| کد مطلب: ۱۰۶۹۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد

اردوغان: اسرائیل مرتکب قتل عام می‌شود/آمریکا تصمیمات عادلانه اتخاذ کند

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در جریان نشست پارلمان کشورش رژیم صهیونیستی را به ارتکاب «قتل عام» در غزه متهم کرد و خواستار عدم اتخاذ تصمیمات «بی پروا» از سوی این رژیم شد.

اردوغان: اسرائیل مرتکب قتل عام می‌شود/آمریکا تصمیمات عادلانه اتخاذ کند

رجب طیب اردوغان بر لزوم اجتناب رژیم صهیونیستی از تصمیم‌های بی‌ملاحظه‌ای مانند کشتار جمعی مردم فلسطین تاکید کرد و گفت: جانبداری کورکورانه از یک طرف در مناقشه اسرائیل و فلسطین ممکن است بحران را عمیق‌تر کند.

وی با ابراز تأسف از موضع تحریک آمیز کشورهایی که به این درگیری دامن می‌زنند، از آمریکا و سایر کشورها خواست تا تصمیمات عادلانه و متعادلی اتخاذ کنند.

اردوغان تصریح کرد: ترکیه آماده میانجی‌گری برای نجات فوری منطقه از وضعیت بغرنج کنونی است.

وی درباره حملات گسترده ارتش رژیم اسرائیل در نوار غزه نیز گفت: استفاده اسرائیل از شیوه‌های نامتعارف و به دور از ارزش‌ها و اصول اخلاقی علیه غزه می‌تواند آن را در نزد افکار عمومی جهان به یک موقعیت غیرمنتظره و نامطلوب سوق دهد.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین تاکید کرد: از اتخاذ تصمیماتی مانند قطع کمک‌های بشردوستانه در راستای مجازات دسته جمعی مردم فلسطین باید دوری شود. ترکیه آماده‌ است هر کاری از جمله میانجی‌گری و داوری منصفانه برای نجات هرچه سریعتر منطقه از این گرداب را انجام دهد.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

پنج روز از آغاز حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی با پرتاب حدود ۵ هزار راکت می‌گذرد. طبق آمارهای اعلام شده، در این مدت بیش از یک هزار اسرائیلی و افزون بر ۹۰۰ فلسطینی کشته و هزاران نفر مجروح شده‌اند.

صهیونیست‌ها با تکیه بر تجهیزات پیشرفته نظامی، خود را دارنده یکی از ارتش‌های قوی دنیا معرفی می‌کنند، اما غافلگیری ارتش و به‌ویژه سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که نتوانسته بودند، چنین حمله بزرگی را پیش‌بینی کنند، همه این تصورات را برهم زد؛ حالا اسرائیل با عنوان انتقام و جبران این شکست، حملات هوایی وحشیانه‌ای را علیه ساکنان غزه به راه انداخته و تانک‌ها و نیروهای زرهی خود را پشت مرزهای غزه مستقر کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز چهارشنبه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه تاکنون به یک هزار و ۵۵ نفر رسیده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد:۵ هزار و ۱۸۴ نفر نیز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شدند.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار