحوه نگاه او به زندگی پایه گذاری می‌شود. پرچین کودک را انسان کاملی می‌بیند که خود انگیزه یادگیری دارد و هم‌چنین با در نظرگرفتن فردیت کودک با هر کودک متناسب با ویژگی‌های خاص او رفتار می‌کند.

محیط و فضای پرچین

مهدکودک پرچین، علاوه بر فضای داخلی تفکیک شده برای انجام فعالیت های مختلف، مثل کارگاه های موسیقی، سفالگری، نقاشی، سازه و ساختنی، کتاب خوانی و .... دارای فضای باز و طبیعی غنی شده با سایت های مختلف بازی براساس رده سنی و نیاز هر رده سنی است که در این فضای طبیعی کودک فرصت تجربه بازی‌های حرکتی، بازی‌های شناختی، رشد مهارت عاطفی و اجتماعی، ریسک و خطرپذیری ایمن و هم‌چنین ارتقای مهارت خودمراقبتی را خواهد داشت.

ثبت نام

مهد کودک پرچین، واقع در منطقه اوین تهران، از سنین ٣ سال تا ٧ سال کودکان را پذیرش می‌کند و به دنبال هدیه کردن تجربه کودکی اصیل به کودکان است. مهدکودک پرچین امکان بازدید حضوری را نیز برای خانواده‌ها فراهم کرده است تا برای انتخاب آگاهانه مهدکودک به والدین کمک کند.

منبع: مهد کودک پرچین

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار